איך משווקים את העסק בדיגיטל

שיווק דיגיטלי מתייחס לכל פעולה לקידום העסק שלא באופן פרונטלי ודרך האינטרנט. היום ישנם אמצעים רבים לעשות זאת וככל שהזמן עובר, יותר אנשים משתמשים באינטרנט במשך יותר שעות ביום וישנן יותר הזדמנויות עסקיות.

בזמן שצריכת האינטרנט עולה בהתמדה אפשר לראות כי מספר הפלטפורמות עולה ואיתן את מספר ההזדמנויות שעומדות לרשות העסק. אלו החדשות הטובות כשהיום גם עסקים קטנים מאד ועסקים בתחילת דרכם יכולים לזכת לחשיפה גדולה ולהגיע ללקוחות מכל מקום, בכל שעה.

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

לצד החדשות הטובות, שיווק דיגיטלי טומן בתוכו לא מעט אתגרים ובפעילות לא נכונה הוא עלול לגרום לעסק לבזבז משאבים רבים של זמן וכסף. כדי להימנע מכך חשוב לקבל ייעוץ שיווקי, להכיר את ההזדמנויות השונות, היתרונות והחסרונות של כל אחת וליצור אסטרטגיית שיווק המתאימה באופן ספציפי לעסק.

הזדמנויות שיווק בדיגיטל

לפני שנצלול להזדמנויות השיווק בדיגיטל כדאי להדגיש כי היום רצוי שלכל עסק יהיה אתר. אין זה משנה מהי אסטרטגיית הקידום, תמיד חשוב שאפשר יהיה למצוא את העסק בגוגל ולבנות אתר אשר ייצג אותו בצורה הטובה ביותר. לאחר שהאתר באוויר אפשר להיפגש עם יועץ עסקי כדי להחליט על אמצעי הקידום הטובים והנכונים לעסק ולנצל את ההזדמנויות הדיגיטליות שמתאימות לו.

שיווק אורגני בגוגל

האמצעי הראשון שכל עסק צריך להכיר הוא שיווק אורגני בגוגל. גם היום חשוב שלכל עסק יהיה אתר עצמאי משלו, שמנוהל על ידי (או על ידי חברת קידום מטעמו) ושייצג אותו היטב. האתר הוא הפנים של העסק ובין אם הבחירה היא להשקיע בקידום ובין אם לא, כשהלקוחות יחפשו את העסק הם צריכים להגיע לאתר מקצועי שנראה מעולה.

שיווק אורגני בגוגל הוא אחד האמצעים החזקים לקידום העסק כאשר מעבר לחשיפה הוא מוביל לחיזוק המותג. כדי להצליח להיות במקומות הגבוהים במנוע החיפוש יש להשקיע בתכנים בתוך האתר, קישורים נכונים ולדאוג לאתר שהגולשים יאהבו להיות בו ובכלל זה אתר מהיר, נעים לעין וברור. בדרך כלל שיווק אורגני יתבצע בעזרת חברה המתמחה בכך.

יתרונות: הגעה לקהל הרחב, השקעה יחסית נמוכה לעומת אפשרויות אחרות, בניית מיתוג בנוסף לחשיפה.

חסרונות: שיווק אורגני בגוגל עשוי לדרוש השקעה של זמן וכסף עד שרואים תוצאות כשבמקרים מסוימים אפשר לראות תוצאות רק לאחר כשנה.

פרסום ממומן בגוגל

לצד פרסום אורגני ישנה אפשרות לפרסם בגוגל באופן ממומן. בתמורה לתשלום האתר יופיע במקומות הראשונים, הממומנים בגוגל וכך הוא יגיע אל הקהל. כמובן, לצורך כך חשוב מאד להקפיד על אתר שנראה מעולה וכדאי מאד לקדם דף מסוים אשר משרת את הנושא ואת העסק.

פרסום ממומן מתאים לעסקים מתחומים רבים ובמיוחד כשהם יכולים להציע פתרון "כאן ועכשיו". למשל, כאשר גולש מחפש נותן שירות כמו אינסטלטור לפתרון פיצוץ בצנרת, יתכן מאד שהוא יתקשר למודעה הראשונה שיראה ויסגור עסקה מיד.

יתרונות: בדרך כלל פרסום ממומן בגוגל פונה ללקוחות "חמים" אשר מעוניינים לסגור עסקה ולכן אחוזי ההמרה נוטים להיות גבוהים.

חסרונות: אחוז ההקלקות על המודעות בגוגל נמוך בהרבה מזה של הממומן וברגע שהקמפיין מפסיק המיקום של האתר אינו משתנה (אלא אם במקביל נעשה שיווק אורגני).

שיווק אורגני ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות נכנסו לחיינו ותפסו תאוצה. הגולשים מבלים בהן שעות רבות וביותר ויותר רשתות. אם בעבר השיווק ברשתות החברתיות התייחס לפייסבוק בלבד, היום התחום נוגע לפייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, לינקדאין ויוטיוב (אשר יכולה להיכנס תחת הגדרה זו או תחת שיווק בגוגל).

ברור כי רוב העסקים לא יכולים להציג נוכחות בכל רשת חברתית ועם זאת כולם רוצים לדעת שהמאמצים שלהם יכולים לשאת פירות. לכן, לפני ההחלטה על שיווק ברשתות כדאי מאד לעשות בדיקה של קהל היעד, להבין היכן הוא מבלה ולשאול האם העסק עצמו מתחבר לאותה רשת חברתית ויוכל באמת להיות פעיל בה.

יתרונות: לצד הריחוק הדיגיטלי, הרשתות החברתיות מציעות היכרות עם צדדים נוספים של העסק, מורידות את הרשמיות וזוהי הזדמנות מעולה לעסק ליצור חיבור אמיתי עם הקהל שלו.

חסרונות: כמות הרשתות החברתיות גדולה והכללים בהן נוטים להשתנות. עסק שמתבסס על שיווק זה צריך להיות עם אצבע על הדופק, לשמור על מיקוד ולהיות סבלני.

פרסום ממומן ברשתות החברתיות

כפי שאפשר לפרסם בגוגל בתמורה לתשלום כך ניתן לעשות בכל אחת מהרשתות החברתיות. כל רשת חברתית מציעה פלטפורמת פרסום שונה, עם מגבלות משלה וכל אחת דורשת תקציבים שונים וצריך להכיר את העובדות לפני שיוצאים לדרך.

כמו בכל פרסום, גם כאן כאשר מפסיקים לשלם לפלטפורמה החשיפה יורדת באופן משמעותי. לכן, הפרסום הממומן יכול להתאים לעסקים שרוצים להיחשף, עסקים שיוצאים עם מוצרים או שירותים חדשים וכאלו שזוהי האסטרטגיה שלהם בטווח הארוך. יש לציין כי לא מדובר בפעולה פסיבית אלא ניהול קמפיין אקטיבי שיש לשנות אותו בהתאם לנתונים כדי להוציא את המיטב.

יתרונות: היכולת להשיג תוצאות מהירות מובילה עסקים רבים להצלחה תוך זמן קצר. ניהול קמפיינים נכון יכול להוביל לחשיפה ומכירות בטווח הקצר וכן להיות אסטרטגיית הפרסום של העסק בטווח הארוך.

חסרונות: עלויות הקמפיין עשויות להיות גבוהות ולכן חשוב לשמור על החזר חיובי ולהקפיד להיות עם אצבע על הדופק כדי לוודא שהפרסום מביא את התוצאות הרצויות ומכניס יותר כספים מכפי שהוא מוציא.

פרסום תוכן בטאבולה ואאוטבריין

פרסום תוכן הוא פרסום כתבה באתרים גדולים בעלי תנועה רבה והוא מתבצע תוך תיווך של פלטפורמת טאבולה או אאוטבריין. אתרים גדולים משאירים מקום לכתבות ממומנות וכך הם מאפשרים לעסקים ליהנות מהתנועה שכבר יש להם בתמורה כמובן לתשלום.

גם כאן מדובר בקמפיין לכל דבר אך במקום מודעה יש להשקיע בכתבת תוכן מעניינת, עם כותרת מושכת, להעלות אותה לפלטפורמות הרלוונטיות ולנהל את הקמפיין. התשלום מתבצע על פי חשיפות או קליקים וחשוב שאלו יהיו איכותיים וינוצלו נכון. לכן, רוב העסקים מבצעים את הפרסום בעזרת חברה המתמחה בכך שמלווה אותם לאורך הדרך ושמובילה לביצועים מדויקים.

יתרונות: חשיפה לקהל חדש, במקום שכבר מעניין אותו וכשהוא מוכן להשקיע את זמנו בקריאה או במתן תשומת לב לתוכן שנמצא מולו.

חסרונות: גם כאן יש לשים לב כי ישנן עלויות קבועות וברגע שמפסיקים לשלם הקמפיין יורד ואיתו התנועה לאתר. כמו כן, יש צורך בתהליך שלם מקצועי ולא להסתפק רק בכתבה אחת טובה אלא באתר שיוביל להמרה.

שיווק דרך משפיענים

אם בעבר משפיענים היו אנשים מפורסמים כמו שחקנים ודוגמנים, היום ישנם מובילי דעת קהל שהחלו את דרכם בדיגיטל. אפשר למצוא משפיענים כמעט בכל תחום: אופנה, רכבים, קוסמטיקה, זוגיות ואפילו ניקיון. מדובר באנשים שהצליחו לתפוס קהל ברשתות החברתיות, שמתמחים בתחום מאד ספציפי ושהקהל שלהם סומך עליהם.

בעת ייעוץ עסקי תוכלו לקבל הצעה לשיתוף פעולה עם משפיענים שמאפשר לעסק לגדול במהירות, כל עוד הפעולות נעשות בדרך הנכונה. הוא מתאים לעסקים קטנים וגדולים, תלוי במטרות ובתקציב ובכל מקרה מומלץ מאד להתייעץ עם מומחים לפני שיוצאים לדרך.

יתרונות: חשיפה מהירה, ממוקדת ויעילה. פעילות נכונה עם משפיענים יכולה להעלות את העסק על דרך המלך ולהביא לו בדיוק את הקהל הדרוש לו.

חסרונות: תכנון לא נכון של עבודה עם משפיענים עלול להוביל להוצאות ללא תוצאות. לכן כדאי להתייעץ לפני שיוצאים לדרך ולזכור כי לא כל שיתוף פעולה באמת יכול להועיל.
עבור מידע נוסף על ייעוץ שיווקי לחצו כאן. 

Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

מאמר מקצועי בנושא איך משווקים את העסק בדיגיטל - FRONTIS

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן