מנטורית עסקית

מנטורינג עסקי הינו כלי משמעותי בפיתוח אישי ועסקי, משום שהוא משלב ידע מקצועי נרחב, הענקת כלים מעשיים ותובנות עסקיות, תמיכה ולווי.
לכל עסק הוא מעניק גם הזדמנות למצות את הפוטנציאל האישי והמקצועי שלו ולהגשים את מטרותיו ויעדיו.
לילך זיו מייסדת ומנכ"ל חברת FRONTIS ומנטורית עסקית, הינה אחת הדוגמאות המאלפות לתרומתם של מנטור עסקי או מנטורית עסקית לכל עסק.

מהו מנטור עסקי/ מנטורית עסקית?

מנטור עסקי או מנטורית עסקית הינם חונכים עסקיים המסייעים לבעלי עסקים ביעוץ עסקי, בפיתוח העסק ובהגשמת מטרותיו העסקיות והפיננסיות.
הם אנשי מקצוע בתחום היעוץ העסקי עם ניסיון וידע עשיר, אותו הם חולקים עם בעל העסק ועובדיו.
מתוקף תפקידו וניסיונו המקצועי של המנטור העסקי הוא מציע אסטרטגיות פעולה לניהול ולצמיחת העסק ומעודד את בעלי העסק לפתח את הכישורים הדרושים להם כדי להצליח.

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

המנטור או המנטורית העסקית מייעצים לעסק מתוך נקודת ראות חיצונית וניטרלית ובשל כך הם יכולים להבחין בחולשות ובחוזקות של העסק בעיניים מפוקחות ולעזור לו להגדיר יעדים ומטרות עסקיות ממוקדות להווה, לעתיד הקרוב והרחוק.
בשל כך הם גם יכולים להציע לבעל העסק להתבונן על התהליכים העכשוויים בעסק מתוך נקודות מבט שונות, להציע דרכי התמודדות ואסטרטגיות שונות להתמודדות עם אתגרים עסקיים ולקבל החלטות מושכלות.

קראו בהחרבה על פיתוח עסקי >>

הם נותנים משוב אמין ובונה ומעודדים את הצוות וההנהלה ליצור סיעור מוחות ולהיות פתוחים לרעיונות חדשים יצירתיות, כדי שבעבודה משותפת יוכלו ליצור שינויים בונים וחיוביים במודל העסקי של החברה ולהגיע להישגים ולהתפתחות.

מתפקיד המנטור העסקי או המנטורית העסקית הוא לתת עצות מעשיות והכוונה כיצד לנהל את העסק באופן נכון ויעיל יותר, שיביא את העסק להתפתחות ולרווחים גבוהים יותר.
הם מלמדים את בעל העסק ואת העובדים שלו מיומנויות עסקיות חיוניות במגוון תחומים, כגון: ניהול פיננסי, שיווק ותכנון אסטרטגי.

כיצד מתבצע תהליך המנטורינג העסקי?

שלב ראשון – פגישת היכרות ותיאום ציפיות ומטרות

כשבעל עסק מעסיק מנטור עסקי כדי לשפר ולקדם את העסק שלו, חשוב שיבחר במנטור או במנטורית בעלי ניסיון וידע, ולא פחות חשוב מכך – במישהו או מישהי שהוא מצליח לייצר אתו תקשורת זורמת, כנה ומוצלחת.

מנטור/ית שערכיו ועקרונותיו העסקיים דומים לאלו של בעל העסק ושהוא מעורר בו אמינות ורצינות. כשבחירה הינה מוצלחת ומותאמת ניתן להתחיל לעבוד ביחד.
בשלב הראשון הזה יש חשיבות ליצור תאום ציפיות בין הצדדים על המטרות והיעדים של העסק.

חשוב שהמנטור העסקי או המנטורית העסקית יבינו מדוע בעל העסק החליט דווקא בתקופה זו לעבוד בצמוד ליועץ עסקי ומהן המטרות העסקיות שהוא שואף להגיע אליהן בעזרתם.

כמו כן יקבעו את תדירות הפגישות ביניהם.

שלב שני – למידת העסק ע"י המנטור העסקי, הסקת מסקנות והגדרת מטרות העבודה

לאחר שהמנטור או המנטורית העסקי מקבלים את עבודת היעוץ, הם צריכים ללמוד את העסק על כל מחלקותיו ואת דרכי התנהלותו בתחומים השונים.

עם איסוף המידע והסקת המסקנות, צריך המנטור העסקי יחד עם בעל העסק, לשקף לו מהם התחומים בהם העסק מתנהל כשורה ומהם התחומים הזקוקים לשיפור ולשינוי.
לאחר השיקוף יש להגדיר מטרות עבודה ממוקדות וברורות, שניתן גם למדוד את ההצלחה שלהן בשטח ולתחום אותן בזמן.

שלב שלישי – בניית תוכנית עסקית

המנטור העסקי או המנטורית העסקית בונים תוכנית עסקית ייחודית ומותאמת לעסק על סמך המטרות והיעדים שהוגדרו.
התוכנית העסקית הינה חשובה ביותר ומהווה כעין מצפן להתנהלות העסק תחת פיקוחו של היועץ העסקי.

שלב רביעי – התחלת יישום התוכנית בשטח ומעקב שוטף של המנטור העסקי

תוכנית העבודה החדשה יוצאת לדרך, תוך ליווי ופיקוח של המנטור/מנטורית העסקי.
המנטור נותן משוב לבעל העסק ולעובדיו על ההישגים בשטח ועל התחומים בהם מומלץ להשתפר ולהפנים עוד יותר את נהלי העבודה החדשים.

ייתכן ויהיה צורך להתאים את מה שנקבע באופן מדויק יותר לשטח, לחדד את המטרות שנקבעו או לבצע שינויים בהתאם למצב השוק.
המשוב נעשה מתוך נקודת מבט של רצון הדדי לשיפור וצמיחה ולא מתוך ביקורת.

האפשרות לכמת את ההישגים, כמו למשל: אחוזי מכירה, שביעות רצון הלקוחות מהשירות וכדו' הינם חיוניים לדיוק הנעשה בשטח.

שלב חמישי – סיכום העבודה המשותפת

אחת המטרות של היעוץ העסקי היא לאפשר בסופו של דבר לעסק להתנהל בצורה עצמאית.
לקראת סיום תקופת המנטורינג מבצעים שיחת סיכום ובה מציינים את כל השינויים והעדכונים שנעשו ואת ההצלחות בשטח.

בעל העסק מקבל הנחיות להמשך עבודה עצמאית. ניתן לקבוע פגישות ברווחי זמן ארוכים יותר כדי לעקוב מדי פעם אחרי מה שקורה בעסק.

יתרונות המנטורינג העסקי

 תהליך המנטורינג מסייע רבות לכל עסק בתחומים, כגון: שיפור וייעול תהליכים עסקיים, חידוד מטרות ויעדי העסק, זיהוי חוזקות וחולשות העסק ומה יש לשנות בהתנהלותו, קבלת כלים מקצועיים ואסטרטגיות בכל שטחי פעולת העסק, הכשרת מנהלים ועובדים.

לילך זיו - מנטורית עסקית מעל 20 שנות ניסיון

חברת FRONTIS הינה חברה מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים, שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות.
מייסדת ומנכ"ל חברת FRONTIS הינה לילך זיו – יועצת עסקית ומלווה עסקים וחברות מעל ל-20 שנה.
לילך החלה את דרכה המקצועית כרואת חשבון ולכן מתמצאת היטב בתחום הפיננסי ומייעצת בהצלחה לעסקים כיצד להגביר את הרווחיות שלהם ולנהל את העסק בצורה יעילה מבחינה פיננסית.
לילך זיו גם עבדה כמנהלת מכירות ושיווק, למדה שיטות אימון שונות וכן יש לה תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחדשנות ויזמות.
בשל השכלתה המגוונת וניסיונה הרחב המקצוע במגוון תחומי מקצוע, יכולה לילך זיו להעניק ללקוחותיה ידע רב, שיטות עבודה ואסטרטגיות בתחומים מגוונים.

Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

מנטורית עסקית - תמונה ראשית Frontis

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן