ייעוץ עסקי לסטארטאפים

לכל חברת סטארטאפ יש מספר מטרות: ייעול תהליכים, מיקסום מכירות, הגדלת מאגר הלקוחות והקטנת הפער בין ההוצאות להכנסות.
כדי להשיג את המטרות הללו, מומלץ ביותר להיעזר בייעוץ עסקי לסטארטאפים.

FRONTIS

האתגרים הניצבים בפני סטארטאפים בישראל

הסטארטאפים בישראל ניצבים בפני שני אתגרים מרכזיים:

  • האתגר הפיננסי – כל סטארטאפ זקוק לגיוס כספים ולגיוס הון כדי להתחיל בפעילותו ולהתקיים לאורך זמן.
    היבט זה קיים בקרב חברות סטארטאפ במצבים שונים: בחברות הסטארטאפ בתחילת דרכן וכן בחברות שכבר ביצעו את גיוס ההון הראשוני, התחילו בפעילותן וכבר ביצעה מכירות למוצר שהן מייצרות.
  • השילוב בין יעדי הסטארטאפ לבין המציאות המדינית-חברתית שבה החברה נמצאת – דהיינו – המצב הפוליטי, המדיני, הכלכלי והחברתי בישראל.

ככל שהמצב בעייתי יותר ויציב פחות, כך עושים המשקיעים יותר חישובי ניהול סיכונים ועלולים להימנע מלהשקיע בסטארטאפים או להקטין את השקעתם בה. כדי לגייס את ההון המבוקש, צריכות חברות הסטארטאפ חדשות, להציג בפני המשקיעים את הכנסותיהן, רווחיהן ואת התוכניות העסקיות שלהן להווה ולעתיד הקרוב והרחוק יותר.
לעומתן, חברות סטארטאפים שכבר התחילו בעבודתן, חייבות לוודא שהמוצר שלהן אכן נמכר בצורה מספקת וערכו בשוק גבוה, כדי שיוכלו להציג זאת למשקיעים וליזמים ולשכנע אותם להמשיך ולהשקיע בהן.

באנר הנעה לפעולה - frontis - ייעוץ עסקי לסטארטאפים
נגן וידאו אודות הכירו את לילך זיו מחברת Frontis ייעוץ עסקי

ניווט מהיר:

FRONTIS

תהליך ייעוץ עסקי לסטארטאפים

001 - ספרה 1 בעיצוב

פגישת היכרות​ בין הנפשות הפועלות

002 - ספרה 2 בעיצוב

בניית תוכנית עסקית למטרת מימון

003 - ספרה 3 בעיצוב

איתור סיכונים ובעיות בדרך להצלחה

004 - ספרה 4 בעיצוב

איתור קהל היעד של חברת הסטארטאפ

005 - ספרה 5 בעיצוב

ייעול והשבחה של תהליכים עסקיים

FRONTIS

בניית תוכנית עסקית ע"י היועץ העסקי

כל חברה או עסק חייבים שתהיה להם תוכנית עסקית ברורה, ממוקדת ומקצועית כדי להתנהל ולהתפתח לפיה.
בתוכנית העסקית – להווה ולעתיד – נלקחים בחשבון מטרות ויעדי חברת הסטארטאפ, שלפיהם יתוכננו האסטרטגיות העסקיות, הפיננסיות והשיווקיות להשגתן.
כמו כן, יפורטו בתוכנית העסקית שתתוכנן ע"י היועץ העסקי, נושא גיוס המשאבים הכספיים וניצולם בעבודה השוטפת של החברה.
חשיבותה של התוכנית העסקית היא בכך, שלפיה ניתן לקבל החלטות מושכלות ולתכנן את צעדי החברה בדרך להשגת היעדים ולביסוסה מבחינה כלכלית.
בעזרתה, יכולות חברות הסטארטאפ להקטין את טווח לקיחת הסיכונים שלהן, בכך שיחליטו באלו מוצרים רווחי וכדאי להשקיע ועל אלו מוצרים ייאלצו לוותר.
בדרך זו תרוכז מירב ומיטב האנרגיה במוצרים שעתידים להביא לצמיחת החברה.

באנר הנעה לפעולה - frontis - ייעוץ עזסקי

בניית צוות מקצועי ומנצח

מחקרים שונים שנעשו בנושא עלייתן ונפילן של חברות סטארטאפ מצאו, שאחת הסיבות לקריסתן של חברות מסוג זה – הינה בניית צוות שאינו מתאים או אינו מקצועי מספיק או משום שתהליכי ההתנהלות שלו אינם תקינים ואינם יעילים.
הייעוץ עסקי לסטארטאפים כולל תכנון אסטרטגי לבניית צוות מתאים ולהדרכתו מבחינת נהלי עבודה והתאמתו לתפקיד.
יכול להיות שהיועץ העסקי יציין בפני מנהלי החברה, שחלק ממוצריה צריכים להיות מפותחים לא בחברה עצמה, אלא ע"י צוותים מקצועיים שיעבדו כקבלי משנה לחברה מחוץ לה.
היועץ העסקי יכול להמליץ על סדר הגודל של מחלקות החברה ומצבת העובדים בה וכן להגדיר מהם הכישורים האידיאליים של העובדים המועמדים לגיוס מבחינת תרומתם למערכת בהווה ובעתיד. 

001 - ספרה 1 בעיצוב

פגישת היכרות

בתחילת הדרך חשוב להבין את העסק והנפשות הפועלות בו. ישנם עסקים קטנים בהם הבעלים הוא זה שמבצע את כל התפקידים וישנם עסקים עם עובדים רבים. היועץ  יבקש להכיר את הבעלים, המצב הנוכחי של העסק, כיצד הדברים מתנהלים וכמובן, מהן המטרות של תהליך הייעוץ. בהתאם לתחום ולמטרות ייאסף המידע הנדרש וזאת כדי שהיועץ יוכל להבין מהם האתגרים במקום.

002 - ספרה 2 בעיצוב

בניית תוכנית עסקית למטרת מימון

מימון לחברות סטארטאפ יכולים לגייס דרך הלוואות מבנקים, בעלי הון או יזמים.
כדי להשיג את הכספים יש להציג בפני בעלי הממון תוכנית עסקית שבה מצוינים יעדי החברה, הדרכים להשגתם והתחזיות לעתידה.
משקיע רציני ירצה לראות שנעשתה עבודה יסודית על השוק המיועד למוצרי חברת הסטארטאפ, על החברות המתחרות המצויות כבר בשוק וכמובן חשוב שיתרשם מיעדי החברה ומהאסטרטגיות להשגתם.
התוכנית העסקית חייבת גם להציג בפני המשקיעים את הדרכים המתוכננות ליצירת כדאיות כלכלית, כדי לשכנעם שהשקעתם הינה עסקה משתלמת.

003 - ספרה 3 בעיצוב

הפחתת סיכונים ע"י איתור סיכונים ובעיות בדרך להצלחה

חלק מהותי בתהליך העבודה של היועץ העסקי עם חברת הסטארטאפ הוא זיהוי הנקודות שיכולות להצמיח ולהגדיל את העסק, זיהוי כוחותיו והמשאבים המצויים בו וכן שימת דגש על אתגרים שונים בדרך.
הייעוץ העסקי, יודע לקחת בחשבון את מגוון הגורמים הסביבתיים, החברתיים והעסקיים המצויים בשוק בפרט ובמדינה בכלל, שיכולים להעצים או להפחית את יכולות פיתוח החברה.
בתהליך העבודה, ימליץ היועץ העסקי על דרכים להתמודדות עם השינויים והתנודות שיכולים להשפיע על החברה, ימליץ על דרכי פעולה ואף יכין תוכניות אסטרטגיות להתמודדויות עתידיות.

004 - ספרה 4 בעיצוב

איתור קהל היעד של חברת הסטארטאפ

ייעוץ עסקי לסטארטאפים עוזר לחברה לאתר במדויק את קהל היעד שאליו מופנים מוצריה, את אפיוניו, צרכיו והעדפותיו.
רק כאשר קהל היעד מוגדר וברור ניתן לתכנן בהצלחה אסטרטגיות עסקיות, שיווקיות ומכירתיות, שיתאימו לו באופן ייחודי.

005 - ספרה 5 בעיצוב

ייעול והשבחה של תהליכים עסקיים

בתהליך העבודה עם החברה, היועץ העסקי מנתח את התהליכים העסקיים הקיימים, ממליץ על שיפורם, ייעולם או החלפתם בתהליכים אחרים, כשהמטרה היא הגדלת המכירות והצמחת החברה.

FRONTIS

יעוץ לגבי ההתנהלות הכספית בחברה

בתהליך העבודה מנתח היועץ העסקי את ההתנהלות הכספית של החברה, את הכספים הנזילים, את הדוחות הכספיים וניהולם.
הוא יכול להמליץ על ניהול כספי מותאם ויעיל יותר, להדגיש היכן ניתן לחסוך והיכן ניתן להגדיל את הרווחים.
חלק חשוב מעבודתו בתחום זה הוא ניהול תזרים המזומנים והמלצה לניהול משופר שלו.
ניהול תקין ויעיל של תזרים מזומנים משפיע באופן משמעותי על הקטנת הפער בין הוצאות להכנסות וכן על אפיקי השקעה חדשים.

אייפוד על שולחן עם אתר ייעוץ עסקי של חברת FRONTIS
FRONTIS -עיגול כתום עם אותיות באנגלית המייצגים ייעוץ עסקי שאלות ותשובות

שאלות ותשובות - ייעוץ עסקי לסטארטאפים

התשובה הינה ברורה וחד משמעית – לכל חברת סטארטאפ המעוניינת לצמוח ולהגדיל את רווחיה:

  • חברות סטארטאפ בשלבי פיתוח ראשוניים צריכות ייעוץ עסקי שיעזור להם לנסח תוכנית עסקית, למצוא משקיעים, להכין אסטרטגיות פעולה כלכליות ושיווקיות כדי להתחיל את פעילותן בשוק.
  • חברות סטארטאפ שכבר התחילו את פעילותן בשוק, אך נמצאות בשלבי פעולה התחלתיים, צריכים הדרכה שוטפת בניהול ובייעול אסטרטגיות שבהן הן משתמשות, בחקירת צרכי השוק ובניתוח הממצאים הראשוניים בשיווק המוצרים.
  • חברות סטארטאפ שהינן כבר בעלות וותק בשוק, צריכות ייעוץ עסקי כדי למקסם את יכולות המכירה והשיווק שלהן, לשקול אופציות להגדלת סל המוצרים שלהן ולהגדיל עוד את רווחיהן.

ישנם מספר נקודות שכדאי להתייחס אליהן בעת בחירת היועץ העסקי שילווה את העסק להשגת מטרותיו:

  • ניסיון – חשוב מאד למצוא בעל מקצוע שיש לו ניסיון ויותר מכך, ניסיון עם עסקים בתחום או בסוג הדילמות שהעסק נמצא מולן.
  • קשר אישי – את העבודה עצמה יבצע בעל העסק או מי מטעמו ולכן חשוב מאד שהתקשורת תהיה טובה ומקדמת.
  • זמינות – יש לבחון עד כמה היועץ העסקי זמין ולוודא כי התנאים מתאימים לעסק כאשר לעתים הליווי כולל רק פגישות ולעתים גם מיילים והתקשרות בין הפגישות.

עלות ייעוץ עסקי יכולה להשתנות בין היועצים ובין תהליך אחד לאחר. הגורמים המשפיעים ביותר על העלויות הם: הניסיון האישי של היועץ (פעמים רבות יועצים מנוסים יגבו יותר כסף כיוון שהם יודעים לתת תמורה בהתאם), מספר הפגישות (לעתים יועצים ייתנו הטבה במקרה של תהליך ארוך) ומיקום הפגישה (אם היועץ צריך לנסוע לעסק הוא יתחשב בכך בהצעת המחיר שלו).

היועץ העסקי מייעץ לעסקים ומלווה אותם כך שאלו יוכלו לפעול על פי החזון שלהם, לממש את מטרותיהם והוא נותן להם את הכלים הנדרשים להם כדי לגדול ולצמוח. היועץ לא מבצע את העבודה במקום בעל העסק (או במקום המנהל) אלא נותן לו כלים לבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, ביעילות מרבית ולהגיע למטרות שהוא הציב לעצמו.

דילוג לתוכן