דף הבית » ייעוץ שיווקי
ייעוץ שיווקי
חברת FRONTIS מובילה בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, בינוניים, גדולים וחברות. החברה מתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית במגוון ערוצים ובעיקר בדיגיטל (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, וואטסאפ, Taboola, Outbrain,..).
ייעוץ שיווקי שעוזר לעסקים להשיג את מטרותיהם
ייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא תהליך אשר מתחיל בהבנת הצרכים העסקיים, ממשיך באבחון מעמיק של המצב הנוכחי, ביצירת אסטרטגיה ומימוש שלה. בעוד שעסקים וחברות מגדירים את היעדים הגדולים שלהם, את המטרות שהם רוצים להשיג בעוד שנים (ויש לכך חשיבות רבה), תהליך הייעוץ עוסק יותר במה שקורה עכשיו, ביעדים ממוקדים, קצרי טווח ומעשיים למימוש.
100%
מחויבות ללקוח
שנות
נסיון
אילו עסקים מתאימים לתהליך עם יועץ שיווקי?
כל עסק יכול ליהנות מפניה לאיש מקצוע שיעזור לו לראות את האתגרים, הקשיים ואת הפתרונות המתאימים. הייעוץ השיווקי מתאים לעסקים קטנים וחברות גדולות, הוא מתאים לעסקים בתחילת הדרך ולכאלה שכבר עובדים שנים רבות. הסיבה לכך היא שהייעוץ אישי, הוא תמיד נעשה בהתאם למה שהעסק צריך ובהתאם למטרות הגדולות שהוא הציב לעצמו.
עסקים בתחילת הדרך
עסקים בקשיים
עסקים בצומת דרכים
עסקים בלי אסטרטגיית שיווק
עסקים בפיתוח שירות/מוצר חדש
עסקים שרוצים להגיע ליותר קהלים
שירותים מרכזיים של יועץ שיווקי
שיווק העסק בדיגיטל
שיווק דיגיטלי מתייחס לכל פעולה לקידום העסק שלא באופן פרונטלי ודרך האינטרנט. היום ישנם אמצעים רבים לעשות זאת וככל שהזמן עובר, יותר אנשים משתמשים באינטרנט.
ייעוץ שיווק דיגיטלי לעסקים
בפלטפורמה הדיגיטלית קיים פוטנציאל עצום בכל הנוגע לגיוס לקוחות חדשים, שימור אלו הקיימים וחשיפה מרובה למיתוג העסק ולמוצריו.
לקוחות מספרים עלינו
"לילך היא אשת מקצוע, היא יודעת את העבודה. היא עזרה לי לשבור מחסומים שהיו לי בראש ואני מודה לה על זה."
"אני חייבת לומר שכל מי שבא על לילך במגע יש בו שינוי והצלחה. מעבר לעבודה שלילך מקצועית היא אשת נשמה."
"לילך עזרה לנו להגיע ליעדים שאנחנו רוצים, לבנות תוכנית שיווק ובעיקר איך לעבוד ביחד כמשפחה."
מלא/י פרטים לייעוץ ראשוני ונתחיל לעבוד יחד על המטרות והיעדים שלך
קשיים של עסקים בתחום השיווק
השיווק שלי לא מספיק טוב: 10 טיפים פרקטים
כאשר ארגון אינו מנצל אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית וממוקדות ביעדים, הוא עלול להיתקל בתקיעות ובחוסר צמיחה. כדי להבטיח הצלחה בשוק נגד המתחרים ולשפר משמעותית את הביצועים, מומלץ להתייעץ עם יועצי שיווק שיכולים להציע פתרונות מותאמים וחדשניים. בתור התחלה, קבלו 10 טיפים אפקטיביים לשיפור האטרקטיביות של העסק שלכם כלפי לקוחות פוטנציאליים >>
אני רוצה למקסם את הרווחיות שלי
מכירות נמוכות עלולות להגביל את פוטנציאל הצמיחה של עסקכם. לשם שיפור משמעותי של הכנסותיכם ולמקסום ההכנסה מכל עסקה, חשוב לאמץ אסטרטגיות חדשות ויעילות להגדלת מכירות. בכתבה הבאה תוכלו ללמוד יותר על חישוב יעדי מכירה, תכנון אסטרטגי מראש ועל הדרכים המומלצות להגדילת את מחזור ההכנסות והריווחיות >>
כמה לתמחר את השירות/מוצר שלי?
חוסר מודעות לעלויות ולאסטרטגיות תמחור של מוצרים ושירותים עלול להוביל להחמצת הזדמנויות ולצמיחה שאינה מושגת כראוי. אם אתם שואפים למקסם את רווחי העסק ולהציע ללקוחותיכם חבילות משתלמות ומותאמות, מומלץ לכם לקרוא על ארבעת הפרמטרים העיקרים לתמחור מוצר. לקריאה >>
הפרסום שלי לא מגיע לקהל היעד העיקרי
פילוח שוק הוא כלי שיווקי חיוני המאפשר לעסקים להבין טוב יותר את קהל היעד שלהם ולמקד את הפרסום והשיווק לקבוצות צרכנים שונות. דרך זו מבטיחה שימוש יעיל במשאבים ומקסום פוטנציאל המכירות. פילוח שוק ניתן לביצוע על פי קריטריונים גיאוגרפיים, דמוגרפיים, פסיכוגרפיים והתנהגותיים. למידע מורחב על חשיבות פילוח שוק >>
צריכים יועץ שיווקי?
צרו איתנו קשר בדרכים הבאות:
שעות פעילות המשרד הן בימים א'-ה' בשעות 09:00-17:00
סניף ראשל"צ: שדרות נים 2, ראשון לציון
סניף הוד השרון: הנגר 24, הוד השרון
חברת FRONTIS - הכתובת לשיפור יכולות השיווק של העסק
חברת FRONTIS , כחברה מובילה בתחום הייעוץ העסקי והשיווקי בארץ לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים – מודעת היטב לחשיבות היעוץ השיווקי לכל עסק בכל גודל.
מבחינתנו, יעוץ שיווקי הינו המפתח לצמיחת כל עסק ולהגדלת היקף הכנסותיו.
אנו רואים את תפקידנו החשוב בהקניית הידע והכלים לשימוש באסטרטגיות שיווק, המביאות לחברה קהל לקוחות פוטנציאלי חדש, שמירה על לקוחות קיימים והעלאת המודעות הציבורית לקיומו של העסק, לשירותיו ו/או למוצריו.
חברת FRONTIS משתפת פעולה עם חברות השיווק מהטובות בישראל וביעוץ השיווקי שהיא נותנת לעסקים היא מתאימה לכל עסק תוכנית שיווקית מותאמת וייחודית.
חשיבותו של היועץ השיווקי
כל עסק צריך למצוא את הדרך הנכונה ביותר מבחינתו להתפתח ולגדול. כחלק מכך עליו לבצע פעולות רבות בו זמנית: לייצר, למכור, להביא לקוחות חדשים, לנהל את העסק ועוד. יועץ שיווקי הוא איש מקצוע אשר מתמחה בתחום הפיתוח העסקי, שמגיע מבחוץ לתקופה ושמביא איתו מתודות ויכולת להוביל את העסק קדימה.
בעל העסק לא יכול (ככל הנראה) להיות מומחה בכל דבר והתפקיד של היועץ הוא להביא ידע, שיטות עבודה ולעזור בתהליך קבלת ההחלטות בכל הנוגע לפיתוח העסקי. מכאן אפשר להבין כי חשוב למצוא את היועץ שמביא ניסיון רלוונטי ותקשורת מצוינת שתאפשר לעסק להתקדם.
מה כולל בתהליך ייעוץ שיווקי?
ייעוץ שיווקי מתמקד בצד השיווקי של העסק ועם זאת הוא רחב ויכול לגעת בנושאים רבים. בתחילת ההתקשרות היועץ יפעל להבין את המטרות, המצב הנוכחי ויבצע אבחון תוך הסתכלות על מרכיבים שונים בעסק. לאחר מכן הוא יוכל לסייע לעסק להשיג את מטרותיו בדרכים שונות:
- תכנון אסטרטגי ויצירת תוכנית שיווקית אותה ניתן יהיה ליישם כבר בזמן הקרוב ולהשתמש בטווח הארוך.
- בחינת המטרות והיעדים, בדיקה שאלו ריאליים ואילו פעולות יידרשו כדי להצליח להשיג אותם.
- הדרכת המנהלים והעובדים ומתן כלים אשר ישפרו את יכולות השיווק בכל אחד מהערוצים.
- בדיקת המערך הדיגיטלי הנוכחי, בדיקת מתחרים ומתן המלצות לנוכחות דיגיטלית שתטיב עם העסק.
- מיתוג, בניית קונספט וסיפור העסק באופן שייצור עניין בקרב לקוחות ועסקים איתם ניתן לשתף פעולה.
על מה נעבור במהלך הייעוץ השיווקי?
והיכרות מעמיקה עם מהותו, יעדיו ומטרותיו.
שיכול להתעניין במוצרי/שירותי העסק והגדרה של אפיוניו השונים, כמו: גיל, מגדר, תחומי התעניינות, צרכים וכדו'.
המיתוג הוא זה שקובע את זהות העסק ומייצג את ערכיו דרך המוצרים/שירותים שלו.
קביעת מיתוג העסק במידה והוא עסק חדש או שכלול והעצמת המיתוג של עסק קיים.
בידולו מול מוצרים או שירותים אחרים המצויים בשוק באותו התחום. יועץ שיווקי עוזר לעסק להדגיש את האלמנט החשוב הזה דרך מסרים שיווקיים.
בדיקת יעילותם והאם יש צורך לשנות משהו בתהליכים אלו או להוסיף פעילויות שיווקיות בערוצים נוספים. כמו כן לבדוק את התנהלות אנשי המכירות בשטח ונתינת יעוץ מקצועי כיצד לבצע את תהליך המכירה בצורה הטובה והמקצועית ביותר.
מהם צרכי הלקוחות והעדפותיהן השונות, מה מאפיין את הרגלי הקנייה שלהם, מגמות השוק, חידושים בתחום, איתור הזדמנויות עסקיות ובמקביל לכך גם זיהוי בעיות או קשיים שבדרך וכדו'. כך ניתן לדייק בבחירת המוצרים שהעסק מייצר ומשווק והתאמתם לצרכי השוק והלקוחות.
חשוב לדעת מי מתחרה מול העסק על אותו פלח של קהל יעד, כיצד הוא משווק את עצמו, מה הוא מציע ללקוחות וכיצד ניתן להקדים את המתחרים בפעולות שיווקיות המניעות לרכישה.
כך שיביאו רווחים לעסק, אך לא ירתיעו במחירם לבצע רכישות.
כל עסק צריך לטפח את הלקוחות שלו, משום שהם אלו שבסופו של דבר יקבעו את גובה מכירותיו.
שכוללת שיווק דיגיטלי דרך אתר אינטרנט, רשתות חברתיות וכדו' בשילוב עם פרסום במדיה הכתובה ובשלטי חוצות.
שאמור לממן את התוכנית השיווקית של העסק בכל פלטפורמות הפרסום והשיווק.
יתרונות לשירותי יועץ שיווקי
יתרון: | תאור: |
---|---|
מומחיות וידע | יועץ שיווקי מביא ידע וניסיון מעמיק בדיגיטל ופלטפורמות שיווקיות אפקטיביות אחרות. |
אובייקטיביות | יועץ שיווקי יכול להציע פרספקטיבה חסרת פניות וניתוח אובייקטיבי של האסטרטגיה השיווקית של העסק, לעזור לזהות תחומי שיפור ואופטימיזציה. |
פתרונות מותאמים אישית | יועץ שיווקי יכול לפתח פתרונות שיווק מותאמים אישית המותאמים לצרכים ולמטרות הספציפיות של העסק. |
עלות-תועלת | שכירת יועץ שיווקי יכולה להיות דרך חסכונית לקבל גישה למומחיות ולמשאבים מיוחדים מבלי לשכור צוות שיווק במשרה מלאה. |
יעילות | יועץ שיווקי יכול לעזור לייעל את תהליך השיווק, להפוך אותו ליעיל ואפקטיבי יותר, וכתוצאה מכך החזר ROI גבוה יותר. |
מחקר שוק | יועץ שיווקי יכול לבצע מחקר שוק מעמיק ולספק תובנות חשובות לגבי התנהגות צרכנים, מגמות שוק וניתוח מתחרים. |
תכנון אסטרטגי | יועץ שיווקי יכול לסייע בפיתוח תוכנית שיווק אסטרטגית התואמת את המטרות והיעדים הכוללים של העסק. |
פיתוח מותג | יועץ שיווקי יכול לסייע בפיתוח וקידום המותג, ביסוס זהות מותג חזקה והגברת המודעות למותג. |
הזדמנויות רשת | יועץ שיווקי יכול לספק הזדמנויות נטוורקינג, לחבר את העסק עם שותפים פוטנציאליים, לקוחות ומומחים אחרים בתעשייה. |
מלא/י פרטים לייעוץ ראשוני ונעזור לך להגיע לפסגה
ייעוץ שיווקי בדיגיטל - מי שלא שם, לא קיים!
המעבר לעולם דיגיטלי משנה גם את העולם העסקי ובוודאי את אמצעי השיווק. עסקים שלא מטמיעים את היכולות הדיגיטליות, שלא מכירים את ההזדמנויות שעומדות מולם, עלולים למצוא עצמם מאחורה. הם עלולים להוציא משאבים רבים מבלי לקבל את התוצאות הרצויות, לפספס את הקהל שלהם במקומות בו הוא נמצא וזאת גם כשהם מציעים מוצר או שירות מעולה.
חלק מהייעוץ השיווקי כולל בחינה של המצב הנוכחי באמצעים הדיגיטליים שעומדים לרשות העסק. בייעוץ עסקי היועץ מנתח את התשתיות הנוכחיות, את התהליכים ואת כוח האדם במטרה להעריך את המשאבים ולזהות פערים בין המצב המצוי למצב הרצוי. היועץ יוכל לגבש עבור הארגון אסטרטגיית טרנספורמציה דיגיטלית ומפת דרכים בדרך להטמעת כלים חדשים וליצירת החזר גבוה (ROI).
שיטות שיווק יעילות בדיגיטל
הסמכות וניסיון בתחום הייעוץ השיווקי
מענה לשאלות נפוצות בנושא ייעוץ שיווקי
אם האסטרטגיה השיווקית הנוכחית של העסק אינה מניבה את התוצאות הרצויות הרי שצריך לעשות כמה שינויים, כגון:
להגדיר מחדש את מטרות השיווק של העסק – כשמגדירים ומחדדים את המטרות השיווקיות ניתן להבין מה בהתנהלות הקודמת לא היה מדויק או נכון ולשנות את אסטרטגיות הפעולה לפי המסקנות המתקבלות.
לבדוק אולי המטרות השיווקיות של העסק השתנו עם הזמן – ולכן יש להציב מטרות חדשות או לשנות את סדרי העדיפויות.
הגדרת היעדים – להגדיר יעדים ברורים, ניתנים להשגה ומוגדרים בזמן.
לעשות שוב פילוח של קהל היעד – גיל, מגדר, אזור מגורים, תחומי התעניינות, פתרון בעיות/צרכים ספציפיים שקהל היעד רוצה לקבל מהעסק.
לשפר את אתר האינטרנט של העסק – לדאוג לכך שאתר האינטרנט יהיה נוח וקל לגלישה וכן שהמידע והכתבות שבו יהיו מעניינים ויגרמו לגולשים להישאר באתר כמה שיותר זמן.
שימוש בכתבות SEO – כתבות המעניקות מידע על העסק וכוללות בתוכם מילות מפתח שקהל היעד מחפש. כתבות אלו צריכות להיות מעניינות ואיכותיות ומניעות את הגולש לרכישה.
להיעזר בפלטפורמות של המדיות החברתיות השונות – השיווק הדיגיטלי נחשב כיום לשיווק האפקטיבי ביותר והרשתות החברתיות מובילות בתחום זה.
לכן חשוב לפרסם בפייסבוק, באינסטגראם, בטיק טוק ועוד סרטונים ומידע על העסק.
יועץ שיווקי יכול לעזור רבות בבחירת התוכן שתפרסם וכן איזה תוכן מתאים לאיזו פלטפורמה.
להיעזר במשפיענים הפופולריים במדיות החברתיות – ושיש להם הרבה עוקבים, כדי לקדם את המוצרים או את השירותים של העסק.
לבחון את אסטרטגיות השיווק של המתחרים – מה עובד אצלם שלא עובד אצלך, כיצד הם מקדמים את עצמם ואת מוצריהם או שירותיהם. ובקיצור – מה גורם להם להצליח.
ישנן כמה אסטרטגיות מומלצות:
לבצע אופטימיזציה של אתר האינטרנט
– לשפר את הנראות והאסתטיות של האתר.
– להשתמש במילות מפתח מתאימות כדי לשפר את המיקום במנועי החיפוש של גוגל.
– למקם את כל פרטי העסק החשובים במקום בולט באתר: שם, כתובת, טלפון להתקשרות, מייל, שעות פעילות וכדו'.
– לסקור באתר את כל המוצרים והשירותים של העסק.
להשקיע ברמת התוכן
למשל ברמת התוכן של הכתבות וסקירות המוצרים באתר וכן במאמרים אינפורמטיביים בנושאים הקשורים לתחום בו פועל העסק.
מידע זה ימשוך גולשים להיכנס לאתר ולגלוש בו, גם אם כרגע אינם מכוונים לרכישה. אולם הם יכירו את העסק ויזכרו אותו כשיצטרכו משהו.
אתר מושקע מושך יותר מבקרים
ככל שיהיו יותר גולשים שיבקרו באתר וישהו באתר יותר זמן – כך יעלה דירוג האתר בגוגל.
נוכחות במדיות החברתיות
פייסבוק, אינסטגראם, טוויטר,לינקדאין ועוד יביאו גולשים לאתר הבית של העסק.
להציע לגולשים למלא את הפרקטי האישיים שלהם
ניתן להשאיר פרטים באתר הבית או בדף נחיתה.
כדי למשוך גולשים להשאיר את פרטיהם ניתן להציע "מתנה", כגון: קופון הנחה בעת הקנייה הראשונה.
חשוב לציין, שהעסק לא ישתמש במידע האישי שהם משאירים באתר או באחת מהמדיות החברתיות ולא יעביר אותו לצד שלישי.
לספק חווית לקוח איכותית
הלקוחות הינם המשאב העיקר של כל עסק. הם אלו אשר קובעים בעצם את רמת הרווחיות של העסק.
בשל כך, שירות מסור, סבלני, אדיב ומקצועי הינו משמעותי מאד להצלחתו של כל עסק.
כיום, הלקוחות הינם "מפונקים" – הם דורשים שירות איכותי ונוהגים להמליץ או לכתוב דיס המלצה ברשתות החברתיות על השירות שהם קיבלו וכדו'.
לתת דגש על הייחודיות של העסק ומוצריו
יועץ שיווקי מקצועי ינחה את העסק להדגיש את ייחוד המוצרים או השירותים שלו לעומת אלו של המתחרים, כגון:
מה ניתן למצוא בעסק הזה שלא ניתן למצוא בעסקים אחרים,
איזה פתרון ייחודי ומענה ייחודי לבעיה העסק מעניק ללקוחותיו וכדו'.
ובקיצור – כל מה שמדגיש את הרווח של הלקוח מעצם הקנייה שלו בעסק.
פרסום נרחב ברשתות החברתיות
כפי שציינו קודם, לרשתות החברתיות – פייסבוק, יוטיוב, אינסטגראם, טוויטר וכדו' – יש כוח שיווקי עצום.
ייעוץ שיווקי בעולם השיווק הדיגיטלי ינחה את בעל העסק לפרסם את עצמו ברשתות החברתיות ויעודד גולשים לבקר באתר האינטרנט שלו וליצור קשר עם העסק.
לשמור על קשר שגרתי ורציף עם הלקוחות
דרך הודעות SMS , הודעות ווטס אפ, שליחת מיילים, ניוזלטרים וכדו'.
ליידע את הלקוחות על מבצעים מיוחדים והנחות, לברך את הלקוחות ביום הולדת שמח, להציע מבצעים לחברי מועדון ועוד.
ובקיצור – לא לתת ללקוחות לשכוח את קיום העסק ולעודד אותם להגיע פיזית לעסק או לרכוש באתר האון ליין שלו.
לקבל החלטה מושכלת – האם לשווק עוד מוצרים או להתמקד במוצרים הנוכחיים
כל עסק שואף להתרחב ולשווק עוד מוצרים, אבל לא תמיד זוהי הדרך הנכונה.
היועץ השיווקי יבחן את המוצרים הרווחיים של העסק וימליץ האם כדאי להתמקד במוצרים הרווחיים ולפתח אותם או להתמקד בהכנסת מוצרים חדשים.
זוהי החלטה משותפת של היועץ השיווקי ושל בעל העסק לאור הנתונים על ההכנסות וההוצאות של העסק וניתוח מעמיק של צרכי הלקוחות.
לבנות מוניטין מכובד, מקצועי וסמכותי בתחום
מוניטין העסק הינו פרמטר חשוב ביותר ובמיוחד מוניטין המייצב את העסק כבעל מקצוע סמכותי בתחום העסקי הספציפי.
ניתן לעשות זאת ע"י פרסום סרטונים ביוטיוב, נתינת טיפים ברשתות החברתיות, כתיבת בלוגים, פרסום כתבות מקצועיות באתר הבית ובאתרים מקושרים וכדו'.
כך יכול העסק להפוך לבר סמכא בתחומו וליצור מצב בו הלקוחות סומכים על ההצעות וההמלצות שלו.
אם אין לך ידע מקצועי בשיווק ואין לך גם זמן להתעסק בשיווק – הרי שהפתרון הינו ברור – עליך לפנות לעזרה לייעוץ שיווקי ולהתחיל לעבוד עם יועץ שיווקי על האסטרטגיות השיווקיות המתאימות ביותר לעסק שלך.
כיצד יועץ שיווקי יכול לעזור לך?
– נותן נקודת ראייה מקצועית מפרספקטיבה חיצונית ולא פנימית שעלולה להיות מושפעת משיקולים שונים.
– לספק תובנות ואסטרטגיות שיווקיות חשובות.
– לתת ידע מקצועי על מגמות ושינויים בשוק התחרותי, התנהגות צרכנים ואסטרטגיות שיווק עדכניות.
– לזהות הזדמנויות לא מנוצלות, לחדד את חוזקות וחולשות העסק ולעבוד עליהם.
– לתכנן אסטרטגיות שיווקיות בהתאם למטרות העסקיות של העסק.
– ניתן לשכור יועץ שיווקי לפי פרויקט, בהתאם לתקציב לפי שעות או בעת תקופה בעייתית של העסק.
חברת FRONTIS – הינה חברת לייעוץ שיווקי בתחומים מגוונים ומובילים בייעוץ עסקי לעסקים, חברות וארגונים.
כל עסק המעוניין להשקיע בייעוץ השיווקי שלו מוזמן להיעזר במגוון שירותי החברה המקצועיים.
שאלות ותשובות - ייעוץ שיווקי
ייעוץ שיווקי ניתן על ידי יועץ שנותן לעסק כלים ורעיונות שיובילו לשיפור השיווק. כחלק מהתהליך הייעוץ העסק ייהנה מתמיכה, ייעוץ והכוונה של בעל המקצוע. הוא יוכל לפנות אל היועץ בשאלות, לבנות יחד איתו אסטרטגיה שתקדם אותו ולדעת כיצד עליו לפעול כדי להתקדם להשגת מטרותיו.
ישנם כלים דיגיטליים רבים אשר עומדים לרשות העסקים ויכולים לעזור להם להביא יותר לקוחות. האפשרויות לפיתוח רבות ולכן על העסק לקבל החלטה נכונה כיצד והיכן להשקיע את המשאבים שלו. יועץ עסקי המתמחה בתחום הדיגיטלי יכול לסייע לעסק דרך בניית אסטרטגיה אשר תוביל לפעילות דיגיטלית נכונה, כזו שתזניק את העסק קדימה.
הדרך למצוא את היועץ המתאים ביותר היא לערוך מחקר שוק, לקרוא ביקורות על היועצים השונים, להתרשם מהאתר שלהם ומסיפורי המקרה (קייס-סטאדי) שהם מפרסמים. כמו כן, יש להביא בחשבון את הניסיון הקודם של היועץ, את הכישורים שלו וחשוב לא פחות, סגנון התקשורת שלו אשר צריך להיות מקדם ונגיש.
ייעוץ שיווקי הוא הליך שמתבצע בשיתוף פעולה בין היועץ לבין העסק. היועץ מאתר את הקשיים שעומדים בפני העסק, מכין איתו תוכנית פעולה לשינוי המצב, נותן לו כלים שיסייעו לו להגיע ליעדים ומלווה אותו לאורך הדרך.
לא. התפקיד של היועץ השיווקי הוא להעניק לעסק כלים שיעזרו לו לבצע את העבודה בצורה טובה, יעילה וליהנות מפירות בעבור המאמץ שלו. הוא יקשיב, יסייע וילווה את העסק ויחזק אותו כשהוא יבצע את עבודת השיווק.
עסקים אשר רוצים להגדיל את הקהל שלהם ולהביא יותר לקוחות יכולים לפנות לתהליך ייעוץ שיווקי כשהסיבות לכך יכולות להיות:
- חיזוק היכולות השיווקיות הנוכחיות
- חדירה לשווקים חדשים
- יצירת אסטרטגיה שיווקית
ברגע שהעסק לא מממש את הפוטנציאל שלו יש לבחון כניסה לתהליך ייעוץ שיווקי. כאשר העסק לא משווק, אם הוא לא נהנה מהשיווק ואם הפעולות הנוכחיות לא מביאות לתוצאות הרצויות, זה הזמן המתאים להתחיל בייעוץ שיווקי.
היום ישנן מספר פלטפורמות של רשתות חברתיות כשכל אחת יכולה למשוך לקוחות לעסק אך כל אחת גם דורשת השקעה של זמן. יועץ שיווק דיגיטלי יכול לעזור בניהול המדיה החברתית על ידי פיתוח אסטרטגיה, בחינת הרשת או הרשתות להתמקד בהן, יצירת תוכן מרתק, ניטור מדדי ביצועים וניתוח התנהגות הקהל.
שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיה שיווקית אשר מתמקדת ביצירת והפצת תוכן בעל ערך מתוך מטרה למשוך קהל חדש לעסק ולשמר אותו. השיווק מתבצע בפלטפורמות שונות כשהתפקיד של היועץ הוא לסייע בפיתוח התכנים בהתאם לקהל היעד, הכוונת העסק ליצירת תוכן איכותי ומדידת ביצועי התכנים.
בדיקת תחום המומחיות של היועץ השיווקי – עדיף להעסיק יועץ שיווקי בעל ניסיון בתחום העסק או בתחום הקרוב אליו.
הצגת תוצאות – חשוב שהיועץ השיווקי יוכל להראות דוגמאות על הצלחות בעסקים דומים ולספק על כך נתונים מוכחים.
המלצות – חיפוש המלצות של עסקים שנעזרו בשירותי הייעוץ העסקי של אותה חברה.
קביעת פגישת היכרות – כדי להתרשם מהיועץ השיווקי פנים אל פנים ולבחון את מידת היכרותו עם השוק, מקצועיותו, איכות התקשורת ביניכם, מידת השירותיות שלו וכדו'.
עלות – כל עסק קובע מהו התקציב שהוא יכול לאפשר לעצמו להשקיע בתחום השיווק.
יש לבדוק את עלות שירותיו של היועץ העסקי ולראות אם ציפיות שני הצדדים תואמות.
חשיבות ייעוץ שיווקי לחברות ועסקים
חברות ועסקים עובדים לא פעם בשגרה קבועה אך כשאלו מזהים בעיה או מגדירים מטרות חדשות, לייעוץ שיווקי יש ערך רב. חברות רבות, בארץ ובעולם, פונות לתהליך ייעוץ פיננסי ממוקד בנושאים שונים ואחד הנפוצים הוא בשיווק. למעשה, נושא השיווק הוא חלק מהותי בליבת העסק שהרי ללא לקוחות אין לעסק יכולת קיום ואם צד זה לא ממומש כראוי, יש צורך בבחינה מעמיקה של הנושא ולראות כיצד ניתן לשפר אותו.
יועץ שיווקי יכול לסייע במגוון רחב של ייעוציים עסקיים לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות במצבים שונים. אחת הסיבות לפניה לשירות היא כשברור שישנה בעיה בתחום זה, אך היא לא הסיבה היחידה. עסקים אשר מתכוונים לצאת במוצר או שירות חדש מבינים כי הם יכולים להרוויח אם יתכננו נכון את המהלך וכניסתו של גורם חיצוני יכולה לתרום להם רבות בנושא. היועץ יכול להביא רעיונות חדשים, לבנות עם העסק אסטרטגיה ולפתוח אותו לכיוון שהוא לא חשב עליהם קודם.
חשוב לשים לב, היועץ לא מחליף אף בעל תפקיד בעסק, אך הוא יכול לעזור לגורם הרלוונטי להוביל מהלכים חדשים ולנוע לכיוון שיטיב עם העסק. למעשה מדובר בעבודה משותפת, בהעלאת רעיונות, סיעור מוחות ויצירת מהלכים שמתאימים לעסק ושהוא יכול לממש אותם בפועל. היועץ מכוון, מצביע על סוגיות שונות, מציע פתרונות ובכך הוא עוזר לבעלי עסקים וחברות להשיג את המטרות שהם הציבו לעצמם.
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים
עסקים קטנים הם בעלי תקציב קטן, שיש לחלק אותו באופן מושכל בין תחומי העסק השונים, ביניהם גם בתחום השיווק.
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים יכול לקחת את התקציב שיועד לשיווק ולפרסום ולהתאימו ליכולות של העסק ולצרכיו הייחודיים.
אולם, אין ספק, שכל עסק ובוודאי גם עסק קטן, חשוב שייעזר בייעוץ שיווקי כדי להגדיר מהו קהל היעד שלו, מהם צרכיו והעדפותיו, כיצד עליו לפנות אליו ולאלו פלטפורמות שיווק הוא חשוף.
הדרכה מקצועית ונבונה באסטרטגיות שיווק יכולה להצעיד את העסק הקטן קדימה, להרחיב את מעגל לקוחותיו ולהגדיל את מכירותיו.
גם בעסק קטן, שיטות השיווק הדיגיטליות הינן מוצלחות ויעילות, כגון:
הקמת אתר אינטרנט איכותי ומלא תוכן חשוב ורלוונטי לתחום העסק, תיחזוק האתר וחידושו המתמיד, יצירת קשר עם אנשים המשאירים את פרטיהם (לידים), פרסום במגוון הרשתות חברתיות ומשיכת לקוחות פוטנציאליים משם, שימוש בהודעותsms או בווטס אפ כדי לשמור על קשר עם הלקוחות ולהציע להם מבצעים והנחות, שליחת מיילים וכמובן גם – פרסום ממומן דרך גוגל.