אימון עסקי לעסקים קטנים

לעסקים קטנים יש אתגרים גדולים להחזיק מעמד בשוק התחרותי ואף לקדם עצמם ולהתפתח. הם ניצבים למול חברות גדולות והינם פגיעים למולם. בשל כך, אימון עסקי לעסקים קטנים הפך להיות מבוקש בקרב עסקים קטנים כדי למנף את העסק ולהגדיל את רווחיו.
הבחירה דווקא באימון עסקי אינה מקרית: בשל העובדה כי גורל העסק הקטן מונח באופן משמעותי ובעיקר על כתפיו של בעל העסק, אישיותו, כישורי הניהול שלו וכדו' – הרי שאימון לעסקים קטנים יכול לעשות את השינוי המיוחל.
תהליך האימון חותר לשינוי צורת החשיבה וההתנהלות של צוות המנהלים ולביצוע שינויים במידת הצורך, כדי ליצור את ההצלחה המיוחלת.

במסגרת האימון העסקי לעסקים קטנים משלב המאמן העסקי תהליך אישי יחד עם תהליך מקצועי עסקי המלווה בכלים יעילים ומעשיים ליישום מידי, שניתן לראות את תוצאותיו תוך זמן קצר בשטח.

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

מהו תהליך אימון עסקי לעסקים קטנים?

אימון עסקי לעסקים קטנים מיועד לעזור לבעלי אותם עסקים להתמודד עם כל מה שכרוך בניהול עסק קטן, לחתור לעמידה במטרות וביעדים של העסק, לזהות ולהבין מה מהן נקודות החולשה ומהן נקודות החוזק בו ולהתנהל בהתאם בעזרת בניית תכנית עסקית מסודרת.

אימון עסקי לעסקים קטנים כולל אימון אישי למנהלי העסק יחד עם אימון עסקי לקידום ולפיתוח העסק.
הוא מתייחס לרבדים השונים של העסק וביניהם השפעת אופיו ותכונותיו האישיות של המנהל על העסק.

האימון העסקי הינו מאד אופרטיבי במהותו ולכן הוא שם דגש על בניית תוכניות מעשיות בתחומי ניהול זמן, חלוקת תפקידים בתוך העסק, שיפור מיומנויות ניהול, מיקסום משאבים אישיים לצורך ניהול העסק, למידת יצירת איזון בין החיים הפרטיים לניהול העסק, לימוד טכניקות ואסטרטגיות לניהול עסקי וביצועם בפועל ועוד תחומים (כפי שיופרטו בהמשך).

כך, שניתן גם לקרוא לתהליך האימון העסקי – תהליך צמיחה משולב אישי (מנטלי, רגשי והתנהגותי) ומעשי גם יחד. כשבתהליך האימון – כל אחד מהחלקים תורם לצמיחתו ולהתפתחותו של החלקים המשולבים בו.

אימון עסקי לעסקים קטנים - תמונה ראשית Frontis

למי מומלץ לפנות לאימון עסקי לעסקים קטנים?

  • לבעלי ולמנהלי עסקים קטנים המעוניינים לייעל את ניהול העסק ולהגדיל את רווחיו  
  • למי שמחזיק במשרה ניהולית בתוך העסק
  • למנהל עסק קטן המעוניין לחדד לעצמו את מטרות ויעדי העסק, לשנות דרכי חשיבה והתנהגות ולרכוש כלים מעשיים לפיתוח העסק
  • לאנשי המכירות של העסק
  • למי שמעוניין לפתוח עסק ורוצה לעבור תהליך הכנה אישי ומקצועי לפני כן

מתי חשוב לעסקים קטנים לפנות לאימון עסקי?

מה ההבדל בין אימון עסקי ליעוץ עסקי?

יעוץ עסקי עוסק בתחום ניהול העסקים, הכרת השוק, בניית אסטרטגיות ניהול פיננסיות ועסקיות עבור העסק. לכן, יועץ עסקי הוא איש מקצוע מתחום מנהל העסקים, כלכלה, יעוץ פיננסי ועוד שעסק שוכר כדי לתת לו יעוץ בתחומים אלו.

ביעוץ עסקי עוסקים גם בניתוח אתגרים ודרכי התמודדות עם מצבים שונים בעסק והמלצה על פתרונות לייעול הטיפול בבעיות ולניהול סיכונים.

אימון עסקי עוזר לבעלי עסקים לבצע שינוי אישיותי, שינוי של הרגלים ודפוסים, משפר מיומנויות תקשורת כגון תסריטי שיחה וכישורים אישיים ופועל למיקסום הפוטנציאל האישי של המנהל מבחינה אישית ועסקית גם יחד.

ניתן לומר, שהאימון האישי הוא יותר בכיוון של הדרכה ופיתוח.
ניתן לבצע אותו עם אדם אחד או בקבוצה של מנהל ו/או עובדים.

המאמן העסקי מכוון, מדריך ומלווה ואילו היועץ העסקי – מייעץ ובונה אסטרטגיות ותוכניות לביצוע.

מעוניינים בליווי עסקי? | התחילו כאן >>

תחומי האימון העסקי לעסקים קטנים

  • אימון עסקי מכוון מטרה אימון עסקי המיועד להדגשת מטרות העסק, חידוד יעדיו להווה, לעתיד הקרוב והרחוק.
    חשיבה מעמיקה על הסיבה לפתיחת העסק, לחזון הראשוני שלו ולשלבי התפתחות החזון.
  • אימון עסקי אופרטיבי של טכניקות ואסטרטגיות לניהול העסק במישור זה של  האימון העסקי ההתמקדות היא בהתנהלות העסקית בשטח. דהיינו – הקניית כלים מקצועיים ומעשיים לבעל העסק ולצוות המנהלים שלו. כלים אלו מיועדים להגדלת מכירות העסק, גיוס לקוחות חדשים, שימור לקוחות קיימים, טכניקות ייעוץ לשיווק ופרסום, טכניקות לניהול זמן יעיל ונכון יותר וכדו'.
  • אימון עסקי אישי המכוון לצד האישיותי של המנהל, למשאביו הפנימיים, ליכולות הניהול שלו, לדפוסי החשיבה הרגש וההתנהגות שלו, לשיפור מיומנויות תקשורת וכדו'. אימון אישי זה יוצא מנקודת ההנחה שעולמו הפנימי ותכונותיו האישיות של מנהל העסק משפיעים על התנהלותו המקצועית. וכך, שינוי בתחום האישי יביא בהכרח לשינוי בהתנהלות ההיבט העסקי והמקצועי שלו.
  • אימון עסקי לפתיחת עסק חדש תחום זה של אימון לעסקים קטנים מיועד ליזמים המעוניינים להקים עסק חדש.
    אימון זה כולל את הצדדים הטכניים והבירוקרטיים הכרוכים בהקמת עסק חדש וכן הקניית כלים מעשיים ומיומנויות ניהולית כדי ליצור עסק רווחי שיתפקד בהצלחה בשוק התחרותי.

יתרונות אימון עסקי לעסקים קטנים

  • האימון העסקי יוצר שינוי והתפתחות בעסק, המתבטאים בהיקף המכירות וברווחי החברה.
  • המאמן העסקי מגיע לעסק כאדם ניטרלי חיצוני ולכן יכול לראות את המתרחש בעסק בצורה שונה, מהמנהל שחי את העסק ונמצא בו.
  • האימון העסקי לעסקים קטנים משלב כלים מעולם האימון (קואוצ'ינג) הנוגעים באישיותו, תכונותיו, יכולת התקשורת הבינאישית שלו ודרכי חשיבתו והתנהגותו בד בבד עם כלים מקצועיים מתחום מנהל העסקים. שילוב של שניהם מביא ערך מוסף משמעותי לעסק.
  • האימון העסקי הינו מאד מעשי ויעדיו הינם גם ניתנים למדידה. ולכן ניתן ליישם בעזרתו את הכלים, השיטות והאסטרטגיות הנלמדים במהלכו באופן מידי.
    בשל כך, ניתן גם לראות ולמדוד בפועל את ההישגים של האימון כפי שהם מתבטאים בתוצאות בשטח.

אינפוגרפיקה יתרונות אימון עסקי לעסקים קטנים - fronits ייעוץ עסקי

אימון עסקי לעסקים קטנים – שלב אחר שלב

  1. הכרת העסק  – כדי להתחיל תהליך של אימון עסקי בעסק קטן, על המאמן העסקי להכיר היטב את העסק, צורת העבודה בו, הייחודיות שלו, מי עומד בראשו – מהן תכונותיו, אופיו ודרכי חשיבתו והתנהגותו, מיהם האנשים הנוספים העובדים בעסק, מה מצב העסק בשוק, נקודות החוזק והחולשה שלו וכדו'.
  2. חשיבה משותפת לגבי מטרות ויעדי העסק כבסיס לתהליך האימון מה רוצים להשיג בתהליך האימון: הן מבחינה העסק עצמו והן מבחינת התנהלות הבעלים והעובדים. מכיוון שהתהליך האימוני הינו ממוקד מטרה ועשייה, יש להגדיר יחד תחזית עסקית, מטרות ויעדים ברורים ולתכנן עבורם אסטרטגיות פעולה מתאימות.
  3. עבודה אישית עם מנהלי העסק כדי להעלות את מיומנויותיהם האישיות עבודה על כישורי ניהול, מיומנויות תקשורת, נקודות חולשה ונקודות חוזק, עמידה בלחצים וניהול זמן – שימוש בכל המרכיבים הללו ועבודת אימון על התנהלות כמה שיותר נכונה ומקדמת של גורמי המפתח בעסק.
  4. יצירת תהליך פתוח וכן בין המאמן לבעלי העסק שיאפשר את הצלחת האימון. כל עסק המעוניין בתהליך של אימון עסקי חייב לגלות פתיחות לשינויים ולאימוץ דרכי חשיבה והתנהלות מקדמים.
  5. תהליך העצמה לצוות המנהל ולעובדים כמו בכל תהליך של אימון מושם דגש רב על פיתוח עצמי של הדמויות המשמעותיים בעסק.
  6. תהליך ממוקד וקצר מועד התהליך האימון העסקי מכוון ליצירת שינוי מידי, שניתן לראות את תוצאותיו החיוביות בשטח. באופן ממוצע אורך תהליך האימון העסקי בין שלושה לארבעה חודשים.תהליך אימון נכון ומקצועי הינו מאד יעיל, ממוקד ואופרטיבי שתוצאותיו נראות מהר בשטח.
    במהלך השבועות הללו, מתמקד תהליך האימון העסקי גם בעבודה אישיותית עם מנהלי העסק ונתינת כלים ומיומנויות חשובות לפעולות המקדמות אותו.

כיצד בוחרים מאמן עסקי מוצלח?

  • כישורים מקצועיים בחירת מאמן אישי בעל ניסיון בתחום האימון העסקי ורצוי שיהיה לו ניסיון קודם בתחום הספציפי של העסק.
    כמו כן חשוב לברר לגבי תעודות, הסמכות ואישורים מקצועיים שלו.
  • בדיקת המלצות ברחבי הרשת ומפה לאוזן "אין חכם כבעל ניסיון", כלומר: בדיקת המלצות והתרשמות מעסקים שעברו תהליך של אימון עסקי עם אותו מאמן.
  • מהי גישת העבודה של המאמן העסקי מהי צורת העבודה של המאמן העסקי, כמה זמן עורך תהליך האימון העסקי שלו ובאיזו גישה הוא מבצע את עבודתו.
  • קביעת פגישה ובדיקת ההתאמה האישית לאחר שבוחרים כמה מאמנים עסקיים ומתלבטים ביניהם, ניתן לפגוש כל אחד מהם ולבחור במאמן העסקי שאתו נוצר הקשר האישי והמקצועי הטוב והנכון ביותר.
  • עלות לכל מאמן עסקי יש תמחור שונה וחשוב שהתמחור יתאים לתקציב שהעסק מוכן להוציא עבור האימון.

חברת FRONTIS  הינה מומחית באימון עסקים קטנים להצלחה 

חברת FRONTIS נחשבת למובילה בתחום הייעוץ העסקי והאימון העסקי לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.
החברה הינה מומחית באימון עסקים קטנים להצלחה, בלווי וביעוץ  לכל עסק להשיג את מטרותיו ויעדיו הייחודיים.

באימון העסקי לעסקים קטנים מקפידה חברת FRONTIS לשלב הקניית מידע עסקי יחד עם כלים יעילים ומעשיים שיצעידו את העסק קדימה.

במהלך האימון העסקי לעסקים קטנים עובר כל מנהל עסק תהליך אישי המיועד לבדוק מהם החסמים העומדים בפניו להשיג את מטרותיו ולעומת זאת גם מהן תכונות החוזק שלו התורמות לעסק.

התהליך מאפשר שינוי של תבניות חשיבה והתנהגות והחלפתם בדרכי פעולה מקדמים יותר עבור העסק.

גלגל כתום עם פירוט שירותים הניתנים על ידי יועץ עסקי המומחים בייעוץ עסקי
גלגל כתום עם פירוט שירותים הניתנים על ידי יועץ עסקי המומחים בייעוץ עסקי
Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

אימון עסקי לעסקים קטנים - תמונה ראשית Frontis

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן