חברת ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מעניקה ייעוץ עסקי לעסקים, חברות וארגונים מכל סוג, במטרה לסייע להם לשפר את האפקטיביות, להתייעל, להגדיל את המכירות ואת הרווחיות.

FRONTIS

חברת ייעוץ עסקי: כל מה שחשוב לדעת

אילו סוגים של יועצים עסקיים קיימים?

ניתן לחלק בין שני סוגים עיקריים של יועצים עסקיים:

הסוג הראשון הוא יועצים עסקיים המתמחים בענפי שוק ספציפיים או בתעשיות ספציפיות לדוגמה מפעלי תעשייה, מרפאות שיניים או רשתות קמעונאיות. יועצים אלו יכולים להעניק מגוון יחסית רחב של שירותים לאותו ארגון, על בסיס ניסיון והיכרות עמוקים שיש ליועצים אלו באותם תחומי פעילות.

הסוג השני הוא יועצים עסקיים המתמחים בסוג מסוים של שירות מקצועי, המתאים למגוון רחב מאוד של ענפי שוק ותעשיות. על בסיס הניסיון והמקצועיות בהתייעלות, הגדלת רווחים והכנסות, הם יכולים להעניק שירות גם למפעל תעשייה וגם לרשת קמעונאית, מאחר ובשורה של היבטים, ישנו דמיון רב בין עסקים גם כאשר הם פועלים בתעשיות שונות לחלוטין.

ראוי לציין כי יועצים עסקיים מספקים שירותי ייעוץ עסקי לא רק מול חברות וארגונים במגזר הפרטי, אלא גם מלווים משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות ועמותות.

באנר הנעה לפעולה - frontis - חברת ייעוץ עסקי

ניווט מהיר:

נגן וידאו אודות FRONTIS - חברת ייעוץ עסקי
FRONTIS

אילו שירותים מעניקה חברת ייעוץ עסקי?

להלן סוגי השירותים המרכזיים אשר יועצים עסקיים מספקים לעסקים, חברות וארגונים:

001 - ספרה 1 בעיצוב

ייעוץ כלכלי

002 - ספרה 2 בעיצוב

ייעוץ פיננסי

003 - ספרה 3 בעיצוב

ייעוץ שיווקי

004 - ספרה 4 בעיצוב

ייעוץ אסטרטגי

001 - ספרה 1 בעיצוב

ייעוץ כלכלי

  • בחינה יסודית של מבנה הוצאות הארגון, בהתבסס על הדוחות הפיננסיים ובדיקת מערכי התפעול, על מנת לזהות הוצאות בהיקפים מוגזמים למשל על רכישת חומרי גלם, תשלום למפרסמים או עמלות מכירות לסוכנים. חיסכון והתייעלות בהוצאות אלו עשויים לתרום לגידול משמעותי בשורת הרווח.
  • בחינה יסודית של מבנה תזרים המזומנים של הארגון, על מנת לזהות הזדמנויות להגדיל את תזרים המזומנים, ולהתריע על חולשות ואיומים העשויים לפגוע בתזרים המזומנים הקיים. לדוגמה, הקדמת התשלום המגיע מלקוחות, ואיחור בתשלום לספקים עשויים להביא לשיפור ניכר בתזרים המזומנים. האם צעדים אלו נחוצים, והאם היתרונות בהם עולים על החסרונות? דוגמה נוספת: הקטנת כמות המלאים תגדיל את תזרים המזומנים, אולם תעכב את זמן המסירה ללקוח. האם היתרון התזרימי עולה על החיסרון בשירות ללקוח? ואולי דווקא עדיף להגדיל מלאים, על מנת להעניק שירות טוב יותר שימשוך לקוחות חדשים וישמר ותיקים?
  • בחינה יסודית של עמודת הנכסים של הארגון. כיצד הארגון מנהל את נכסיו אל מול ההתחייבויות. האם ההשקעות שהארגון משקיע מייצרות תשואה נאותה, וכיצד ניתן לשפר את התשואה על ההון המושקע? מהם צרכי ההשקעה של הארגון, הנדרשים לצורך עמידה ביעדים שהנהלת הארגון הציבה? האם הארגון נערך על מנת לממן את צרכי ההשקעה הנדרשים? האם ההון העצמי מספק, או שנדרש להגדילו על מנת לעמוד ביעדים ולהתמודד בהצלחה עם האתגרים העתידיים?
  • בחינה יסודית של עמודת ההתחייבויות של הארגון. האם יש הזדמנות לחיסכון והתייעלות בתשלומי החוב לבנקים וגופי אשראי חוץ בנקאיים? האם יש טעם בפניה לבנק או ספק אשראי מתחרה לצורך שיפור תנאים? האם כדאי לפרוס את החוב למשך זמן ארוך יותר, או להגיע להסדר חוב? לכך תהיה השפעה רבה גם על תזרים המזומנים של הארגון.
  • ליווי וסיוע בהשגת הלוואה בערבות מדינה.
  • תמחור: זהו תחום נפוץ ביותר בייעוץ כלכלי. היועצים העסקיים בוחנים את מבנה התמחור של מוצרים ושירותים בארגון, על מנת לאתר מוצרים שאינם מתומחרים בצורה מספקת, הזדמנויות להעלות את המחיר ובכך להגדיל את ההכנסות והרווחים, ומנגד, האם יש מוצר שמתומחר בצורה מוגזמת ומוביל לזליגה של לקוחות למתחרים?
  • הכנה של הערכת שווי פעילות ונכסים, בדרך כלל לצורך השקעה בחברה, רכישה או מיזוג עם חברה אחרת.

בחינת מצבת העובדים ורמת תפקודם. זהו תחום בייעוץ עסקי המשיק לייעוץ ארגוני, אולם היועץ העסקי מתמקד בזיהוי מוקדים של חוסר יעילות, "אבטלה סמויה", האם מצבת העובדים מספיקה? האם יש מקום להפחתת כמות העובדים, שתגדיל את שורת הרווח, או שמא דווקא לגייס עובדים נוספים, על מנת לעמוד ביעדים השאפתניים שהציבה ההנהלה או דירקטוריון החברה?

002 - ספרה 2 בעיצוב

ייעוץ פיננסי

להלן מספר תחומים שבהם ייעוץ עסקי-פיננסי מסייע, בעיקר לחברות בינוניות וגדולות:

  • שיפור ההתנהלות מול הבנק וגופי אשראי חוץ בנקאיים: שיפור תנאים, הוזלת ריבית וכו'.
  • ליווי הארגון בהנפקת חוב פרטי או ציבורי: הכנת המצגות, הדוחות ולעתים גם איתור או ניהול מכרז בין ספקי אשראי.
  • ליווי הארגון בהנפקת מניות פרטיות או ציבוריות.
003 - ספרה 3 בעיצוב

ייעוץ שיווקי

  • ניתוח מעמיק של בידול החברה: זיהוי הזדמנויות לחזק את הבידול אל מול התחרות.
  • ניתוח ואבחון פרופילים של לקוחות, להעמקת ההבנה של הארגון בנוגע לטיב הלקוחות והצרכים שלהם.
  • ניתוח ואבחון האפקטיביות של הפעילות השיווקית על פני ערוצי השיווק השונים. כמה עולה לארגון "לרכוש לקוח", וכיצד ניתן לחסוך ולהתייעל בעלות זו?
  • ניתוח היעילות של הארגון במכירה ללקוחות חוזרים והגדלת "ערך הלקוח".
  • זיהוי הזדמנויות ליצירת הצעות שיווקיות חדשות שיגדילו את ההכנסות.
004 - ספרה 4 בעיצוב

ייעוץ אסטרטגי

  • ניתוח SWOT: אבחון מעמיק של ההזדמנויות, האיומים, החוזקות והחולשות של הארגון.
  • ניתוח מגמות השוק או השווקים בהם הארגון פעיל.
  • ליווי בעסקאות של מיזוג ורכישה.
  • הכנת אסטרטגיה עסקית לצמיחה ועמידה ביעדים שאפתניים.

ישנם יועצים שמתמקדים באבחון הליקויים והאתגרים ומציגים מסקנות והמלצות להנהלה. יועצים אחרים מוסיפים על שלב האבחון גם צעדים פרקטיים למשל לחבר בין הארגון לבין ספקים ולקוחות, להביא מבנקים הצעות מחיר לשיפור תנאי ההלוואות וכו'.

שאלות ותשובות בנושא חברת ייעוץ עסקי של חברת FRONTIS
FRONTIS

חברת ייעוץ עסקי - שאלות ותשובות

כל ארגון יכול להפיק ערך מקבלת ייעוץ עסקי מחברת ייעוץ מנוסה ומקצועית. הנה רשימה של מצבים נפוצים בהם ארגונים מזמינים ייעוץ עסקי:

  • עסקים בתחילת דרכם – הייעוץ העסקי יסייע ליזמים לתכנן נכון כיצד לגדול ולצמוח.
  • ארגונים שחווים האטה ייעוץ ניהולי יעניק מבט רענן על הפעילות ויוכל להצביע על מנועי שינוי וצמיחה
  • ארגונים המבקשים לחדור לשוק חדש או תחום פעילות חדש – על פי רוב מבקשים ליווי של יועץ עסקי המתמחה בשוק או בתחום הספציפי
  • ארגונים החווים צמיחה מהירה כאן הייעוץ העסקי מסייע להנהלה לבנות תשתית יציבה בפן הניהולי והפיננסי, כדי להעביר את הארגון לשלב הבא ללא תקלות.

כל ארגון החווה ירידה ברווחיות או פגיעה בתזרים המזומנים.

הייעוץ העסקי כולל על פי רוב שלב ראשוני של אבחון ומיפוי הבעיות והאתגרים לגביהם הארגון מבקש סיוע בהתנהלות טובה יותר; בשלב שני היועצים ניגשים לאסוף את כלל המידעים הנחוצים על מנת להגיע למסקנות חותכות; בשלב שלישי היועצים מרכיבים דו"ח מקיף ומציגים בפני ההנהלה את מסקנותיהם. לעתים יש שלב רביעי הכרוך ביישום, כאשר היועצים העסקיים גם פועלים כדי לממש חלק מההמלצות ולהפכם למציאות.

 

ראוי לציין, כי היועץ העסקי נהנה ממעמדו כאדם חיצוני ונטול פניות. בעיקר מול העובדים, תכונות אלו לעתים מסייעות להנהלת החברה להניע תהליכי התייעלות ביתר קלות.

העלות של ייעוץ עסקי משתנה על פי צרכי הארגון ומטרותיו. להלן רשימת הפרמטרים המשפיעים ביותר על עלות תהליך הייעוץ:

  • היקף העבודה הנדרשת במונחי שעות עבודת היועצים;
  • האם הייעוץ מתמקד במחלקה או חטיבה מסוימת בארגון, או במספר חטיבות, או בארגון כולו;
  • מהו עומק האתגר עימו מתמודד הארגון;
  • כמה תחומי ידע ופעילות נדרשים לצורך מתן הייעוץ העסקי.

ראוי לזכור כי ייעוץ עסקי אינו הוצאה אלא השקעה. מה שנדרש לבדוק הוא מה תהיה ההשפעה של ייעוץ עסקי אשר יעזור לארגון לעמוד ביעדיו בהצלחה, במילים אחרות מה יהיה גובה ההחזר על ההשקעה בייעוץ העסקי?

אנו ממליצים לבחור חברה בעלת ניסיון רב והיכרות עמוקה בהתמודדות עם מצבים הדומים לארגון בו המצב שלכם נמצא. בקשו לדבר עם לקוחות שכבר סיימו תהליך ייעוץ עם החברה. בקשו לקבל תכנית מקדמית כיצד החברה מתכננת לפעול ומה היא מתכננת לעשות. גם תחושת הבטן חשובה – בחרו ביועצים עימם נוצר חיבור וכימיה טובה. ייעוץ עסקי בנוי על אמון ותחושת שותפות לאורך זמן. בהצלחה!

דילוג לתוכן