ייעוץ עסקי לרופאים הינו פרמטר חשוב בהצלחתה המקצועית והכלכלית של כל מרפאה.
לרופאים יש ידע בתחום הרפואי שאותו למדו, אך כדי לנהל מרפאה מצליחה צריך גם ידע מקצועי בניהול, הבנה בשיווק ובפרסום, ידע בניהול כלכלי ועוד.
כמו כן, לכל מרפאה פרטית יש תחרות רבה בשוק מקופות החולים הציבוריות, בתי החולים הציבוריים והפרטיים וכמובן הרופאים והמרפאות הפרטיים המצויים בשוק.
כל אחד מהעסקים הרפואיים הללו מציע רמת טיפול גבוהה, מכשירים טכנולוגיים מתקדמים, שירות אישי ומקצועי – והחולים? הם עומדים מול כל ההיצע הזה ולא יודעים במי לבחור. אסור לנו לשכוח, שהתחום הרפואי הינו תחום רגיש ונוגע לבריאותו של האדם ולעיתים אפילו לחיים ומוות.
לכן נדרשים מהרופאים ומהמטפלים במרפאות הרפואיות והפרא רפואיות אחריות רבה כלפי לקוחותיהם.
היועצים המקצועיים של חברת FRONTIS מסבירים לנו בכתבה זו את חשיבות היעוץ העסקי לרופאים ואת יתרונותיו הרבים.
האתגרים העסקיים של רופאים ומרפאות
לרופאים ולמרפאות יש צורך להתמודד עם כמה אתגרים עסקיים עיקריים בנוסף לעבודה המקצועית שלהם:
עמידה כחוק בדרישות רגולטוריות
החוק דורש מבעלי מרפאות ומרופאים לעמוד בדרישות משפטיות ורגולטוריות, כגון: תיעוד רפואי, אבטחת המידע האישי של כל חולה/מטופל וכתיבת כל פעולה או החלטה שלקח כדי שתהיה לו הגנה במצב של תביעה משפטית או בדיקה רגולטורית.
כך, שכל הזמן מתחדשות ומתווספות הנחיות רגולטוריות והרופאים חייבים להיות מעודכנים בשינויים ולא לחרוג בדרך פעולתם מהן.
יש צורך להתמודד עם רופאים ומרפאות מתחרים
כמו בכל תחום מקצועי, גם בתחום זה קיימת תחרות בין העוסקים בו ולחדד את הייחודיות של המרפאה או הצוות המקצועי שבה, כדי שהלקוחות יבחרו דווקא להגיע לטיפול שם.
לא לפגר אחרי התפתחות הטכנולוגית
ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרפואה הולכת ומתגברת כל הזמן ומסייעת בידי הרופא להעניק למטופליו אבחון מדויק יותר ובעקבותיו להעניק לו גם את הטיפול המותאם ביותר לבעיותיו.
הרופאים והמרפאות צריכים להיות עם יד על הדופק בכל הקשור להתפתחות הזו ולדאוג לצייד את המרפאה בציוד מתקדם ומשוכלל ככל האפשר כדי למשוך לקוחות.
ניהול מרפאה דיגיטלית
עם ההתפתחות הטכנולוגית גם ניהול המרפאה השתכלל וכיום המרפאות מתנהלות באמצעות תוכנות ניהול רפואיות, אפליקציות רפואיות, שמירת פרטי המטופלים וסיכומי ביקור על גבי המחשב וכדו'.
החולה "הידען"
בשל האינפורמציה הרפואית הרבה שניתן להגיע אליה דרך האינטרנט, החולה מגיע לרופא עם שאלות רבות, לעיתים מנסה לקבוע את אבחנתו ואת דרכי הטיפול שהוא מעוניין בהם.
סיטואציה זו יכולה להיות בעייתית בקשר שבין החולה לרופא, משום שהסבריו של הרופא עלולים לא להתאים לאינפורמציה שקרא החולה ועליו יהיה לשכנע אותו במקצועיותו.
לעמוד בציפיות המטופלים
למטופלים יש דרישות וציפיות גבוהות מהטיפול בהם. זה כולל: ידע מקצועי גבוה של הרופא, רמת טיפול גבוהה, מכשירים רפואיים חדשניים, זמינות, שירות אדיב וזמין, יחס אישי וסבלני ועוד.
ייעוץ עסקי לרופאים ומרפאות - על מה נעבור ביחד?
תחומי הייעוץ העסקי מותאמים לתחום הטיפול ולצרכים הייחודיים של כל מרפאה. תחומי הייעוץ:
גיבוש תוכנית עסקית
שתכיל את חזון המרפאה, יעדיה המקצועיים והפיננסיים, בניית תוכניות עבודה ותכנון התקציב בהתאם לכך ותכנון עתידי להתפתחות וקידום העסק.
קראו בהרחבה על חשיבות בניית תוכנית עסקית >>
בניית תוכנית לשיווק ולפרסום
שתכלולו את מיתוג העסק, שבה יפורטו אסטרטגיות השיווק המתאימות למרפאה, ניתוח קהלי היעד, באלו פלטפורמות כדאי לפרסם, כולל שיווק ופרסום בערוצי המדיה הדיגיטלית השונים וכדו'.
ניהול פיננסי
תכנון הניהול הפיננסי של העסק, תמחור שירותים וטיפולים הניתנים במרפאה, הכנת תזרים מזומנים ונתינת כלים לניהול תקציב חוקי ותקין וכדו'.
משאבי אנוש
יעוץ בכל הקשור לגיוס כוח אדם למרפאה, הדרכות והכשרות, שימור כוח האדם וכדו'.
התמקדות בצד הטכנולוגי של המרפאה
מתוך הבנה של חשיבות ניהול מרפאה משוכללת וחדשנית, יש לתכנן תקציב לרכישות ציוד, סדרי עדיפויות לרכישות טכנולוגיות, הכשרת העובדים לשימוש בטכנולוגיה החדישה.
בניית תוכנית עסקית מותאמת
- בניית מיתוג למרפאה כדי להגדיר אותה בצורה הנכונה, המדויקת והמתאימה ביותר למטרותיה ולחזונה.
- בניית אתר אינטרנט מקצועי, אמין ובעל תוכן מעניין שיפרוס בפני המטופל את כל השירותים שהוא יכול לקבל במרפאה ויכיר לו את הרופאים העובדים בה, הכשרתם וניסיונם המקצועי.
- יעוץ בכל הקשור לדרישות הרגולטוריות כדי להבין את הסיכונים באי קיומן כהלכה ולכוון את הרופא ואת צוות המרפאה להתנהל לפי הוראות החוק.
- בניית אסטרטגיה עסקית לרווחיות העסק בהווה ולהתפתחותו בעתיד.
- בניית מערך שיווקי למרפאה מתוך מטרה להגדיל את מספר הפונים אליה לטיפול, בערוצי הפרסום השונים – דיגיטליים ואחרים.
- שימת דגש על הצד הפיננסי, בהדגשת תמחור השירותים הנכון והמתאים למרפאה, ניתוח הכנסות מול הוצאות, ניהול תזרים מזומנים חיובי.
- יעוץ בניהול זמן נכון למיקסום הפעילות בעסק ולנוחיות המטופלים.
ליווי עסקי ושיווקי לתחום הבריאות והאסתטיקה
הליווי העסקי והשיווקי בתחום הבריאות והאסתטיקה יכול לשפר בצורה משמעותית את תפקוד המרפאות והקליניקות ולהביא לרווחים גבוהים יותר.
הליווי השיווקי שמעניק היועץ העסקי מגיע מנקודת מבט נייטרלית, חיצונית לעסק ומקצועית.
נקודת מבט זו יכולה להבהיר למנהלי המרפאות בתחומים השונים מהן הבעיות שמצויות בעסק, אלו תהליכי עבודה בהן יעילים ואלו לא, מה השינויים שצריך לבצע כדי להגדיל את רווחי המרפאה ואת קהל לקוחותיה ועוד.
כך, ניתן יהיה להגביר את יעילות העבודה בעסק ולהחליט החלטות אופרטיביות נכונות יותר.
דבר זה הינו חשוב במיוחד בשל העובדה שמרפאות בתחום הבריאות והאסתטיקה עוסקות בהיבטים שונים של בריאות והענקת טיפוליים רפואיים ופרא רפואיים לחולים.
הרופאים שהינם מקצועיים בתחומם אינם אמונים על הצד העסקי, השיווקי והפיננסי ולכן היועץ העסקי הינו עבורם מדריך ויועץ חשוב כיצד לשלב את יכולותיהם המקצועיות יחד עם ניהול משופר שיביא לצמיחת העסק.