כוחו של הנטוורקינג

כוחו של הנטוורקינג - בניית קשרים עסקיים חזקים

נטוורקינג (או בתרגום לעברית – רישות עסקי) נחשב לדרך יעילה ומקדמת לפיתוח קשרים עסקיים בין אנשי מקצוע.
בפגישת נטוורקינג מתקיים מפגש חברתי-עסקי של אנשי עסקים במגוון מקצועות, הנפגשים יחד כדי לאתר הזדמנויות עסקיות וליזום שיתופי פעולה אחד עם השני.
שיטת הנטוורקינג מקובלת בכל העולם ויש לה תוצאות חיובית בהגדלת המעגלים העסקיים של המשתתפים לצורך צמיחה עסקית וכלכלית.

מהו נטוורקינג?

תרגום המילה נטוורקינג הוא – "רישות עסקי".
הכוונה היא למפגשים חברתיים-עסקיים שבהם נאספים בעלי מקצוע מתחומים שונים כדי ליצור יחד רשת חברתית של שיתופי פעולה עסקיים.
תוך כדי המפגשים נוצרות הזדמנויות עסקיות שונות והכרויות אישיות ומקצועיות של תחומי עיסוק שונים של כל אחד מחברי הרשת.
ישנן גם קבוצות נטוורקינג מסוג אחר, שבהן מתאספת קבוצת בעלי מקצוע שלהם מכנה משותף, כגון: נשים העוסקות בתעשייה או בהיי טק, יזמים ומשקיעים, קבוצות נטוורקינג של מנכ״לים, מטפלים מסוגים שונים וכדו'.
ואל תשכחו דבר חשוב – הנטוורקינג מבוסס על לתת ולקבל.
כדי ליצור קשר מקצועי עם אדם אחר שאתם מעוניינים בו – אתם צריכים להציע גם לו רווח מהקשר איתכם.

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

מהו כוחו של הנטוורקינג?

יוצר הזדמנויות עסקיות – ברשת הנטוורקינג נוצרים קשרים עסקיים וככל שיש יותר קשרים, כך עולה הסיכוי להזדמנויות עסקיות שיכולות להיפתח לשני הצדדים.

העשרת אישית ומקצועית – במפגשי הנטוורקינג נהוג, שבכל פגישה מספרים כמה חברים על תחום עיסוקם.
כך, שבמהלך הפגישות כל משתתף נחשף לידע רב ולהיכרות מעמיקה עם תחומים מקצועיים שאינו מכיר.

שיתוף הידע הזה בין החברים בקבוצה יכול גם להרחיב את ההסתכלות ואת המידע על מקצועות דומים ו/או משיקים.

פתיחת דלתות – המפגשים וההיכרות עם אנשי מקצוע מתחומים שונים ודומים יכול לפתוח את הדלת לפגישות עם אנשי מפתח, שלא ניתן היה להגיע אליהם ללא המלצתו והפנייתו של חבר הקבוצה.

דרכים נוספות של רשתות נטוורקינג

דרך הרשת הדיגיטלית – רשת לינקדאין הוקמה כדי ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בין אנשים וחברות.
זוהי הרשת הפעילה ביותר בתחום זה ברשת האינטרנט.
כל מי שמפרסם עצמו בלינקדאין יוצר לו דף אישי, שבו הוא מפרט את השכלתו, תחום עיסוקו וניסיונו בתחום.
ברשת זו ניתן גם להתחבר לקבוצות מתאימות ולאתר את אנשי המפתח הנכונים עבור כל אחד כדי ליצור איתם קשרי נטוורקינג דיגיטליים וגם לקבוע פגישות פנים אל פנים.

דרך המעגלים הסובבים אתכם – כל אדם מוקף במעגלים שונים: בני משפחה, חברים, קולגות בעבודה, שכנים, מכרים, חברים בחוגים וכדו'.
חשוב תמיד לנסות ולאתר – מי מבין האנשים שאנחנו פוגשים יכול לעזור לנו בפיתוח הקריירה המקצועית שלנו, להפנות לאנשים בתפקידים המשמעותיים לנו, למנהלים וכדו'.

קבוצות על רשת האינטרנט – כגון: בפייסבוק, וואטסאפ וקהילות דיגיטליות העוסקות בתחום שבו אתם מעוניינים.
דרך הקבוצות הללו ניתן להתעדכן על מפגשים פנים אל פנים, על כנסים או על אירועים חברתיים של אנשים עם מכנה משותף הדומה לשלכם.

השתתפות בתערוכות ובכנסים – מקומות כאלו בהם מתרכזים יחד בעלי מקצוע בתחום מסוים יכולים להוות הזדמנויות מקצועיות מצוינות למפגשים איכותיים ומשמעותיים שיקדמו אתכם.
כדאי להחליף כרטיסי ביקור, לערוך כמה שיותר היכרות עם המשתתפים וליזום מפגש המשך במידה ונראה לכם כי עליתם על הזדמנות לשיתוף פעולה עסקי.

ליזום קשר ו/או פגישה עם אדם שנחשב מקצועי ובעל ידע רב בתחומו – כיום בעידן האינטרנט ניתן לאתר כמעט כל אחד ולכן אם אתם מעוניינים לשוחח, לקבל עצות, להתכתב או להיפגש עם מישהו הנחשב מוצלח במיוחד בתחומו – חפשו את הדרך אליו וצרו אתו קשר.

ליזום הקמת קבוצת נטוורקינג – ניתן גם ליזום פתיחת קבוצת נטוורקינג בעצמכם ולהזמין אנשי מקצוע מתאימים להשתתף בקבוצה.
דרך רשת האינטרנט בפלטפורמות השונות ניתן להגיע להרבה מאד אנשים ולעניין אותם בפתיחת הקבוצה החדשה.
במידה ומתאספים אנשים שאינם גרים קרוב אחד לשני, ניתן לקיים את המפגשים הללו גם בזום.

כל הדרכים שהוצגו כאן מתבססות על ייעוץ שיווקי המפנה את הלקוח למקום שהכי מתאים לו מבחינת צרכים עסקיים.

כיצד להפוך פגישת נטוורקינג להצלחה?

הגדר לעצמך את המטרה שבגללה בחרת להגיע למפגש הנטוורקינג.

מומלץ להגיע מצויד עם כרטיסי ביקור.

הכינו הרצאה קצרה על מהות המקצוע שלכם, במידה ותתבקשו לספר עליו.

חישבו גם כיצד בשיחת היכרות אתם מספרים בקצרה מהו עיסוקכם ומעוררים עניין אצל הצד השני.

לתת ולקחת – זו תהיה טעות לחכות לקבל משהו מהאדם השני. הנטוורקינג מבוסס על תן וקח בהדדיות, מתוך רצון טוב ומתוך כוונה של שיתוף פעולה מתמשך.
לכן, יש למצוא את האיזון בין לתת ולקחת.

הקפידו להקשיב לצד השני – להתעניין במה שהוא אומר ולשאול שאלות פתוחות כדי שירגיש שאתם באמת מקשיבים ומתעניינים.

נסו להגיע למצב שבשיחה ההדדית יש איזון בין הזמן שאתם מדברים לבין הזמן שבו הצד השני מדבר.

חשוב לא להשתלט על השיחה כדי ליצור תחושה של שיחה הדדית ולא של שיחה חד צדדית.

תנו לצד השני תחושה שיש לכם מה להציע לו ושכדאי לכם לקבוע פגישה ביניכם כדי לרדת יותר לעומקם של דברים ולחשוב כיצד אתם יכולים לעזור אחד לשני להתפתח מקצועית.

Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

FRONTIS כוחו של הנטוורקינג -

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן