שיווק מפה לאוזן

שיטת השיווק מפה לאוזן נחשבת לדרך שיווקית יעילה ואפקטיבית. לפי מחקרים שנערכו נמצא, ששיווק מפה לאוזן נחשב לאמין ואפקטיבי מאד ויש לו אחוז מכובד (יכול להגיע עד ל-50%) מהחלטות הקנייה של הצרכנים.

אנשים סומכים בדרך כלל על המלצות אישיות של חברים או בני משפחה.  אולם, לשיטת שיווק זו יש גם כמה חסרונות שיפורטו בהמשך.

באנר הנעה לפעולה - frontis עם לילך זיו

בכל החלטה שיווקית מומלץ להיעזר בשירותי יעוץ מקצועיים, כמו אלו של חברת Frontis , כדי לקדם את שיטת השיווק מפה לאוזן ואף לצרף אליה שיטות שיווק נוספות.

מהו שיווק מפה לאוזן?

שיווק מפה לאוזן הוא אחת משיטות השיווק הקיימות, המתבססת על המלצה מאדם אחד לשני. היא ידועה גם בשמה הנוסף – שיווק ויראלי (ברמיזה לכך, שהשיווק מפה לאוזן מתפשט כמו וירוס).

אדם שחווה התנסות חיובית עם מוצר או שירות של חברה או עסק ממליץ עליה לאחרים – בע"פ או דרך רשתות חברתיות – מתוך רצון שגם האחרים יוכלו להיעזר בשירותי העסק או להנות מהמוצרים שלו.

שיווק מפה לאוזן נחשב לשיטת שיווק ופרסום מאד יעילה ואמינה, כי האנשים סומכים על המלצותיהם של בני משפחה וחברים ורואים את ההמלצות כאמינות, הרבה יותר מפרסומות שהם רואים באמצעי התקשורת השונים.

עשוי לעניין אתכם | שיווק דיגיטלי לעסקים >>

שיווק מפה לאוזן: יתרונות מול חסרונות

יתרונות

חסרונות

יעילה ואפקטיבית, אינה דורשת השקעה כספית

רמת חשיפה פחותה מזו של שיווק ברשתות חברתיות, מגיע רק למספר מוגבל של אנשים 

נחשב לשיווק אותנטי ואמין – אנשים סומכים על המלצות משפחה וחברים, יותר מההמלצות של המדיה הדיגיטלית. 

אינו יכול להיות שיטת השיווק היחידה של העסק.

מייצר יותר לידים מאשר מודעות פרסום דיגיטליות

לעסק אין שליטה על שיטת השיווק הזו- האם הלקוחות אכן יעבירו את המלצתם לאחרים, לכמה אנשים יעבירו, מתי יועבר המידע ומה בדיוק יהיה תוכנו

אחוז סגירת העסקאות הינו גבוה, כי הלקוח מגיע "חם" ומוכן לקנייה 

יש אנשים שאינם אוהבים להמליץ לאחרים על שירות או מוצר, מפחד שלא יהיו מרוצים לבסוף ויאשימו אותם

ניתן לשתף פעולה עם עסקים אחרים להגדלת קהלי היעד של שני העסקים

שיטת שיווק לא קבועה ולא מדידה ולכן קשה לחזות את היקפה

יוצר קהילה של לקוחות המאמינים במוצר ומקדמים אותו במדיה

לא יכולה להגיע לקהל גדול בזמן קצר

חוסך זמן ותקציב מהחברה 

שיווק מפה לאוזן יכול להפוך בקלות גם לשיימינג

האם אפשר לבנות רק על שיטת השיווק הזו?

הצלחתו של כל עסק  – ולא משנה מה גודלו והיקפו – תלויה בפרסום ובשיווק שלו וחשיפתו לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
כל עסק חייב לבנות לעצמו, מומלץ בעזרת יועץ שיווקי, אסטרטגיות שיווק שונות ולתכנן דרכי פעולה וזמנים לכל אחת מהן.

בשיטת השיווק מפה לאוזן קשה לבנות אסטרטגיה שיווקית ברורה ומסודרת, משום שבבסיס שיטה זו נמצא הכוח אצל הלקוחות ולא אצל העסק.
העסק נמצא בעמדה פסיבית וכאילו "מחכה" שהלקוחות המרוצים יהיו  אקטיביים.

לכן, לא מומלץ לבנות רק על שיטת שיווק זו ויש צורך להוסיף לה שיטות שיווק נוספות אקטיביות ויעילות מצד העסק, כדי להעביר את המסרים שלו, ליצור לידים באופן מכוון, לשמר לקוחות קיימים ולהגיע לכמה שיותר חשיפה ופרסום לקהל כמה שיותר רחב.

כיצד ניתן להגיע ליותר לקוחות מפה לאוזן?

FRONTIS

הקפדה על שירות לקוחות איכותי ושירותי שייתן לכל לקוח  חווית לקוח חיובית, שעליה יוכל להמליץ לחבריו ולמשפחתו.

העסק חייב למכור מוצרים איכותיים, שהינם הכרחיים למתן המלצה חיובית ללקוחות פוטנציאליים מפה לאוזן.

הקפדה על אתר אינטרנט איכותי, קל לניווט ובעל תוכן מעניין  שהלקוח הפוטנציאלי יוכל לגלוש בו בקלות ובנוחות לשם קבלת מידע נוסף על העסק. כך יעלה הסיכוי שירכוש את המוצר או השירות.

אפשרות לרכישה און ליין, כדי לא לאבד אף לקוח.

במידה ומוזמן משלוח – לדאוג לשליחת המוצר במהירות האפשרית.

העסק לחייב לנהל בצורה טובה את המלאי שלו כדי שלא יהיה חוסר במוצרים שאותם ירצו הלקוחות להזמין.

לקוח המשאיר פנייה באתר צריך לקבל מענה בזמן הקצר ביותר לכל שאלה או בעיה.

ישנם עסקים המשתמשים בשירותיהם של "משפיענים" בשיטת השיווק מפה לאוזן, בשל השפעתם על הקהל הרחב ובשל העובדה שיש להם מספר רב של עוקבים ברשתות החברתיות.

Frontis  - ייעוץ עסקי

Frontis - ייעוץ עסקי

חברת FRONTIS מקבוצת מרכז זיו לעסקים מובילה בתחום ייעוץ עסקי לעסקים. החברה מספקת שירותים לעסקים קטנים, בינוניים, חברות, ארגונים ועמותות. FRONTIS מלווה, מייעצת והולכת יד ביד עם הלקוחות אל עבר מטרותיהם כשהיא משתמשת במתודות מתקדמות, מביאה כלים הניתנים ליישום, תקשורת טובה והקשבה רבה.

מייסדת ומנכ"ל החברה, לילך זיו, יועצת עסקית, מלווה עסקים וחברות מתוך שליחות לעזור לאנשים להשיג רווחים ורווחה, ועושר ואושר. החל מ 2004 היא ליוותה אלפי לקוחות, שמעידים על הצלחות רבות ושביעות רצון גבוהה.

שיווק מפה לאוזן - תמונה ראשית Frontis

לייעוץ ומידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השירותים שלנו :

דילוג לתוכן