ייעוץ עסקי - FRONTIS
ייעוץ עסקי מכוון תוצאות אמיתיות – לא רק הבטחות
ייעוץ עסקי - הפכו את העסק שלכם לסיפור הצלחה
אם גם אתם מרגישים ככה, אתם לא לבד.
מאות בעלי עסקים ולקוחות עבר של חברת FRONTIS היו בסירה הזו, והצליחו להתקדם אל עבר החלומות והמטרות שלהם.
חברת FRONTIS מספקת שירותי ייעוץ עסקי מקיפים לעסקים, חברות וארגונים,
בסדרי גודל שונים מקצה לקצה. המטרה שלנו היא לעזור לך להתנהל בצורה יעילה ונכונה בעסק מקצה לקצה. כל זאת בראש שקט כשאנשי המקצוע הטובים והמנוסים עומדים לרשותך.
כל מה שצריך לדעת לפני תהליך ייעוץ עסקי:
להתקדם בעסק ולצמוח - כן זה אפשרי
ליוותי עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר.
מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על:
- שפע ובטחון כלכלי
- איזון חיי משפחה ועבודה
- שיפור בניהול העסק בכל תחומיו
- הצלחות רבות וכיבוש יעדים עסקיים
- מקסום פרודקטיביות לצוות העובדים והספקים
לילך בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים, תעודת רואה חשבון מוסמכת, תואר שני בחדשנות ויזמות, בוגרת 7 בתי ספר לאימון- ביניהם אימון עסקי, הדרכת ליווי של יועץ עסקי, אימון קבלי, אימון לנשים, אימון בודהיסטי ואימון אישי, מגשרת מוסמכת.
מחויבות ללקוח
רוצים להתקדם בעסק?
הנה מה שמצפה לכם בפגישה הראשונה >>
כל השירותים לעסק במקום אחד!
ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי בחברת FRONTIS כולל ניתוח מצב הקיים ,הבנת השוק והצרכים, בניית תוכנית אסטרטגית עסקית ותוכנית פעולה למימוש החזון והשגת היעדים העסקיים.
ייעוץ כלכלי
כולל ניתוח מעמיק של המצב הפיננסי, זיהוי הזדמנויות לצמצום הוצאות והגדלת רווחים, ייעול תהליכים פיננסיים ושיפור קבלת ההחלטות העסקיות.
ייעוץ שיווקי
כולל בניית אסטרטגיה שיווקית, זיהוי קהלי יעד, הבנת המתחרים ובחירת ערוצי שיווק אפקטיביים להשגת תוצאות יוצאות דופן והחזר השקעה מקסימלי (ROI).
ייעוץ פיננסי
כולל בניית אסטרטגיות כלכליות מותאמות אישית וזיהוי מגמות והזדמנויות לשיפור. היתרון המרכזי הוא היכולת להוביל את העסק לצמיחה כלכלית משמעותית.
ליווי עסקי
ליווי בעל העסק או ההנהלה על ידי יועץ עסקי לאורך כל הדרך, המשלב בניית תוכנית אסטרטגיה עסקית ועד מימוש החזון והשגת היעדים לטווח הקצר ולטווח הארוך.
ייעוץ ניהולי
כולל מתן כלים לשיפור יעילות ניהולית והעצמת יכולות המנהלים, ניתוח מעמיק והגדרות אחריות ממוקדת מה שמוביל לצמיחה והתייעלות ארגונית.
אימון עסקי
ליווי מקצועי ואישי לשיפור תהליכי עבודה, פיתוח יכולות ניהול והתגברות על אתגרים וחסמים, עם דגש על העצמת הפוטנציאל העסקי והמקצועי.
בניית אסטרטגיה עסקית
ניתוח הסביבה העסקית והתחרותית ולאחר מכן גיבוש מערכת החלטות ודרכי פעולה המסייעים במימוש החזון והשגת היעדים העסקיים שנקבעו.
בניית תוכנית עסקית
מפת הדרכים של העסק/המיזם והיא מסייעת לראות את התמונה המלאה שכוללת: המצב הנוכחי, החזון, היעדים, תוכנית פעולה, סיכונים, כדאיות כלכלית לעסק/מיזם ועוד.
בעלי עסקים מספרים עלינו
מכתבי המלצה
בתחילת הדרך חשוב להבין את העסק והנפשות הפועלות בו. ישנם עסקים קטנים בהם הבעלים הוא זה שמבצע את כל התפקידים וישנם עסקים עם עובדים רבים. נכיר את הבעלים, המצב הנוכחי, כיצד הדברים מתנהלים וכמובן, מהן המטרות של תהליך הייעוץ עם יועץ עסקי. בהתאם לתחום ולמטרות, ייאסף המידע הנדרש וזאת כדי שנוכל להבין מהם האתגרים במקום.
האם לעסק יש חזון? האם הוא פועל עם תוכנית מסודרת? האם תזרים התקציב חיובי? האם יש לבעלים זמן פנוי לפיתוח העסק? והאם ישנו מודל עסקי ברור? התעמקות בשאלות הללו מאפשר ליועץ לראות את התמונה המלאה ובהתאם לבנות תוכנית אסטרטגית.
מתכננים תוכנית אסטרטגית שמאפשרת להגדיר את הפעילות העסקית ואת מודל ההצלחה. תוכנית אשר מתמקדת בפעולות אותן יש לבצע בעסק בזמן הקרוב. הפעולות המומלצות ייקבעו בהתאם למטרות שהוגדרו, המצב הנוכחי של העסק והמצב הרצוי אליו הוא שואף להגיע.
תוכנית הפעולה היא נגזרת של התוכנית האסטרטגית והיא מפרטת את הפעולות שיש לבצע כדי להגיע למטרות וליעדים שהוגדרו. התפקיד של היועץ העסקי הוא לבנות תוכנית מותאמת באופן ספציפי לכל עסק.
אחד היתרונות של תהליך הייעוץ ב-Frontis הוא שהעסק לא נשאר לבדו. אנו נימשיך ללוות את העסק לאורך הדרך כשהוא נמצא שם לצורך תמיכה, מענה על שאלות, עזרה והתאמת הפעולות השונות.
איזה מסלול ייעוץ מתאים לך?
מסלול 1: ליווי עסקי חודשי
יועץ עסקי צמוד שישגיח שהעסק אכן מתפקד בהתאם לתוכנית-
בניית תכנית עסקית
-
מיקסום מכירות ותמחור נכון
-
שיפור יכולות מכירה
-
בניית אסטרטגיה שיווקית
-
ניהול עובדים מבוקר
-
ניהול זמן אפקטיבי
-
ניהול כלכלי מדויק
-
פיתוח עסקי
-
התייעלות תפעולית
מסלול 2: בניית תכנית עסקית
התוכנית העסקית מהווה בסיס לכל פעילות העסק-
הגדרת מטרות ויעדים ברורים
-
ניתוח שוק ותחרות
-
הערכה כספית ותקצוב
-
תכנון אסטרטגי
-
זיהוי סיכונים וניהולם
-
שיפור קבלת החלטות
-
הכרחי לגיוס משקיעים ומימון
-
התייעלות תפעולית
-
מעקב ובקרה על ביצועים
מסלול 3: ייעוץ לפי שעה
אם אתם לא בטוחים מהו הצעד הנכון בשבילכם-
התאמה אישית לצרכים ספציפיים
-
עלויות נמוכות יותר
-
אפשרות למיקוד בנושאים דחופים
-
אין התחייבות לטווח ארוך
-
קבלת דעה שנייה מקצועית
-
תמיכה בהחלטות אסטרטגיות
-
קבלת ידע וכלים מעשיים
-
זיהוי והתגברות על חסמים
-
קבלת השראה ורעיונות חדשים
צרו איתנו קשר בדרכים הבאות:
שעות פעילות המשרד הן בימים א'-ה' בשעות 09:00-17:00
סניף ראשל"צ: שדרות נים 2, ראשון לציון
סניף הוד השרון: הנגר 24, הוד השרון
האתגרים שלכם - הפתרונות שלנו
אני רוצה למקסם את הרווחיות שלי
מכירות נמוכות יכולות להפוך עסק למוגבל בפוטנציאל הצמיחה שלו. אם אתם מעוניינים להרחיב את הכנסותיכם ולשדרג את ההכנסה מכל עסקה, חיוני לאמץ גישות חדשות להגדלת מכירות. הצטרפו אלינו לקבלת ידע מעמיק על אסטרטגיות שיאפשרו לכם לשפר משמעותית את המכירות בעסק שלכם. לקריאה>>
כמה לתמחר את השירות/מוצר שלי?
חוסר ידע בעלויות ותמחור מוצרים או שירותים, יכול להביא לפספוס הזדמנויות וצמיחה לא מדויקת. אם אתם מחפשים למקסם את הרווחים שלכם ולהציע חבילות אטרקטיביות ללקוחותיכם, אנחנו כאן לעשות לכם סדר . לקריאה>>
השיווק שלי לא מספיק טוב
חוסר בשימוש אסטרטגיות שיווק ממוקדות ויעילות עלול להביא עסקים למצב של עמידה במקום ואף נסיגה. אם אתם מעוניינים להשיג תוצאות משמעותיות ולהוביל את העסק שלכם להצלחה בשוק התחרותי, חשוב ליישם שיטות שיווק מתקדמות ומותאמות אישית. בואו לגלות 10 דרכים איך אפשר להפוך כל פעילות למושכת לקוחות חדשים. לקריאה>>
אין לי מספיק זמן
בעלי עסקים שאינם מנהלים נכון את זמנם עלולים להרגיש שהם לא ממצים את יכולותיהם המלאות ולא מגיעים ליעדים העסקיים שלהם. אם אתם מחפשים לשפר את ניהול הזמן שלכם, גלו טכניקות ניהול זמן יעילות שיאפשרו לכם לארגן יעילות רבה יותר ולהשיג תוצאות משמעותיות בעסק. לקריאה>>
מה תקבלו במסגרת תהליך עם יועץ עסקי?
בניית תכנית עסקית
תמחור ומקסום
שיווק ומכירות
פיתוח עסקי
ניהול עובדים
ניהול זמן
ניהול כלכלי מבוקר
התייעלות תפעולית
קהל לקוחות נאמן הינו אחד המשאבים החשובים של כל עסק קטן. הם אלו שמייצרים את ההכנסה ואת אחוזי המכירות.
כדי לבנות קהל לקוחות חשוב להגדיר מי הם אותם הלקוחות שיכולים להפיק את התועלת הרבה ביותר מהמוצרים/שירותים של העסק ומהם צרכיהם.
חשוב ליצור איתם תקשורת שגרתית ורצופה דרך אמצעי השיווק הדיגיטלי השונים (מיילים, רשתות חברתיות, הודעות SMS ) ודרך הפרסום המסורתי.
אחד האמצעים לשימור מוצלח של לקוחות הוא בניית מועדון לקוחות שבו החברים חשופים להנחות, למבצעים, ולעדכונים שוטפים.
אחד האלמנטים החשובים בגיוס ושימור לקוחות הוא איכות שירות הלקוחות. הם דורשים שירות אדיב, אישי וסבלני.
אמצעי חשוב נוסף הוא בקשת משוב מהלקוחות על איכות השירות, זמן ההמתנה, מידת שביעות הרצון והערות לשיפור.
בנוסף לכל אלו, חשוב שהעסק יהיה מודע להתנהלות המתחרים שלו מבחינת שירות, איכות המוצרים, שיווק ותמחור המוצרים.
כך, יוכל העסק להדגיש את הייחודיות שלו מולם ולהציע ללקוחותיו מה שהמתחרים לא מציעים.
כל עסק חייב להתנהל בהתאם לתקציב עסקי שבנה לעצמו כדי לשמור על התנהלות פיננסית נכונה.
מטרתו של התקציב הוא לווסת ולתכנן את ההכנסות וההוצאות של העסק ולקבוע גבולות המותאמים לעסק להווה ולעתיד הקרוב והרחוק.
לחריגה מהתקציב יש השלכות על היווצרות תזרים מזומנים שלילי ועל שלל בעיות כספיות בעסק.
כמה טיפים להתנהלות נכונה עם מגבלות תקציביות:
תכנון התקציב
יש להתייחס להוצאות קבועות ומשתנות, להכנסות, לתשלומים שונים ועוד.
להקציב לכל תחום בעסק תקציב המיועד לו, מתוך שאיפה לא לעבור אותו.
בתכנון התקציב חשוב גם להקצות כספים לפעילויות חדשות של העסק כדי להיות במגמת פיתוח וחידוש כל הזמן.
תוכנית תקציב לפי זמנים
מומלץ לערוך את התקציב השנתי בהתייחסות לפרקי זמן שונים: שבועות, חודשים, חצי שנתי וכדו'.
כך ניתן לדעת מה מצב המאזן הכספי בכל תקופה ולהתנהל בהתאם לכך.
ניתן גם להיערך מראש לתקופות ידועות מראש שיש בהן פחות הכנסה.
תזרים מזומנים
חשוב לעקוב אחריו בכל חודש כדי לדעת כמה מזומנים יש לעסק וכמה ניתן למשוך ממנו.
מעקב אחרי ביצוע התוכנית התקציבית
חשוב לא רק לתכנן את התקציב, אלא גם לבדוק האם העסק עומד בו.
במידה ויש חריגות – לבדוק האם ניתן לקצץ בהוצאות באותו תחום לפני שנגרם נזק כלכלי לעסק.
ניהול זמן נכון ויעיל הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בניהול כל עסק ובוודאי בניהול עסקים קטנים.
טיפים לגישור בין ניהול זמן נכון לעומס עבודה
לרשום את המטלות ולעשות ביניהן סדר עדיפויות
להכין רשימת מטלות לכל יום עבודה. הרשימה מחדדת וממקדת את מה שצריך לעשות ומדרגת את המטלות מהחשוב לפחות חשוב.
להיעזר בתוכנה ממוחשבת לניהול זמן
היא יכולה לעזור משמעותית בניהול וייעול הזמן.
לכמת את הזמנים
הדרושים לכל מטלה
לחלק את המטלות לחלקי היום השונים
את המשימות שדורשות ערנות וריכוז מומלץ לבצע בשעות שהאנרגיה גבוהה ואת האחרות – בשעות הפחות "חזקות" של היום.
לחלק מטלות גדולות למטלות משנה קטנות יותר
הופך את המטלה הגדולה למשהו קל יותר ליישום.
להתחיל ולסיים
מומלץ לסיים משימה לפני שמתחילים לבצע את המשימה הבאה.
השיווק הנכון והאפקטיבי של כל עסק קטן קשור קשר ישיר להגברת המכירות ובעקבותיהן העלאת הכנסות העסק.
לכן, כל עסק חייב להגדיר לעצמו מיהו קהל היעד שלו, מהם מאפייניו ועל אלו צרכים מוצריו או שירותיו נותנים מענה.
כך, יוכל לכוון את אסטרטגיות השיווק שלו בצורה ממוקדת ואפקטיבית לקהל הלקוחות המתאים.
הלקוחות מחפשים תוכן איכותי ומידע על תחום העסק.
לכן, חשוב להשקיע באתר אינטרנט מקצועי וברמה גבוהה.
בנוסף, שיווק ברשתות החברתיות נמצא כיעיל מאד ולכן מומלץ לפתוח דף עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם ולפרסם שם מבצעים, הנחות, מידע על מוצרים חדשים ועוד.
שיווק דרך המייל ודרך הודעות ווטס אפ ו- SMS הינו גם יעיל ביותר ומגיע לקשת רחבה של לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
ניתן גם לבחור באופציית הקידום הממומן דרך גוגל, המפנה את הגולשים לאתר העסק או לדף נחיתה שבו יוכלו להשאיר את פרטיהם האישיים.
כשהעסק גדל ומתפתח
לעיתים עסק קטן נפתח עם עובד אחד בלבד שהוא בעל העסק. עם גידול העסק מתעורר הצורך לגייס עוד עובדים שיחלקו ביניהם את עומס העבודה.
כדי לעמוד ביעדי העסק
כשמנהל העסק מעוניין להגדיל ולהרחיב את פעילות העסק בהתאם ליעדים ולמטרות שנקבעו עם הקמתו. וכן, כשהעסק מעוניין להיכנס לתחום חדש או להתרחב.
כשצריכים עובדים מקצועיים
למשל מנהל חשבונות, אנשי מכירות וכדו'.
כשהעסק יכול להרשות לעצמו מבחינה כלכלית
לפני גיוס עובדים חדשים בעסק קטן חשוב לבדוק את המצב הפיננסי של העסק ולוודא שאכן זה אפשרי מבחינה כלכלית.
יש צורך לבדוק:
– מהי מצבת כוח האדם בכל מחלקה, האם יש עובדים שאמורים לפרוש בקרוב, כמה עובדים חדשים גויסו לאחרונה וכמה פרשו.
– האם יש מחלקות שבהם תהליכי העבודה או היצור מתעכבים או אינם יעילים מספיק.
– היכן קיים עומס יתר של עבודה.
– ליצור סדרי עדיפויות בהתאם לדחיפות ולצורך בשטח.
בכל תפקיד יש צורך לשקול את צורת ההעסקה (שכיר, פרילנס) ואת כמות השעות הנחוצות (עבודה לפי שעות, משרה חלקית או מלאה).
צורת ההעסקה תיקבע לפי הצורך בשטח ולפי היכולת התקציבית של העסק.
אין ספק שעבודה עם טכנולוגיות מתקדמות, ממוחשבות ואוטומטיות מגדילה משמעותית את איכות ביצוע העבודה, מקטינה טעויות אנוש, מייעלת את הזמן וחוסכת בכוח אדם ובכספים.
לכן, עסקים קטנים רבים עוברים לניצול הטכנולוגיה לייעול תהליכי העבודה, לניהול השיווק ולשיפור הקשר עם הלקוחות.
בעבדה עם מערכות טכנולוגיות ניתן גם לראות את הנתונים המדויקים בכל זמן נתון ולהשתמש בהם לייעול ושיפור תהליכים ולקבלת החלטות.
בעזרת המערכות הממוחשבת ניתן גם לבקר את איכות העבודה בכל מחלקה ואת התפוקה המתקבלת וליצור תקשורת טובה יותר בין המחלקות.
מתי כדאי לשקול את הרחבת העסק?
– כאשר המכירות עולות בהדרגה
– כשתזרים המזומנים של העסק חיובי ויציב לאורך זמן
– כשהביקוש עולה על ההיצע
– כשיש קהל לקוחות נאמן ורחב המעוניין בעוד מוצרים
– כשנוצר עומס עבודה במחלקות העסק השונות ואין מספיק כוח אדם לעמוד בו.
לשם הרחבת העסק מומלץ להיעזר ביועץ עסקי שיכין תוכנית עסקית מיוחדת להתרחבות.
התוכנית העסקית תטווה את הדרך, תקבע אסטרטגיות ניהוליות, שיווקיות ופיננסיות, תחלק את העבודה בין המחלקות ותקבע זמנים וכמויות יצור.
הרחבת העסק מאפשרת לייצר ולשווק מוצרים חדשים, לפתוח עוד סניפים או להרחיב את תחום העסק לתחומים נוספים.
זהו הצורך למצוא את המינון הנכון בין עבודה: עמידה ביעדים והצמחת העסק לבין שעות הפנאי ושהייה עם המשפחה.
ההכרח להשקיע זמן ומשאבים אישיים וכספיים בכל אחד מהתחומים הללו יוצרת את הקונפליקט בין העבודה לחיים האישיים.
מחקרים הצביעו על כך, שמציאת האיזון הזה היא כה חשובה, עד שהיא קשורה בצורה ישירה לבריאות הנפשית של העובד ולמידת שביעות הרצון שלו מעבודתו.
כמה טיפים שיכולים לעזור ביצירת האיזון הזה:
ניהול זמן נכון
קביעת אורך יום העבודה במשרד, ימי עבודה וזמן יציאה הביתה.
הזמנים יכולים להשתנות בין ימות השבוע בהתאם למחויבויות בעבודה ומחויבויות בחיים הפרטיים.
קביעת סדרי עדיפויות
הגדרה לאלו אירועים משפחתיים, אירועי פנאי, חוגים וכדו' נותנים עדיפות מול מחויבויות של העבודה.
להסכים להאציל סמכויות
הן בבית והן בעבודה. ביצוע חלק מהמשימות ע"י אנשים אחרים יכולה להפחית את העומס על האדם בשני המישורים.
המצב הביטחוני
ה- 7/10 היה אירוע מכונן בחיי המדינה, לא רק בהיבט הביטחוני והלאומי אלא גם בהיבט הכלכלי והעסקי.
משאבי המדינה מופנים מאז ללחימה ולהבסת החמאס וכל נושא הכלכלה והעסקים נדחק הצידה.
בעלי העסקים כורעים תחת הנטל של המצב החדש שנכפה עליהם ושל חוסר הוודאות של מה יקרה בהמשך.
הם מוצאים עצמם במציאות עסקית בעייתית, שמתבטאת בירידה משמעותית בהכנסות, שינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות, ודחיית הוצאות כספיות לא הכרחיות של הלקוחות ומיעוט צריכת שירותים, כגון: שירותי תיירות, בידור ועוד.
כמו כן, נסגרו עסקים קטנים רבים בצפון ובדרום בשל פינוי התושבים מאזורים אלו.
שיבושים באספקה
שרשת האספקה של הפצת המוצרים משתבשת בעת מלחמה בשל סגירות כבישים ופגיעה בתשתיות.
בשל כך נפגעים העסקים הקטנים בכל הקשור לקבלת חומרי גלם המיועדים ליצור.
עיכובים ביצור משפיעים לרעה על תפוקת העסק ומכאן הדרך קצרה לירידה בהכנסות.
עליית מחירים
עליית מחירים מושפעת מהתייקרות חומרי הגלם, בשל עליית שער הדולר והתנודות בשערי החליפין.
שער השקל ירד מול מטבעות חזקים בעולם והתשלום לספקים מחו"ל התייקר.
העסקים הקטנים מתקשים לעמוד בעליות המחירים ואינם יכולים לתמרן בתמחור המוצרים כמו עסקים גדולים. הם נאלצים להעלות מחירים מתוך ידיעה ברורה שהכנסותיהם ירדו בשל כך.
שאלות נפוצות של בעלי עסקים שפונים לייעוץ עסקי
אצל בעלי עסקים הפונים ליעוץ עסקי מתעוררות שאלות רבות בנוגע לתפקוד הנכון והמיטיב ביותר של העסק שלהם.
שאלות אלו הינן חשובות לכל בעל עסק, המעוניין למקד את היעוץ העסקי בנושאים החשובים ביותר עבורו ולקבל עליהן את התשובות המוסמכות של היועצים העסקיים.
קודם כל חשוב להכיר בבעיית ניהול הזמן – שאתה, כבעל עסק, לא מנהל את הזמן שלך בצורה המקסימלית והיעילה ביותר האפשרית.
מודעות לבעיה, מהווה כבר עשייה של חצי מהדרך.
כמה טיפים לניהול זמן נכון:
– ניהול זמן נכון לא נמדד בכמות העשייה ביום, אלא באיכות העשייה ובהתקדמות לקראת היעד שהצבנו לעצמנו.
– לתכנן מראש את המטלות לכל יום – מטלות קטנות וגדולות במקביל וקביעת סדר עדיפויות ביניהם וזמני ביצוע.
– יש לבצע קודם את מה שחשוב ואת מה שמקדם לקראת המטרה ששמנו לעצמנו ולא את מה שהכי קל או מהיר לעשות.
– גמישות למרות התכנון – גם אם מתכננים בקפידה את סדר היום, חשוב שתהיה גמישות לשינויים לא מתוכננים.
לכן גם מומלץ להשאיר רווחי זמן בין מטלה למטלה.
– חישוב זמן ביצוע משימות – לפי ניסיון העבר כדי לדעת כמה זמן לפנות להן.
– נטרול הסחות דעת בעת ביצוע המטלות – לשים נייד על שקט, לא לשוטט באינטרנט או לבדוק מיילים, לסגור טלוויזיה ברקע, מוסיקה וכדו'.
– האצלת סמכויות – כבעל עסק אתה חייב להאציל חלק מהסמכויות והמטלות לעובדים, מתוך ידיעה מראש כי אינך יכול לעשות הכול בעצמך.
– העברת מטלות למיקור חוץ – לבעלי מקצוע מחוץ לעסק שיבצעו פעולות שונות.
– ניהול זמן נכון הוא גם זה המשאיר זמן פנוי כדי למלא מצברים בפעילויות פנאי ובמפגשים חברתיים.
מודל SWOT משמש לבניית אסטרטגיה עסקית לחברה ולשיפורה ומורכב מראשי התיבות של:
Strengths (חוזקות)
Weaknesses (חולשות)
Opportunities (הזדמנויות)
Threats (איומים)
מטרתו של מודל SWOT היא לעזור לחברה להתבונן בכל הפרמטרים הללו ולתכנן לפיהם אסטרטגיות פעולה מיטביות לחברה.
יתרונותיו של מודל SWOT הוא בעצם הדיון המשותף בין המנהלים לעובדים בתקשורת פתוחה, ללא ביקורת או שיפוט – בכל אחד מהפרמטרים הללו. זהו החלק הראשון של המודל.
החלק השני של מודל SWOT הינו דיון של הנהלת החברה על הדברים שנאמרו וקבלת החלטות להמשך.
בחלק השלישי של העבודה עם מודל זה, מגיע צוות ההנהלה חזרה אל הפורום הנרחב של המשתתפים, מעלה בפניהם את סיכום הממצאים שעלו, את המסקנות שהוסקו בעקבותיהם ואת מה שהוחלט לעשות באופן מעשי.
מומלץ לנהל סדנה זו פעם בתקופה ולא באופן חד פעמי כדי לבדוק את התנהלות החברה בהתאם למצבה העכשווי.
כדי להתמודד עם התחרות המצויה בשוק ניתן לעשות את הצעדים הבאים:
– להגדיר בחברה שתחרות אינה מושג שלילי, אלא חיובי הדוחף את ההנהלה והעובדים להיות טובים ויעילים יותר.
– להתמקד בקהל יעד מרכזי אחד שהכי מתאים בצרכיו ובדרישותיו למוצרים או לשירותים שמציעה החברה.
– להיות ערים לשינויים בשוק ולהתקדם איתם – חברה הרוצה להצליח מול המתחרים צריכה להיות ערה לשינויים ולצרכי הלקוחות המשתנים אף הם.
– להבליט את ייחודיות העסק – בכל תחום ישנם מוצרים דומים של כמה מתחרים. כדי ליצור בידול במוצרי או בשירותי העסק חשוב להבליט את ייחודו ואת המענה המיוחד שהוא יכול לתת ללקוחותיו – במיוחד זה שחברות מתחרות אינן נותנות.
להשקיע במוצרי הפרימיום – במוצרים בעלי יכולת המכירה הגבוהה ביותר. כדי לעשות זאת יש לשאוף לשיפור ולחידוש מוצרים אלו.
– לשים דגש על אסטרטגיות השיווק של מוצרי החברה ועל הטמעת המותג של המוצר בשוק.
רואה חשבון/יועץ מס
לעסק המוגדר כעוסק פטור או מורשה – מתאים יועץ מס.
לחברה בע"מ – מתאים רואה חשבון.
תפקידם של אנשי המקצוע הללו הוא לנהל את כל מה שקשור בהתנהלות הכספית של העסק מבחינת הגשת דוחות למס הכנסה, התנהלות פיננסית תקינה וחוקית מול הרשויות, תשלומי מע"מ, תשלומים שונים לרשויות, פיקוח על משכורות וכדו'.
רואה החשבון מכין דוחות כלכליים שונים, כגון: דו"ח רווח והפסד, מאזן שנתי ומצב ההון של העסק מבחינת יתרות וחובות.
יועץ עסקי
תפקידו של יועץ עסקי הוא לקדם את העסק למצב של הגדלת רווחים והרחבת פעילותו העסקית.
הוא אמון על בניית תוכנית עסקית המותאמת לעסק, שדרכה ניתן לממש את יעדיו ומטרותיו לטווח המיידי ולטווח הרחוק יותר.
בין תפקידיו של היועץ העסקי ניתן למנות גם: תכנון אסטרטגיות ומהלכים עסקיים, תכנון אמצעי השיווק של העסק וביצועו בשטח, שינוי דרכי ניהול והתייעלות עסקית.
היועץ העסקי מלווה את העסק, בוחן את תוצאותיו בשטח ולאור הנתונים מייעץ על המשך הדרך.
עורך דין לעסק
עורך דין לעסק יכול לסייע בכל הקשור לחתימת חוזים עסקיים, לפקח שהעסק מתנהל בצורה חוקית ותקינה וכמובן לייצג את העסק במקרים של תביעות.
ישנם סוגים שונים של עורכי דין לעסקים:
עורך דין כללי אזרחי
המספק ייעוץ משפטי בכל מיני מקרים הנוגעים לתחום החוק והמשפט.
עורך דין תעסוקה ועבודה
מתאים רק לעסקים המעסיקים עובדים ומטפל בשלל נושאים הקשורים לעובדים בעסק, כגון: הפסקת עבודה, הטרדות מיניות, דיני עבודה בהעסקת עובדים וכדו'.
עורך דין המתמחה במיזוגים ורכישות
מסייע בניהול משא ומתן לגבי שותפויות, מיזוגי עסקים ורכישות של חברות אחרות.
הוא מייצג את העסק בדיונים אלו ודואג למיצוי האינטרסים.
עורך דין מיסים
מסייע במידה שרשות המיסים נוקטת בצעדים משפטיים מול העסק, בעקבות בעיות בדו"חות המס.
עורך דין קניין רוחני
מטפל בכל הקשור לזכויות יוצרים, לפטנטים של העסק ולמונחים המעוגנים בסימנים המסחריים שלו.
הוא גם שומר שהעסק לא יחרוג מתקנות החוק בנוגע להפרת זכויות קניון רוחני של עסקים אחרים.
עורך דין חוזים
אחראי על ניסוח החוזים של העסק ויעוץ לגבי החוזים העסקיים המתאימים לו.
מנהל תפעול
מנהל התפעול אחראי על ההתנהלות הלוגיסטית של העסק, קיום קשר תקין עם ספקים וקבלני משנה, פיקוח על שרשרת האספקה והפצת המוצרים.
הוא גם אמון על ניהול העובדים במחלקות היצור והתפעול ועל תהליך היצור כולו מבחינת עמידה בזמנים ובתקני איכות, ביקורת על היצור ותפוקתו.
גם כל נושא הבטיחות בעבודה הינו תחת אחריותו וכן גם הכנסת חידושים טכנולוגיים וייעול העבודה והתפוקה.
בוחנים את ההוצאות הקבועות של העסק
מדובר על ההוצאות השגרתיות החודשיות והצפויות מראש של העסק.
כדי לנסות ולצמצם את ההוצאות הללו ניתן, לדוגמה, לבדוק הצעות מחיר של ספקים אחרים מהספקים העובדים עם החברה כיום.
נמצאים עם אצבע על הדופק לגבי העדפות וצרכים של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים
לדייק יותר את התאמת המוצרים אליהם, ליצור איתם קשר רציף המעורר אותם להנעה ולרכישה, לשפר את חווית השירות, לשפר את שיפור מיומנויות אנשי המכירות ועוד.
משפרים את מיומנויות עובדים ומנהלים
הכשרת עובדים כדי להגביר את תפוקתם, להקנות להם כלים מקצועיים נוספים ועוד.
משתמשים בטכנולוגיות אוטומטיות וממוחשבות ובתהליכי יצור מתקדמים
כדי לשפר את היעילות והפרודוקטיביות בעסק, לחסוך כספים וכוח אדם.
מיקור חוץ
בודקים אם העברת חלק מפעילות העסק למיקור חוץ יכולה לחסוך במשאביו.
צמצום הוצאות העסק היא דרך מוכרת של בעלי עסקים להקטין את הפער שבין הוצאות העסק להכנסותיו.
אך, צמצום הוצאות העסק עלול ליצור מצב של פגיעה באיכות השירותים או המוצרים שהעסק משווק.
הטכנולוגיה המתקדמת יכולה להעלות באופן משמעותי את יעילות תפקוד העסק בכל מחלקותיו.
היא חוסכת בכוח אדם, מקטינה את הזמן הדרוש לביצוע פעולות, מייעלת את היצור, הופכת עבודות ידניות לעבודות אוטומטיות – וכך הופכת את העסק לרווחי וליעיל הרבה יותר.
גם הקשר עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים נעשה קל, נוח ומהיר הרבה יותר.
דרך אתרי און ליין ושימוש בשיווק דיגיטלי – ניתן להגיע לקהל יעד גדול בהרבה גם במקומות רחוקים גיאוגרפית.
עם השימוש בטכנולוגיה ממוחשבת ומתקדמת (זום, מפגשי וידאו) ניתן לקיים קשר עם עובדי החברה השונים שאינם עובדים פיסית במתקן העסק וליצור בין כולם שיתוף פעולה מקוון.
אחד היתרונות הבולטים של מערכות ממוחשבות היא היכולת לכמת את הנתונים ולנתח אותם בקלות וביעילות ועל פיהם לתכנן את המשך האסטרטגיה השיווקית, העסקית והכלכלית העסק ושיפור תהליכים במידת הצורך.
קודם כל חשוב להכיר בבעיית ניהול הזמן – שאתה, כבעל עסק, לא מנהל את הזמן שלך בצורה המקסימלית והיעילה ביותר האפשרית.
מודעות לבעיה, מהווה כבר עשייה של חצי מהדרך.
כמה טיפים לניהול זמן נכון:
– ניהול זמן נכון לא נמדד בכמות העשייה ביום, אלא באיכות העשייה ובהתקדמות לקראת היעד שהצבנו לעצמנו.
– לתכנן מראש את המטלות לכל יום – מטלות קטנות וגדולות במקביל וקביעת סדר עדיפויות ביניהם וזמני ביצוע.
– יש לבצע קודם את מה שחשוב ואת מה שמקדם לקראת המטרה ששמנו לעצמנו ולא את מה שהכי קל או מהיר לעשות.
– גמישות למרות התכנון – גם אם מתכננים בקפידה את סדר היום, חשוב שתהיה גמישות לשינויים לא מתוכננים.
לכן גם מומלץ להשאיר רווחי זמן בין מטלה למטלה.
– חישוב זמן ביצוע משימות – לפי ניסיון העבר כדי לדעת כמה זמן לפנות להן.
– נטרול הסחות דעת בעת ביצוע המטלות – לשים נייד על שקט, לא לשוטט באינטרנט או לבדוק מיילים, לסגור טלוויזיה ברקע, מוסיקה וכדו'.
– האצלת סמכויות – כבעל עסק אתה חייב להאציל חלק מהסמכויות והמטלות לעובדים, מתוך ידיעה מראש כי אינך יכול לעשות הכול בעצמך.
– העברת מטלות למיקור חוץ – לבעלי מקצוע מחוץ לעסק שיבצעו פעולות שונות.
– ניהול זמן נכון הוא גם זה המשאיר זמן פנוי כדי למלא מצברים בפעילויות פנאי ובמפגשים חברתיים.
ייעוץ עסקי הוא תהליך אשר מותאם באופן ספציפי לעסק. המטרה של היועץ עסקי היא לסייע לעסק לממש את החזון העסקי כשהוא מביא איתו מספר כלים שמסייעים לעסק:
- מבט חיצוני – התפקיד של היועץ הוא להסתכל על העסק ללא שיפוטיות, בלי להיות מעורב רגשית ובמטרה להציע שיפורים, רעיונות ולעזור לנושאי התפקיד השונים. מבט מבחוץ מאפשר לראות נקודות החולשה, החסרונות וגם את היתרונות ונקודות החוזקה.
- סיוע מבעל מקצוע מנוסה – היועץ עסקי מביא איתו ארסנל של כלים מעשיים, טיפים וניסיון רב שעוזר לעסקים להתקדם. לצד כל אלו הוא מביא את "הגורם האנושי", הליווי האישי, ההבנה שהתהליך אינו מכני אלא נעשה על ידי הבעלים שמתמודד עם אתגרים רבים.
- קביעת מטרות – על מנת להצליח להגשים את החזון לשמו הוקם העסק יש להגדיר את המטרות, היעדים והפעולות שיבוצעו כדי להשיג אותם. במקרים בהם יש לעסק תוכנית עסקית ותוכנית אסטרטגית, היועץ יוכל לבחון אותן ולבדוק האם הפעולות השונות אכן יסייעו לעסק לממש את החזון או שיש צורך לבצע שינויים בתוכנית.
- תכנית עסקית – במקרה שהעסק פועל ללא תוכנית (כפי שפועלים עסקים רבים), היועץ עסקי יכין את התוכנית וזאת לאחר שיכיר את העסק, החזון שלו, יראה את המצב הנוכחי ויבין מהם האתגרים העומדים בפניו. התוכנית של היועץ עסקי תאפשר לעסק לממש את המטרות שלו ולהתקדם לעבר החזון שהוביל לפתיחת העסק מלכתחילה.
אז מה אנחנו מציעים
העולם העסקי מורכב ולכן ישנם סוגי ייעוץ שונים. כל עסק, חברה וארגון, קטנים וגדולים, יכולים להיעזר באיש מקצוע חיצוני אשר רואה את התמונה המלאה ומגיע עם מגוון כלים לסייע בהשגת המטרות.
בהתאם לרקע המקדים, הלימודים והניסיון, ישנם יועצים שמספקים שירות בתחום אחד בלבד וישנם שמציעים מענה במגוון תחומים בעסק:
בעל העסק צריך לקבל מדי יום שפע של החלטות כשחלקן החלטות פיננסיות. ייעוץ פיננסי יכול להתאים לעסקים קטנים בתחילת דרכם, עסקים אשר נמצאים בצומת דרכים ועסקים בקשיים.
היועץ יבחן את אמצעי המימון הקיימים בעסק והאפשריים ויציע דרכים ופתרונות מימון יעילים. היועץ יסייע בהכנת מצגת למשקיעים, בתהליך גיוס הכספים וכן בנטילת הלוואה אם זו האפשרות הנכונה ביותר מבחינת העסק.
תהליך ייעוץ ניהולי או ייעוץ ארגוני יכול להתאים לעסקים קטנים, ארגונים, חברות גדולות ואף חברות ציבוריות. כאשר העסק או הארגון לא משיג את המטרות שלו, כשהרווחים לא תואמים את המאמצים או הציפיות ושפעילות הארגון אינה סדירה, יש צורך ביועץ חיצוני.
התפקיד של היועץ הוא לבצע אבחון מעמיק, להבין את הסיבות לכך שהמטרות עוד לא מושגות, לבנות תוכנית לשיפור המצב הנוכחי וללוות את תהליך השינוי.
עסקים אשר לא מצליחים להגיע לקהל שלהם ועסקים שפועלים ללא אסטרטגיה שיווקית ברורה זקוקים לא פעם לגורם חיצוני שיעזור להם לבנות תוכנית יעילה.
היועץ מסייע לעסק בתהליך המיתוג, הבידול ובמציאת הקהל בו צריך להשקיע את המאמצים השיווקיים.
בנוסף, ייעוץ שיווקי מסייע בבניית יעדים שיווקיים, בחירת ערוצי הפרסום ושיפור תהליך המכירה. כל זאת בליווי מלא ומתן עזרה להתגברות על נקודות החולשה.
כל עסק, קטן וגדול, פועל במטרה להרוויח. כאשר העסק נמצא במקום שונה מכפי שהוא רוצה או מצפה, יש לבחון את הגורמים שמובילים לכך.
ייעוץ עסקי כלכלי בוחן את כל ההוצאות של העסק ובודק כיצד אפשר לצמצם אותן כדי להשאיר לעסק נתח רווחים גדול יותר.
כמו כן, הוא בוחן את כל ההכנסות ומציע דרכים למקסם אותן, עם או ללא כוח אדם נוסף, בהתאם למטרות שהוגדרו בתחילת הדרך.
בעבר המשפט "הכל עסקים" היה נפוץ, אך היום רבים יודעים כי עסקים הם בסופו של דבר תוצאה של פעולות אנוש.
בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם במצבי משבר, בקשיים ובצורך להתמודד עם משימות שקשה להם להתמודד איתן.
על בעל העסק אחריות רבה: לעצמו, למשפחתו, לעובדים ולסביבה. הייעוץ המנטלי עוזר להתגבר על קשיים, רגעיים או מתמשכים כשהבעלים מקבל תמיכה מלאה מהיועץ.
יתרונות של יועץ עסקי
מחיר ייעוץ עסקי
מחיר ייעוץ עסקי יכול לנוע בין 250 שקלים לפגישה ועד 1,000 שקלים ובמקרים מסוימים אף יותר מכך. מספר המפגשים עם היועץ עסקי יכול לנוע במפגש יחיד במקרים בהם יש צורך לבדוק את כדאיות הקמת העסק, לבחון את הרעיון הכללי או קבלת מענה נקודתי לשאלה אחת ספציפית.
עם זאת, לרוב מדובר בתהליך הכולל עשרה עד עשרים מפגשים במהלכם העסק מקבל תוכנית עבודה מסודרת, סיוע בהתמודדות מול אתגרים ובסופו של דבר להפוך לעסק רווחי וכזה שמשיג את מטרותיו. מכאן אפשר להבין כי המטרה של היועץ היא לעזור לעסק לגדול ולכן כשהתהליך נעשה בצורה המתאימה לעסק ועם היועץ הנכון, הוא יהיה משתלם מאד.
שאלות ותשובות - ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי מתאים לכל עסק אשר רוצה לגדול. בתוך כך נמצאים עסקים קטנים וגדולים, עסקים בתחילת הדרך ועסקים שפועלים זמן רב ונמצאים בצומת דרכים או שמרגישים שהם יכולים לעבוד טוב יותר. הייעוץ דינמי ומותאם בדיוק לצרכי העסק, היועץ הוא איש מקצוע אשר מביא איתו ניסיון, ידע רב ואובייקטיביות ולכן הוא יכול לעזור לעסק להגיע אל המטרות שהוא חולם עליהן.
ישנם מספר נקודות שכדאי להתייחס אליהן בעת בחירת היועץ העסקי שילווה את העסק להשגת מטרותיו:
- ניסיון – חשוב מאד למצוא בעל מקצוע שיש לו ניסיון ויותר מכך, ניסיון עם עסקים בתחום או בסוג הדילמות שהעסק נמצא מולן.
- קשר אישי – את העבודה עצמה יבצע בעל העסק או מי מטעמו ולכן חשוב מאד שהתקשורת תהיה טובה ומקדמת.
- זמינות – יש לבחון עד כמה היועץ העסקי זמין ולוודא כי התנאים מתאימים לעסק כאשר לעתים הליווי כולל רק פגישות ולעתים גם מיילים והתקשרות בין הפגישות.
עלות ייעוץ עסקי יכולה להשתנות בין היועצים ובין תהליך אחד לאחר. הגורמים המשפיעים ביותר על העלויות הם: הניסיון האישי של היועץ עסקי (פעמים רבות יועצים מנוסים יגבו יותר כסף כיוון שהם יודעים לתת תמורה בהתאם), מספר הפגישות (לעתים יועצים ייתנו הטבה במקרה של תהליך ארוך) ומיקום הפגישה (אם היועץ צריך לנסוע לעסק הוא יתחשב בכך בהצעת המחיר שלו).
כן. ייעוץ עסקי יכול לעזור לעסקים בשלבים שונים ואלו שרק מתחילים את דרכם יכולים להרוויח מאד מהתהליך. היועץ יעזור לעסק לכתוב תוכנית עסקית, ייתן לו כלים משמעותיים להצלחה במכירות ובשיווק וילווה אותו להצלחה מיידית.
כל עסק שונה ולכן האופן בו הייעוץ העסקי מסייע שונה. המטרה של התהליך היא לעזור לעסק במקום שנדרש לו כשזה יכול להיות בהכנת תוכנית עסקית, שיווק, מכירות, התנהלות מול גורמים פיננסיים, ניהול ועוד. המטרה של הייעוץ היא להעניק לעסק את הכלים הנדרשים כדי לקבל החלטות, לנהל ולממש את החזון שלו.
היועץ העסקי מייעץ לעסקים ומלווה אותם כך שאלו יוכלו לפעול על פי החזון שלהם, לממש את מטרותיהם והוא נותן להם את הכלים הנדרשים להם כדי לגדול ולצמוח. היועץ עסקי לא מבצע את העבודה במקום בעל העסק (או במקום המנהל) אלא נותן לו כלים לבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, ביעילות מרבית ולהגיע למטרות שהוא הציב לעצמו.