כל בעל עסק שואל את עצמו: איך לשווק את העסק שלי בצורה היעילה והמוצלחת ביותר?
השאלה הזו חוזרת על עצמה גם במקרה של שיווק עסק חדש וגם במקרה של עסק שכבר עובד בשוק.
כיום, ברור ומוכח שאפיקי השיווק הדיגיטליים השונים הינם יעילים ביותר לקידום כל עסק וכל אחד צריך להתאים לעצמו את ערוצי השיווק המתאימים לו ביותר.
יועץ שיווקי מקצועי יוכל לתרום משמעותית לכל עסק בתכנון ובביצוע אסטרטגיות שיווקיות מוצלחות שיובילו להגדלת קהל לקוחותיו ולהגברת המכירות והרווחים של העסק.
שיווק עסקים - אחד מעמודי התווך החשובים ביותר
אסטרטגיה שיווקית מקצועית ומוצלחת מקדמת בצורה משמעותית את הצלחתו ופיתוחו של כל עסק, ללא קשר לגודלו.
מטרתו של כל עסק היא להרוויח כמה שיותר והרווח הזה קשור קשר ישיר למידת חשיפתו של העסק בציבור הרחב ולהעדפת הלקוחות את מוצריו ושירותיו על פני אלו של המתחרים.
דרך המלך לכך – הוא שיווק יעיל ואפקטיבי של העסק בכל הערוצים הזמינים – דיגיטליים ולא דיגיטליים.
שיווק נכון ומקצועי צריך לעשות מחקר שוק מקיף ולזהות מהו קהל היעד המתאים ביותר למוצריו או לשירותיו, למפות את הצרכים והדרישות שלו ולשכנע אותו ברכישת מוצריו.
אחת המשימות החשובות של השיווק הוא יצירת קהל לקוחות נאמן וקבוע, החוזר שוב ושוב לרכוש ממוצרי העסק, מזהה את הייחודיות שלהם ומעדיף אותם על פני מוצרי המתחרים.
היבט נוסף של השיווק הוא בחירה של ערוצי השיווק המתאימים ביותר לקהל היעד של העסק.
מתי הזמן הנכון לשיווק עסקי?
אין זמן ספציפי המתאים לשווק את העסק. שיווק העסק צריך להיכנס לפעולה מהיום הראשון לחיי העסק, כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות ולהניע אותה לפעולת הרכישה.
ניתן לומר, שהשיווק הוא הגשר שבין העסק ללקוחות ואל לנו לשכוח -שבידי הלקוחות הכוח להחליט אם העסק יהיה רווחי או לא.
כל עסק צריך להחליט מהם ערוצי הפרסום והשיווק המתאימים לו וכמה תקציב הוא בוחר להקצות לכל ערוץ שיווקי.
יועץ שיווקי יכול לעזור לכל עסק לתכנן אסטרטגיות שיווק המתאימות לאופי העסק, למטרותיו ולמוצריו ולתכנן את פעולות השיווק בקפידה ולפי זמנים ומשאבים כספיים.
ישנם סימנים ברורים לכך שהעסק נמצא בתקופה המחייבת יעוץ שיווקי:
– העסק אינו מתפתח כמצופה
– המתחרים בשוק מצליחים יותר ממנו ויש צורך להדגיש את ייחודיות מוצריו כדי לשנות את המצב
– אין פעילות שיווקית מוסדרת ועקבית
– יש צורך להגדיל את קהל הלקוחות
– השיווק אינו מתקדם לשיווק דיגיטלי ונצמד לשיווק המסורתי
איך לשווק את העסק שלי? 10 שיטות נפוצות
1. שיווק מפה לאוזן
שיווק מפה לאוזן, הנקרא גם שיווק ויראלי, מתבסס על המלצות מלקוחות של העסק שנעזרו בשירותיו או קנו ממוצריו, היו מרוצים והמליצו על כך לאנשים אחרים.
שיווק מפה לאוזן נחשב לשיווק מאד אמין משום שלא מעורב בו האינטרס של העסק, אלא רק רצון כן של לקוחות מרוצים להפנות את היקרים להם לעסק איכותי שיכול לשרת אותם ולתת להם ערך.
המחקרים מציינים שלשיווק מפה לאוזן יש השפעה של 50%-20% על החלטות הרכישה של הנחשפים למידע.
לכן גם, המלצות ברשתות חברתיות על עסקים הינן מאד אפקטיביות ומעלות את כמות הלקוחות לאותו העסק.
2. שיווק ע"י שיתופי פעולה
שיווק בצורה זו של שיתופי פעולה עסקיים מהווה הזדמנות לעסקים להיחשף לקהל לקוחות חדש ולהציג בפניהם את המוצרים והשירותים שלהם.
מומלץ לשתף פעולה עם עסקים שאינם מתחרים ישירים של העסק, אלא עם אלו שיש להם תחום עסקי דומה או משיק ויחד יוכלו שני העסקים להרוויח משילוב המוצרים של שניהם.
כמו כן, יש יתרון לשיתוף פעולה עם עסקים הממוקמים באזורים שונים בארץ ואף עם עסקים בחו"ל, אשר יפנו לקוחות זה לזה.
ניתן אף לשווק בפלטפורמות החברתיות את שיתוף הפעולה ולהגיע גם דרכם ללקוחות חדשים רבים שיראו ערך בעצם שיתוף הפעולה.
ישנם גם עסקים המשתפים פעולה עם אנשים מפורסמים ומשפיענים שיפרסמו עבורם את מוצריהם.
שיווק כזה הינו מוצלח, כי הלקוחות נוטים לחקות את פעולותיהם של האנשים המפורסמים, רוצים להראות ולהתנהג כמותם ומאמינים לדבריהם.
ניתן אף להקליט פודקאסטים או לייצר סרטים ביוטיוב בהם מארחים אנשים לצורך שיתופי פעולה עסקיים.
3. שיווק באמצעות אתר אינטרנט
חשוב שלכל עסק יהיה אתר אינטרנט איכותי, שיש בו הרבה מידע על העסק, על המוצרים/שירותים שלו, ידע מקצועי, מאמרים הקשורים לתחום העשייה של העסק וכדו'.
אחד הפרמטרים שמושכים את הגולשים להישאר באתר אינטרנט ולא לצאת ממנו באופן מידי הוא תוכן מעניין המופיע באתר, בלוג, המלצות לקוחות וכן חוויית גלישה נוחה ומהירה.
ככל שהתוכן האיכותי, שיווקי וקידומי (SEO) הינו איכותי יותר, כך מנועי גוגל ידרגו את האתר במקום גבוה יותר.
גם המראה הוויזואלי משפיע מאד על חוויית הגלישה ולכן על האתר להיות מעוצב בצורה נעימה לעין.
4. שיווק ממומן
שיווק ממומן דרך גוגל או פייסבוק הינו פרסום בתשלום, שבעזרתו העסק מעוניין לקדם את עצמו.
גולשים המבחינים בפרסום הממומן נעשים מודעים לגבי העסק ונכנסים לאתר שלו כדי לבדוק במה המדובר. עצם הכניסה לאתר היא כבר שלב חשוב בהתקדמות לקראת הרכישה העתידית.
הגולשים יכולים להשאיר פרטי קשר באתר (מה שנקרא לידים) והעסק יחזור אליהם מאוחר יותר.
כמו כן, תמיד יש סיכוי לרכישה מיידית באתר או להחלטת הלקוחות לגשת לחנות הקרובה ולבדוק במה מדובר.
5. שיווק דרך פלטפורמות חברתיות
בשנים האחרונות גברו מאד כוחם והשפעתם של הרשתות החברתיות, כגון: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טיקטוק וכדו'.
גולשים רבים מהארץ ומרחבי ה עולם בכל הגילאים פוקדים את הרשתות הללו בעקביות יומיומית ולכן כוחם השיווקי הינו עצום.
דרך הרשתות החברתיות ניתן לאפיין קהלי יעד בעלי אפיונים שונים ולעניין אותם בפרסומים הרלוונטיים להם.
6. רשתות נטוורקינג
שיטת הנטוורקינג מתבססת על מפגשים חברתיים של בעלי עסקים ובעלי מקצוע מגוונים שבמהלכם הם מספרים על עסקיהם, מוצריהם ושירותיהם.
במפגשים אלו הם יוצרים קשרים חברתיים והזדמנויות עסקיות רבות מיידיות ועתידיות.
במפגשי הנטוורקינג ניתן להגדיל את המעגלים החברתיים-עסקיים, לקבל הפניות והמלצות, לקבל הדרכה והכוונה מאנשי מקצוע וותיקים יותר וליצור שיתופי פעולה עסקיים ואפיקי שיווק חדשים לעסק.
7. דף נחיתה
דף נחיתה הינו עמוד אינטרנט פרסומי המכיל כיתוב שיווקי, שמטרתו העיקרית היא לייצר פניות מלקוחות חדשים.
אל דף הנחיתה נחשפים הגולשים דרך פרסום באינטרנט, פרסום ממומן או דרך פרסומת שהם רואים באתר כלשהו.
בלחיצה על הפרסומת הם מגיעים ישירות לדף הנחיתה, ששם הם יכולים לקרוא מידע מתומצת על המוצר/שירות שהם מתעניינים בו ולהשאיר את פרטיהם.
יתרונו של דף הנחיתה הוא בתקשורת הישירה והמיידית שהוא יוצר עם הלקוח הפוטנציאלי. עצם העובדה שהלקוח משאיר את פרטיו בדף הנחיתה מאפשרת לעסק לא "לאבד" אותו ולחזור אליו בהקדם.
8. שיווק בעזרת המייל
עסק הצובר רשימת תפוצה של לקוחות יכול להשתמש באמצעי השיווק של שליחת מייל דרך רשת האינטרנט כדי ליידע את הלקוחות במה שנעשה בעסק, מבצעים שונים (כגון: סוף עונה, מבצעי יומולדת), הנחות וכדו'.
את המיילים שולחים בעזרת מערכת אוטומטית שניתן להזין אותה בכמות המיילים הרצויה בשבוע, שעת שליחה, פילוג קהל היעד לפי תוכן המייל וכדו'.
9. שיווק דרך הודעות ה- SMS ורשת הווטס אפ
הטלפון הנייד הפך לחלק בלתי נפרד מחייו של כל אדם החל מילדים קטנים ועד לאנשים מבוגרים.
כל אחד מאיתנו מסתכל בהודעות הווטס אפ ובהודעות ה- SMS כמה פעמים ביום ולרוב סמוך לשליחתם.
בשל כך, עסקים רבים משתמשים כיום בשיווק דרך הודעות SMS והודעות ווטס אפ ומוצאים את דרך השיווק הזו כיעילה ביותר וכמגדילה את קהל הלקוחות.
המחקרים בנושא מצביעים על מספרים גבוהים ביותר לפתיחת ההודעות משני הסוגים: 64% אחוזי פתיחה של הודעות SMS
ו- 80% אחוזי פתיחה של הודעות ווטס אפ.
לכן, נחשבת דרך שיווקית זו כדרך המהירה והיעילה ביותר ליצור קשר עם הלקוחות ולשמר את הקשר באופן קבוע ושגרתי.
דרך ההודעות הללו ניתן לשלוח מסרים שיווקיים, מבצעים, הנחות, מבצעי סוף עונה וכדו'.
10. שיווק ביוטיוב
פלטפורמת היוטיוב הינה פלטפורמת הווידאו הכי גדולה בעולם, שדרכה ניתן לפרסם סרטוני תדמית ופרסום על העסק, מוצריו ושירותיו.
כל עסק יכול ליצור ערוץ יוטיוב משלו שבו יפרסם את הסרטונים.
לכל סרטון חייב להיות ערך מוסף שיקרוץ לקהל הרחב ויניע אותו לפעולת הרכישה.
איזה מערוצי השיווק מתאימים ביותר לעסק שלך?
אחת ההמלצות הגורפות לשיווק מוצרים ושירותים היא מה שנקרא "לא לשים את כל הביצים בסל אחד". כלומר: להשתמש בכמה שיותר ערוצי פרסום ושיווק כדי לגרוף כמה שיותר הצלחה.
והצלחה פירושה – עלייה בכמות הלקוחות ועלייה בכמות המכירות.
איך מוצאים את ערוץ השיווק המתאים ביותר לעסק?
הכול תלוי במי הוא קהל היעד של המוצרים או השירותים: מהם האפיונים שלו מבחינת: מגדר, גיל, מגורים, מהן הבעיות האופייניות להם והצרכים שלהם בעקבות כך וכדו'.
כשאפיונים אלו ברורים ניתן להתאים להם את המוצר או השירות ולבחור את התאמת ערוצי השיווק שהם צורכים – כדי שיראו את הפרסום ויגיבו אליו.
אחד היתרונות הבולטים של השיווק הדיגיטלי היא היכולת למדוד אותו ולנתח את התוצאות שמתקבלות. כך ניתן לדייק את האסטרטגיות השיווקיות ואת ערוצי השיווק, כדי לקבל את מקסימום הרווח מההשקעה בהם.
כדי להגיע להחלטות שיווקיות נכונות מומלץ להיעזר ביועץ שיווק המתחמה באסטרטגיות שיווק אפקטיביות ומודרניות ויוכל להמליץ בצורה מקצועית על אפיקי השיווק המתאימים ביותר לעסק שלכם.
יועץ השיווק יגבה את המלצותיו במחקר שוק מעמיק, ישקף את מצב העסק בשוק לעומת המתחרים, יזהה את האתגרים ואת ההזדמנויות בכל אפיק שיווקי ויעניק לכם כלים מקצועיים לשיווק נכון ואפקטיבי.