דף הבית » פיתוח עסקי
פיתוח עסקי
פיתוח עסק הינו תהליך הכרחי וחשוב בכל חברה המעוניינת לשמור על מעמדה בשוק מול המתחרים, להמשיך לפתח את מוצריה ולהוסיף מוצרים חדשים, לשמר ולחדש את קהל לקוחותיה ולהגדיל את מכירותיה ואת הכנסותיה.
ייעוץ פיתוח עסקי מקצועי לטווח הקצר והארוך יביא אתו לכל חברה יתרונות רבים ומשמעותיים בדרך להמשך פעילותה בשוק התחרותי של היום.
מה זה פיתוח עסקי?
פיתוח עסקי כולל מגוון תהליכים ואסטרטגיות, שמטרתם להביא את העסק לצמיחה ולגדילה, בתחומים כגון: שיווק, ניהול ומכירות.
יועץ הפיתוח העסקי הינו איש מקצוע מיומן, שמשלב את התחומים הללו יחד וכך מרכז וממקד את התנהלות החברה לקראת הגדלת רווחיה.
תהליכי הפיתוח העסקי המקצועיים והיעילים שניתנים ע"י היועץ לפיתוח עסקי, מניעים את העסק לצמיחה יזומה במקביל לתהליכי הצמיחה האורגנית הטבעית של העסק.
שימוש בשירותיו של יועץ לפיתוח עסקי מבטיח שחברה או עסק יוכלו להישאר רלוונטיים ויציגו נוכחות מרשימה בשוק התחרותי והמשתנה תדיר של ימינו.
ייעוץ פיתוח עסקי כולל מגוון פעילויות יישומיות ואסטרטגיות שיווקיות וניהוליות, מציאת שווקים חדשים להזדמנויות עסקיות, חיפוש שיתופי פעולה שיכולים לקדם את העסק, הבעת עניין במיזוגים וברכישות הכדאיים לעסק וכדו'.
כל תהליך הפיתוח העסקי מכוון ליעדי החברה בהווה ובעיקר בעתיד הקרוב והרחוק.
יתרונות הפיתוח העסקי
- פיתוח עסקי מקצועי ומיומן הינו הדרך היעילה והמהירה ביותר לכל עסק או חברה לגדול ולהתפתח.
- עם גדילת העסק עולות גם ההכנסות שלו ממוצריו או משירותיו וכפועל יוצא מכך – גדלה רווחיות העסק.
- כשיועץ לפיתוח עסקי משקיע זמן, מחשבה ואסטרטגיה נכונה לפיתוח המותגים והמוצרים של העסק, החברה יכולה להרשות לעצמה גם להעלות את מחירם, מבלי שכמות המכירות תפחת.
- בעקבות הפיתוח העסקי, החברה יכולה לסגל לעצמה נתח שוק רחב יותר למוצריה ולמצוא לקוחות פוטנציאליים חדשים, שיגדילו את קהלי היעד הקודמים שלה. זאת, כמובן, תוך כדי הפעלת אסטרטגיות מתאימות לשימור הלקוחות הקיימים.
- הפיתוח העסקי משקיע גם בהתמקדות במוצרים חדשים שלא שווקו עדיין בחברה. הרווחים הנאים מהמכירות יכולים לאפשר לחברה להשקיע כספים בפיתוח מוצרים חדשים ולהציע אותם ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים, שבעבר לא הייתה להם סיבה לקנות ממוצרי החברה.
- במסגרת תהליך הייעוץ העסקי יכול יועץ הפיתוח העסקי לנצל כהלכה את הידע המקצועי שלו בחידושים ובדינמיקות המשתנות של השוק ולתרום אותם לטובת העסק.
- בעקבות פיתוח עסקי יכולה חברה למצוא עצמה מובילה בשוק בתחום המוצרים או השירותים שלה ולהשאיר את מתחריה מאחור. כדי לעשות זאת, יועץ הפיתוח העסקי יכול לכוון את החברה כיצד עליה לבדל את עצמה לטובה מול מתחריה ולהדגיש את ייחודה בשוק.
ניווט מהיר:
תהליך עבודה של פיתוח עסקי
לתהליך עבודה של פיתוח עסקי יש 4 מרכיבים עיקריים:
תכנון מטרה ואופי של אסטרטגיות עסקיות
הגדרה של מאפייני העסקאות
בניית תוכנית פעולה ומימושה בשטח
ניתוח וכימות התוצאות בשטח
תכנון מטרה ואופי של אסטרטגיות עסקיות
ללא מטרה מוגדרת לא ניתן לבנות אסטרטגיה עסקית מנצחת.
ולכן, יועץ הפיתוח העסקי יחד עם הנהלת החברה צריכים להגדיר קודם כל אותה.
כלומר: מה החברה רוצה להשיג מאותו פיתוח עסקי – האם יותר לקוחות, האם הוספת מוצרים או שירותים, באלו סוגי עסקאות היא מעוניינת, מה סכום הרווחים שהיא מעוניינת להשיג מהעסקאות הללו וכמה הון היא יכולה להפריש לכך.
הגדרה של מאפייני העסקאות
מהו סגנון העסקאות שהחברה שואפת אליו. האם העסקאות יהיו מושתתות על שיתופי פעולה עם גורמים עסקיים אחרים, באיזו פלטפורמה ישולבו ויוצגו מוצרי או שירותי החברה, האם החברה מעוניינת "להשכיר" זכויות שימוש מטעמה, כשהרווח שלה יתבטא בחלוקת הרווחים או בבעלות משותפת על חברה עתידית שתקום בעקבות השימוש בזכויות הללו.
בניית תוכנית פעולה של השלבים המעשיים ומימושם בשטח
כשהכול כבר ברור, ממוקד ומתוכנן הגיע הזמן ליישם את האסטרטגיות ואת תוכניות הפעולה בשטח.
ישומן חייב להתבצע תוך קביעת סדרי עדיפויות של זמנים ותיעדוף העסקאות לטווח קצר, המשולבים במטרות לטווח רחוק יותר.
ניתוח וכימות התוצאות בשטח
וחשיבה נוספת האם להמשיך באותה האסטרטגיה או לשנות דרכי פעולה ואסטרטגיות בהתאם לכימות התוצאות ולהצלחת המכירות.
למי מתאים להיעזר בשירותי יעוץ לפיתוח עסקי?
עזרה בשירותי יעוץ לפיתוח עסקי מומלצת לכל חברה או עסק בכל גודל.
הסיבה היא, שמטרתו של ייעוץ לפיתוח עסקי הוא להגדיל את רווחי העסק ולהצמיח את החברה קדימה.
כל עסק, בלי להתחשב בגדלו – מעוניין לגדול ולהתרחב.
ייעוץ לפיתוח עסקי מוצא את הדרכים הייחודיות המתאימות לכל עסק כדי להגדיל את מחזור המכירות שלו, את קהל הלקוחות וכן להגדיל את סל המוצרים או השירותים, לבחון את הצלחת אסטרטגיות השיווק והמכירות הקודמות ולראות האם הן עדיין יעילות או שיש לשנותם ואף למצוא שווקים חדשים בארץ ובחו"ל כדי לשווק אותם.
ניתן גם להיעזר בפיתוח עסקי כאשר חברה נמצאת בקשיים כלכליים או לא מצליחה להשיג את יעדיה ומטרותיה והיא זקוקה לאיש מקצוע שיכוון את דרכה ויוציא אותה מהתקיעות שבה היא נמצאת.
יועץ עסקי שיעבוד עם חברה יתאים לה את התוכנית לפיתוח עסקי המתאימה לה ביותר לפי גודלה, מוצריה ויעדיה.
פריסת העסק על פי תחומים
שירותי פיתוח עסקי כוללים את התחומים הבאים:
שיתופי פעולה עם גורמים מחוץ לחברה:
בעולם התחרותי של היום, חייבת כל חברה לנתח את המציאות המשתנה בשוק ולשקול האם רכישה או מיזוג עם חברה אחרת יכולים להועיל לה.
בתהליך הפיתוח העסקי יש לשקול זאת בכובד ראש: האם כדאי לאחד משאבים עסקיים ופיננסיים, או לחילופין להיפטר ממשאבים שונים שיועילו לקידום החברה ולגדילתה.
בשוק התחרותי של היום חייבים להיות גמישים ויצירתיים כדי להמשיך בדרך של התפתחות וצמיחה, גם אם הדרך שונה ממה שהיה מקובל עד כה.
כמו כן, יש לחשב סיכונים מול הסיכויים להאצת הצמיחה של העסק.
תכנון ויישום אסטרטגיות של פיתוח עסקי
הפיתוח העסקי, כאמור, מיועד לכוון כל חברה או עסק להצלחה עסקית.
לפיכך, היועץ לפיתוח עסקי מאתר הזדמנויות עסקיות, שווקים חדשים, מציע דרכים לאיתור לקוחות ולהרחבת קהל היעד, בוחן אפשרויות של הכנסת שותפים לחברה, רכישה או מיזוג, מתכנן אסטרטגיות שיווק מוצרים גם לחו"ל, מוצא דרכים חדשות לאיתור לקוחות פוטנציאליים וכן משתמש בטקטיקות מקצועיות כדי לשמר את הלקוחות הקיימים.
כל הפעולות הללו ועוד פעולות נוספות הוא יוזם ומתכנן, כדי להציב את החברה בעמדה חזקה מול מתחריה ולהגביר את רווחיה.
מחקר מעמיק על צרכי לקוחות
חלק משירותי הפיתוח העסקי הוא ניתוח מאפייני קהל היעד שמתעניין או יכול להתעניין במוצרי החברה, חלוקתו לפי מאפיינים אלו, חידוד נושא צרכי הלקוחות, מחקר שוק על העדפות הלקוחות מבחינת מוצרים קיימים ובמקביל ניתוח צרכים רצויים שעדיין לא ניתן למצוא בחברה.
פיתוח אסטרטגיות לשיפור המכירות
ע"י הידוק הקשר עם הלקוחות, שימוש בשיווק דיגיטלי במבחר פלטפורמות, ניהול מועדון לקוחות והשקעה מתאימה בשימורם, יצירת הזדמנויות למכירות מיוחדות (הנחות בימי הולדת, סוף עונה, חגים וכדו').
ייעוץ פיתוח עסקי לגבי תמחור מוצרים או שירותים
זהו אחד התפקידים המשמעותיים של היועץ לפיתוח עסקי.
קביעת תמחור מוצר או שירות הינה החלטה חשובה ביותר לעסק, משום שהיא משפיעה ישירות על רווחיו.
מצד אחד העסק רוצה להרוויח על מכירת מוצר יותר ממה שהשקיע בייצורו, אך מצד שני אם מחירו יהיה גבוה מדי – אחוז המכירות של המוצר ירד.
קביעת התמחור חייבת גם להיעשות בהתאם למחיר המוצר או השרות אצל המתחרים וגם חשוב שיהיה מגובה בידיעה כמה הלקוחות היו מוכנים לשלם עליו.
פריסת העסק על פי תחומים
שירותי פיתוח עסקי כוללים את התחומים הבאים:
שיתופי פעולה עם גורמים מחוץ לחברה
תכנון ויישום אסטרטגיות
מחקר מעמיק על צרכי לקוחות
פיתוח אסטרטגיות לשיפור המכירות
ייעוץ פיתוח עסקי לגבי מוצרים או שירותים
שיתופי פעולה עם גורמים מחוץ לחברה
בעולם התחרותי של היום, חייבת כל חברה לנתח את המציאות המשתנה בשוק ולשקול האם רכישה או מיזוג עם חברה אחרת יכולים להועיל לה.
בתהליך הפיתוח העסקי יש לשקול זאת בכובד ראש: האם כדאי לאחד משאבים עסקיים ופיננסיים, או לחילופין להיפטר ממשאבים שונים שיועילו לקידום החברה ולגדילתה.
בשוק התחרותי של היום חייבים להיות גמישים ויצירתיים כדי להמשיך בדרך של התפתחות וצמיחה, גם אם הדרך שונה ממה שהיה מקובל עד כה.
כמו כן, יש לחשב סיכונים מול הסיכויים להאצת הצמיחה של העסק.
תכנון ויישום אסטרטגיות של פיתוח עסקי
הפיתוח העסקי, כאמור, מיועד לכוון כל חברה או עסק להצלחה עסקית.
לפיכך, היועץ לפיתוח עסקי מאתר הזדמנויות עסקיות, שווקים חדשים, מציע דרכים לאיתור לקוחות ולהרחבת קהל היעד, בוחן אפשרויות של הכנסת שותפים לחברה, רכישה או מיזוג, מתכנן אסטרטגיות שיווק מוצרים גם לחו"ל, מוצא דרכים חדשות לאיתור לקוחות פוטנציאליים וכן משתמש בטקטיקות מקצועיות כדי לשמר את הלקוחות הקיימים.
כל הפעולות הללו ועוד פעולות נוספות הוא יוזם ומתכנן, כדי להציב את החברה בעמדה חזקה מול מתחריה ולהגביר את רווחיה.
מחקר מעמיק על צרכי לקוחות
חלק משירותי הפיתוח העסקי הוא ניתוח מאפייני קהל היעד שמתעניין או יכול להתעניין במוצרי החברה, חלוקתו לפי מאפיינים אלו, חידוד נושא צרכי הלקוחות, מחקר שוק על העדפות הלקוחות מבחינת מוצרים קיימים ובמקביל ניתוח צרכים רצויים שעדיין לא ניתן למצוא בחברה.
פיתוח אסטרטגיות לשיפור המכירות
ע"י הידוק הקשר עם הלקוחות, שימוש בשיווק דיגיטלי במבחר פלטפורמות, ניהול מועדון לקוחות והשקעה מתאימה בשימורם, יצירת הזדמנויות למכירות מיוחדות (הנחות בימי הולדת, סוף עונה, חגים וכדו'). מומלץ לשם כך להתייעץ עם יועץ שיווק מקצועי בעל ניסיון.
ייעוץ פיתוח עסקי לגבי תמחור מוצרים או שירותים
זהו אחד התפקידים המשמעותיים של היועץ לפיתוח עסקי.
קביעת תמחור מוצר או שירות הינה החלטה חשובה ביותר לעסק, משום שהיא משפיעה ישירות על רווחיו.
מצד אחד העסק רוצה להרוויח על מכירת מוצר יותר ממה שהשקיע בייצורו, אך מצד שני אם מחירו יהיה גבוה מדי – אחוז המכירות של המוצר ירד.
קביעת התמחור חייבת גם להיעשות בהתאם למחיר המוצר או השרות אצל המתחרים וגם חשוב שיהיה מגובה בידיעה כמה הלקוחות היו מוכנים לשלם עליו.
פיתוח עסקי עם המומחים של FRONTIS
כפי שקראתם בכתבה זו – פיתוח עסקי הינו חשוב והכרחי לכל עסק או חברה המעוניינים להתפתח ולצמוח ובוודאי לחברה המרגישה תקיעות או צורך בחידוש.
המומחים המקצועיים של חברת FRONTIS, מקבוצת מרכז זיו לעסקים, הינם מובילים בשוק בכל הקשור לייעוץ ופיתוח עסקי.
לחברה ניסיון מקצועי עשיר באספקת שירותי פיתוח עסקי לחברות ועסקים בגדלים ובהיקפים מגוונים ושונים.
מומחי חברת FRONTIS מספקים שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות.
מומחי חברת FRONTIS מלווים את החברה לאורך כל הדרך של הפיתוח העסקי ובונים לה תוכנית פיתוח עסקית, משולבת בטכניקות ואסטרטגיות יעילות ויישומיות בהתאם ליעדיה ומטרותיה הייחודיות.