התרחבות עסקית

התרחבות עסקית – הערכה וכניסה לשווקים חדשים

התרחבות עסקית היא צעד משמעותי לכל עסק.
יש לה גם יתרונות וגם חסרונות ולכן כל עסק המעוניין לעשות מהלך משמעותי כדי להתרחב ולגדול צריך לשקול את הצעד הזה היטב. עסק המעוניין להתרחב צריך לשאול את עצמו האם ההתרחבות הזו הינה הכרחית או עדיף לוותר עליה.
מצד שני הוא צריך לשאול את עצמו – אם זה הזמן המתאים להעז ולעשות מהלכים משמעותיים כדי להרחיב את העסק.

 מהי התרחבות עסקית?

התרחבות עסקית הינה מונח המתאר מצב, שבו עסק מצליח בעל רווחיות נאה מעוניין לעשות מהלך עסקי משמעותי ולהתרחב מבחינה עסקית.
מצב שבו, עסק מאמין במוצרים שלו ומרגיש שזה הזמן לעשות את מהלך ההתרחבות, שיפתח את העסק לקהלים חדשים. 

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

מהם הסימנים לצורך להתרחבות עסקית?

כאשר יש ביקוש הולך וגובר למוצרי או לשירותי העסק.

כשאין מספיק כוח אדם לעמוד בלחץ הביקוש הגובר.

כששעות העבודה אינן מספיקות כדי להשלים את כל הפעילויות הנחוצות בתחום היצור, השיווק והמכירה.

כשמורגש הצורך לגייס עוד אנשי מכירות כדי להקיף את כל הביקוש.

כשבשל הביקוש ההולך וגובר למוצרים נוצרה מצוקה של אחסון המוצרים.

כשהעסק מעוניין להגיע לעוד חתכים של לקוחות פוטנציאליים ולהכניס לייצור עוד מוצרים שלא היו עד היום כדי לענות על דרישות הלקוחות.

במידה ומנהלי העסק מאתרים הזדמנות עסקית טובה או מקבלים הצעת שותפות שחבל לא לקחת אותה.

אם קיים בעסק המצליח די הון ומזומנים כדי לבצע את ההתרחבות העסקית. שכן, יש צורך בבסיס כלכלי איתן לביצוע מהלך זה.

שיקולים לגבי התרחבות עסקית

להתרחבות עסקית יש הרבה יתרונות, אולם מנהלי העסק חייבים לקחת בחשבון ולשקול היטב אם הם מוכנים גם לקחת על עצמם את המחויבויות המגיעים איתה, כגון:

אלמנט השקעת הזמן – ככל שהעסק יתרחב ויגדל כך יהיה צורך להשקיע יותר זמן בעצם ההתרחבות.
זאת, בנוסף, כמובן, לשמירה ולתיחזוק של העסק הקיים. הזנחת "העסק המקורי" מפאת חוסר זמן יכולה לגרום לקריסתו ולקריסת ההתרחבות כאחד.

משאבים כספיים – כל התרחבות דורשת השקעת כספים בפרמטרים שונים המיועדים לקידום העסק, שיווקו, גיוס עובדים וכדו'.
כל עסק חייב לבדוק עם עצמו האם יש לו די משאבים כספיים כדי להפנות לצרכים הללו.

מהם היתרונות של התרחבות עסקית?

התרחבות לקהל יעד נוסף – בעקבות ההתרחבות ניתן לפנות לקהל יעד נוסף שלא נכלל בחתך הלקוחות של העסק. כמו למשל: עסק שנהג למכור בגדים לגברים בלבד ועם ההתרחבות החל לייצר בגדי נשים ולפנות לקהל לקוחות של נשים.
נשים שיגיעו לחנויות יכולות להגדיל גם את המכירות לבגדי הגברים, כי בעודן בחנות הן יכולות גם לקנות לבני הזוג שלהן.

הגדלת ההכנסות והרווחים באופן משמעותי, במידה וההתרחבות העסקית תתוכנן ותנוהל כראוי.

שלבים בתהליך ההתרחבות העסקית

הכנה של תוכנית עסקית להתרחבות – כשיוצאים לדרך חשוב להיות מוכנים וממוקדים.
בשל כך, חשוב להכין תוכנית עסקית שתפרט את המטרות, היעדים, הפעולות הנדרשות ואת התקציב שיש להשקיע – כדי שההתרחבות העסקית תהיה מוצלחת.
חשוב ללמוד לעומק את השטח החדש אליו מעוניינים להיכנס , את הקשיים המצויים בו ולחילופין גם את האפשרויות הגלומות בו להצלחה עסקית וכלכלית.
תוכנית עסקית צריכה לכלול תכנון של תשתית שיווקית לנפח עבודה ושיווק גדולים בהרבה, דרכי פרסום ושיווק מתאימים להגדלה משמעותית של קהלי יעד ולקוחות פוטנציאליים. את כל החלק השיווקי אפשר לבנות בעזרת ייעוץ שיווקי לעסקים

גיוס הון – האלמנט הכספי הינו משמעותי ביותר בהתרחבות ולכן כל עסק חייב לוודא שיהיה לו את ההון הכספי הדרוש כדי לממן אותה.  

בדיקת ההיבטים המשפטים והכלכליים – הנוגעים לביצוע ההתרחבות. מומלץ להתייעץ עם גורם משפטי שהתמחותו היא משפטית-עסקית.
במידה ויש כוונה להתרחב עסקית לחו"ל חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה ברישוי עסקים בחו”ל, כדי שיסביר את כל התקנות והחוקים הקשורים לנושא ויסדר עבורכם את כל הדרוש לרישוי העסק ולמיסוי.

כניסה לשותפות עסקית – ישנם עסקים הבוחרים לא להיכנס להתרחבות העסקית לבדם, אלא ליצור שותפות עסקית עם גורם נוסף.
שותפות עסקית יכולה להקטין עבור העסק את הסיכון הכלכלי  שעלול להיווצר מההתרחבות העסקית ולעזור לעסק לגייס את ההון הכספי החסר לו.
שיתוף פעולה כזה יכול להעלות את הסיכוי להצלחה עסקית ולשרת במיוחד את הפרמטר של הגעה לקהל יעד חדש (כמו קהל לקוחות מחו"ל).

בחינת האפשרות להתחיל לפעול במודל של זכיינות – זוהי עוד דרך שיכולה לעזור להתרחבות עסקית מוצלחת, להגדיל את הרווחיות ולאפשר לעסק להיכנס לשווקים חדשים בארץ או בחו"ל.

שיתוף פעולה עם עסקים בעלי מכנה משותף – אחת השיטות בהתרחבות עסקית היא שיתוף פעולה עם עסק אחר שדומה בקהל היעד שלו ושיש לו מאפיינים משותפים עם המוצרים שלכם.
שיתוף פעולה כזה יכול להגדיל משמעותית את קהל הלקוחות ואת המכירות.

Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

FRONTIS התרחבות עסקית -

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן