מהו תהליך של ייעוץ שיווקי אסטרטגי
ייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא תהליך משמעותי לכל עסק אשר רוצה להגיע לקהל רחב ולמשוך יותר לקוחות. בתהליך יתבצע פיתוח של האסטרטגיה השיווקית העסקית כשזו תתחשב במטרות וביעדים של העסק, במחקר שוק מעמיק ובמוצרים והשירותים שהעסק מציע. דרך עבודה עם יועץ שיווקי בתחום עסקים יכולים להגיע אל הבנה מי קהל היעד שלהם, ליצור הצעה ייחודית ולפעול בערוצי השיווק הנכונים להם ביעילות.
חשוב לדעת
5 המרכיבים של ייעוץ שיווקי אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מוביל את העסק להצלחה. התהליך שונה בין עסק אחד לאחר והוא יכול לכלול בתוכו את כל המרכיבים הבאים:
מחקר שוק
הצעת ערך ייחודית
קביעת מסרים
בחירת ערוצי שיווק
ליווי בביצוע
מחקר שוק
מחקר שוק מאפשר לעסק להגדיר את קהל היעד שלו ולמקד את המאמצים השיווקיים. התוצאה היא יותר לקוחות בפחות משאבים (זמן וכסף). כחלק ממחקר השוק היועץ בא להבין את המטרות של העסק, מתבצע איסוף נתונים וניתוח שלו בכל הנוגע לקהל הלקוחות ונעשה ניתוח מעמיק של השוק כולל המתחרים הישירים והעקיפים. בסיום המחקר העסק יכיר היטב את הקהל שלו, יבין מיהו, היכן הוא נוהג לבלות ויוכל לשווק טוב יותר.
הצעת ערך ייחודית
העולם הדיגיטלי מאופיין במסרים מהירים מאד אשר מושכים את תשומת הלב של הלקוח. כל עסק אשר רוצה להביא לקוחות חדשים צריך לחשוב על הצעת ערך ייחודית. הצעה שאחרים לא מציעים ושבו זמנית תהיה רלוונטית לקהל שלו. בתהליך ייעוץ שיווקי אסטרטגי נבחנים הצרכים של הקהל, ההצעות הקיימות מהמתחרים, היכולות של העסק ובהתאם נבנית הצעת ערך ייחודית, כזו שקשה לסרב לה.
קביעת מסרים
העסק חייב להביא ערך ייחודי אך גם להצליח לבטא אותו בצורה ברורה שתיגע בקהל היעד, תסקרן אותו ותמשוך אותו להפוך ללקוח. כחלק מתהליך ייעוץ שיווקי אסטרטגי נקבעים המסרים כשאלו יכולים להסתכם במילים, צבעים, צורות ודרכים נוספות. היועץ מביא איתו ניסיון קודם והבנה במיתוג, בניתוח התנהגות הצרכנים והוא יוכל לעזור לעסק ליצור את המסרים הנכונים שיביאו את התוצאות הטובות ביותר.
בחירת ערוצי שיווק
היום ישנם ערוצי שיווק רבים כאשר בדיגיטל עסקים יכולים לשווק דרך גוגל, ברשתות החברתיות, באמצעות תוכן ונוספים. בחירת ערוצי השיווק מהותית להצלחה של העסק, לחיסכון בזמן וכסף והשגת המטרות בזמן הקצר ביותר. כחלק מתהליך הייעוץ יבחר ערוץ (או ערוצי) השיווק המתאימים ביותר לעסק, שהקהל שלו נמצא בהם ושהוא יכול להשתמש בהם כדי להגיע לתוצאות.
ליווי בביצוע
אחד היתרונות של הייעוץ הוא בליווי לאורך הדרך. העסק לא צריך לקבל את כל ההחלטות לבדו וכשהוא נתקל בקשיים בדרך יש לו למי לפנות. היועץ הוא איש מקצוע אשר מתמחה בתחום האסטרטגיה השיווקית והוא מביא איתו ידע רב, ניסיון קודם, מתודות עבודה והוא מתאים את תהליך הייעוץ לעסק שנמצא מולו, למטרות שהוגדרו וליכולות של הנוגעים בדבר.
ייעוץ שיווקי אסטרטגי מתמקד בעסק
המטרה של יועץ שיווקי ואסטרטגיה היא לקדם את העסק אל עבר המטרות שהוא הגדיר לעצמו. במקרה והעסק מעוניין בכך, יקבעו גם המטרות והיעדים בתהליך משותף. התהליך יכול להיות אחד המשמעותיים עבור העסק ולגרום לקפיצה משמעותית אשר תתבטא בהבאת לקוחות חדשים, עלייה בהכנסות וברווחים.
בעבודה עם היועץ העסק יבין את הייחודיות שלו, יגדיר את קהל היעד ויבין כיצד הוא יכול להיחשף אליו ולהניע אותו לפעולה. הייעוץ שם את העסק, הצרכים, המטרות והמשאבים שלו במרכז וכל זאת כדי ליצור מפת דרכים ברורה להצלחה.
שאלות ותשובות - ייעוץ שיווקי אסטרטגי
ייעוץ שיווקי אסטרטגיה הוא תהליך עבודה אשר מיועד לעזור לעסקים להתפתח. בתהליך עובד היועץ עם העסק ומפתח איתו את הדרך השיווקית אשר תוביל אותו להשיג את המטרות והיעדים שהוא הגדיר. בתוך כך היועץ יבצע מחקר של קהל היעד, ניתוח מתחרים, יבחן את ההזדמנויות והאתגרים הקיימות ויצור תוכנית גיוס לקוחות חדשים לעסק.
עסקים מבצעים פעולות רבות והם צריכים שיהיה להם כיוון ברור בו הם יוכלו לצעוד. ייעוץ שיווקי אסטרטגי עוזר לעסקים לפתח הבנה ברורה של קהל היעד ושל הדרך להגיע אליו ביעילות. בתוך כך העסק לומד כיצד למתג את עצמו, כיצד לשפר את המוניטין, להגדיל את נאמנות הלקוחות ובסופו של דבר להוביל למכירות, הכנסות והגדלת הרווחים.
ייעוץ אסטרטגי הוא תהליך ממוקד אשר מיועד לעזור לעסק להשיג את יעדיו ומטרותיו והוא נחלק למספר שלבים:
- שיחה עם העסק, הבנת או הגדרת המטרות והיעדים והכרות מעמיקה עם השירותים והמוצרים שלו
- מחקר שוק מקיף של הקהל, המתחרים וזירת הפעילות העסקית כולה
- פיתוח אסטרטגיה שיווקית אשר כוללת את הצעדים שהעסק יבצע בחודשים הקרובים
- יצירת תוכנית שיווקית ברורה, מסודרת ומפורטת שהעסק יוכל לפעול על פיה
- ליווי ביישום התוכנית תוך ביצוע התאמות, הכוונה ולימוד מתודות שיוכלו לסייע לעסק
לפני העסק עומדים אתגרים רבים ואין כל סיבה לעבור אותם לבד. היועץ האסטרטגי יכול לעזור על ידי יצירת תוכנית עבודה, הדרכה, שיתוף מתוך המומחיות שלו בשיווק, סיוע בבחירת ערוצי השיווק ומענה על שאלות. הייעוץ מתבצע בהתאם לצרכי העסק, למטרות שהוא הגדיר בתחילת הדרך, לקהל היעד ולזירת הפעילות.
בהחלט כן. חלק מהעבודה של היועץ האסטרטגי השיווקי יכולה להיות הגדרה של קהל היעד של העסק. לשם כך הוא ישתמש במגוון שיטות ובהן מחקר דמוגרפי, סקר לקוחות, ניתוח מתחרים וכמובן הוא ישתמש בשיחות שקיים עם העסק כדי להבין את קהל המטרה.
האתגרים הנפוצים שעסקים מתמודדים מולם בעת פיתוח אסטרטגיית השיווק יהיו בין היתר: הבנה והגדרה של קהל היעד, פיתוח הצעת ערך ייחודית, יצירת מסרים ברורים וקביעת ערוצי השיווק הנכונים לקהל ולעסק. ייעוץ שיווקי אסטרטגי בא לעזור לעסק להתגבר על האתגרים הללו.
כל מה שכדאי לדעת!