תוכנית עסקית לעסק קטן

כל עסק חייב בתוכנית עסקית, שמהווה את המצפן ההכרחי לפעילותו התקינה ולהתקדמותו.
גם עסק קטן ייתרם רבות אם ייעזר ביעוץ עסקי שיתכנן ויתאים לו תוכנית עסקית המותאמת ליעדים ולמטרות של עסק קטן ולהשגת מטרותיו בהווה ובעתיד הקרוב והרחוק.
העסק מתחיל בקטן, אך עם ההתנהלות הנכונה והתוכנית העסקית יוכל בעתיד להתפתח ולגדול לעסק גדול ורווחי.

מהי תוכנית עסקית ואלו עסקים זקוקים לה?

התוכנית העסקית הינה הבסיס לתכנון מקצועי ונכון של פעילות העסק, מתוך מטרה לאפשר לו לצמוח, להתפתח ולהגדיל את רווחיו.
התוכנית העסקית מפרטת את יעדי ומטרות העסק, מציעה דרכים מעשיות להעברת חזון העסק לפסים אופרטיביים, מציינת את האתגרים והסיכונים העומדים בפניו, בודקת את ההיתכנות והכדאיות הכלכלית שלו ובעיקר קובעת את האסטרטגיות העסקיות, הניהוליות, הפיננסיות והשיווקיות של העסק.
התוכנית העסקית גם מנתחת את צרכי השוק בהתייחס למוצרים או לשירותים שמציע העסק ואת הפוטנציאל הכלכלי והעסקי שלו במידה ויפעל בהתאם למפורט בה.
התוכנית העסקית מתייחסת הן להווה והן לעתיד הקרוב והרחוק יותר (שלוש עד חמש שנים) ועל כן מצורפת לה הערכה של היקף המכירות, רווח והפסד, הכנסות והוצאות צפויות וכן הערכה על רווחיות המוצרים או השירותים שלה.

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

ניתן גם לתכנן תוכנית עסקית לפרויקטים נקודתיים של העסק כדי לבחון את ההיתכנות והכדאיות הכלכלית של הפרויקט ואת הפוטנציאל להצלחתו.
כך, שכל עסק המעוניין לפעול מתוך תכנון וחשיבה אסטרטגית חייב בתוכנית עסקית – בין אם הוא עסק גדול או קטן, עסק חדש או כזה שכבר פועל בשטח, עסק המעוניין להתרחב או להכניס שותפים ועוד.

מידע שעשוי לעניין אתכם | אימון עסקי לעסקים קטנים >>

החשיבות הרבה של הכנת תוכנית עסקית לעסק בתחילת דרכו

תחילת פעילות העסק הינה לא קלה מהרבה סיבות ולכן כל עסק שמתחיל את פעילותו חייב שיהיה לו "מצפן" שיכוון את פעילותו בשוק התחרותי וחסר הרחמים שמסביבו.
תוכנית עסקית לעסק חדש עוזרת לעסק להבין את התמונה העסקית, הפיננסית והשיווקית שהוא עתיד להיכנס אליה, בודקת את כדאיות פתיחת העסק, את היתרונות והחסרונות שלו, ומעצבת את צעדיו העסקיים מהרגע הראשון של פעילות העסק.

שלבים בבניית תוכנית עסקית לעסק חדש:

מבחינת חזון, מטרות, סוגי מוצרים/שירותים, הון התחלתי, אפשרויות עמידתו בהלוואות וכדו'.

דהיינו ניתוח ופילוח השוק: מה הם מאפייניהם, צרכיהם, ציפיותיהם מהמוצרים או מהשירותים שהעסק מציע , מה קורה בשוק בתחום הזה, מה חסר בשוק בתחום זה וכדו'.

מהי ההתנהלות העסקית המתאימה למטרות העסק ולאופי מוצריו/שירותיו.

מהו המודל הפיננסי המתאים לעסק כדי שיוכל למקסם את רווחיו ולהקטין את הוצאותיו. כך יוכל להגדיל את סיכויו לשרוד בשוק בתקופה הראשונה שהיא  קריטית להמשך פעילותו.

חלק גדול מהצלחת עסק חדש היא התוכנית השיווקית שמטרתה להכיר את העסק לקהל הלקוחות הפוטנציאליים, בחירת מיתוג העסק, החלטה באלו אמצעי שיווק דיגיטליים ולא דיגיטליים כדאי להשתמש כדי להעלות את מודעות הציבור אליו ולהקים מאגר לקוחות. במסגרת התהליך תעברו ייעוץ שיווקי מותאם אישית לעסק שלכם.

תוכנית עסקית לעסק קטן

האתגרים העומדים בפני העסקים הקטנים

במה תלויה הצלחתו של עסק קטן?

FRONTIS

בהתנהלותו הפיננסית

ניהול תקין ומחושב מבחינה פיננסית הכולל: שמירה על תזרים מזומנים חיובי, מקורות הכנסה יציבים, הישענות על קהל לקוחות חוזר ונאמן, פיקוח מתמיד על הכנסות והוצאות העסק, צבירת הון לשימוש במצבים שונים, עמידה בהחזרי הלוואות מהבנקים וכדו'.

"אצבע על הדופק" לגבי השינויים בשוק

שינויים מתרחשים ללא הרף ועל העסק הקטן להיות עירני לגביהם.
אם יהיה עירני – יוכל לספק ללקוחות מה שאינם מוצאים במקום אחר.
אם לא יהיה עירני – יפסיד הזדמנויות עסקיות ועלול למצוא עצמו בפיגור מול מתחריו. עם זאת, על העסק לעשות אבחנה אלו שינויים יכולים לקדם את העסק ואלו עלולים לדרדר את מצבו במידה וינסה לבצע אותם.

ניהול סיכונים

כל עסק חייב לעיתים לקחת סיכון כדי לגדול ולהתקדם, אולם חשוב להיות מודעים לסיכונים אלו ואף להתכונן אליהם מבעוד מועד.

איכות שירות הלקוחות

הלקוחות דורשים שירות אדיב, מהיר, קשוב ומקצועי. אם עסק משכיל לתת ללקוחותיו שירות שכזה- הוא בונה קהל לקוחות מרוצה, שיחזור לקניות נוספות ואף ימליץ על העסק לאחרים. לעסק קטן יש אפשרות לתת תשומת לב רבה יותר ללקוחותיו מאשר לחברה גדולה ומומלץ לו מאד להשקיע בתחום זה.

גיוס עובדים איכותיים

מוניטין העסק מבחינת מקצועית, שירות ואמינות תלוי הרבה בעובדים שלו. הם אלו הנפגשים עם קהל הלקוחות ולכן חשוב לאתר עובדים איכותיים.

פיתוח קשרים עסקיים

עם ספקים, בעלי עסקים דומים או מקבילים דרך מפגשי נטוורקינג או רשתות חברתיות. פיתוח רשת עסקית יכול להצעיד את העסק קדימה, לפתוח הזדמנויות עסקיות חדשות ולצרף לעצמו עוד לקוחות.

קבלת יעוץ וליווי עסקי מבעל מקצוע

שיוכל לייעץ לבעל העסק הקטן כיצד לשפר ולייעל את הניהול שלו, לייעץ בנושאים פיננסיים, בנושא שירות הלקוחות וכן בשיווק.

בניית תוכנית עסקית לעסק קטן עם יועץ עסקי של חברת FRONTIS

חברת FRONTIS מספקת שירותי ייעוץ עסקי מקיפים לעסקים, חברות וארגונים בכל גודל והיקף.
היועצים העסקיים של החברה מתכננים תוכנית עסקית מותאמת אישית לכל עסק קטן, כדי להבטיח שיתנהל באופן יעיל ונכון וכדי לתכנן לו אסטרטגיות פעולה ניהוליות, פיננסיות, עסקיות ושיווקיות.
מטרת התוכנית העסקית לעסק קטן עם יועץ עסקי של חברת FRONTIS היא להבטיח, שכל עסק יתנהל בדרך מקצועית ומחושבת שתגדיל את רווחיו ותצעיד אותו להצלחה.

אינפוגרפיקה היתרונות בבניית תוכנית עסקית לעסק קטן עם FRONTIS FRONTIS - fronits ייעוץ עסקי
Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

תוכנית עסקית לעסק קטן - תמונה ראשית Frontis

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן